جمعه , فروردین ۳۱ ۱۴۰۳

طرح_جهانی «ساعت زمین» در پلدختر اجرا شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: طرح «ساعت زمین» در این شهر هم‌زمان با بیش از ۱۰ هزار شهر جهان ساعت ۲۰ و ۳۰ به مدت یک ساعت شنبه شب اجرا شد.

علی_الشتری_نژاد” شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پل نگار  اظهار داشت: ساعت زمین یک رویداد جهانی و سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature)‏ به صورت سالانه در ۲۷ مارس (شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۰)، با هدف و آرمان آگاهی بخشی درباره تغییرات اقلیم آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان برگزار می‌شود.

وی با بیان این که به مناسبت ساعت زمین امشب تعدادی از المان های شهری پلدختر خاموش می شوند افزود: چراغ ها و تجهیزات برقی و الکترونیکی غیر ضروری و اماکن مهم شهری خاموش می شوند .

رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت :با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته این مراسم با همکاری ادارات حفاظت محیط زیست ،شهرداری ، توزیع برق ، تشکل ها ، انجمن‌ها و فعالان محیط زیست در شهرستان پلدختر برگزار شد.

وی افزود: از همه مردم شهرستان انتظار می رود در این برنامه و با خاموش کردن یک لامپ در منزل این موهبت عظیم الهی را ارج نهند و همگام با سراسر دنیا ضمن کاهش مصرف انرژی به حفظ محیط زیست کمک کنند .

رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت :این مقوله می تواند مصداق قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا باشد واین اقدام های کوچک و صرفه جویی های جزئی در کل به صورت یک امر مهم نمایان می شود.

الشتری نژاد یادآورشد: این رویداد جهانی با همکاری و همراهی آحاد جامعه و مشارکت فرد فرد و خانوارها می‌تواند بر روی تغییرات آب و هوایی و داشتن محیط زیست سالم تاثیرگذارباشد.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *