سه شنبه , مرداد ۲۵ ۱۴۰۱

برای رهایی از حالت تهوع زمان بارداری چه باید کنیم

اگر در دوران بارداری تهوع دارید در این مطلب می‌توانید با این روش ها گرد‌آوری‌شده برای کاهش تهوع آشنا شوید.

به گزارش پل نگار،معمولا در زمان بارداری یکی از مواردی که خانم ها بیشتر از آن گلایه دارند حالت تهوع است که اجازه نمی دهد مادر تغذیه مناسبی در ایام بارداری داشته باشد.
۱. در نوبت‌های بیشتر و با حجم کمتر غذا بخورید ، نگذارید ضعف کنید و شکمتان خالی بماند، اما پرخوری هم نکنید. بد نیست اگر تعداد وعده‌های غذایی خود را برای جلوگیری از گرسنگی افزایش دهید.
۲. بلافاصله بعد از خوردن مواد غذایی دراز نکشید، دراز کشیدن به خصوص به پهلوی چپ، هضم غذا یا چیزی را که خورده‌اید کند می‌کند. بهتر است پس از خوردن هر وعدهٔ غذایی بنشینید یا راه بروید.
۳. میان‌وعده داشته باشید، می‌توانید خوراکی‌هایی مانند نان سوخاری و بیسکویت یا هر میان‌وعده‌ای را که دوست‌ دارید در کنار تختتان بگذارید و پس از آنکه بیدار شدید، در صورت تهوع از آنها بخورید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بعد از خوردنشان کمی در تخت به حالت نشسته استراحت کنید و سپس از جایتان بلند شوید. این کار حتی به رفع ضعف شبانه‌تان هم کمک می‌کند. بهتر است بیسکویتی را انتخاب کنید که سالم‌تر‌ و سبک باشد، بیسکویت‌های شور را برای رفع تهوع پیشنهاد می‌شود.
۴- بهتر است صبح‌ها پس از بیدار شدن لبۀ تخت بنشینید و سپس به آرامی بلند شوید، بلند شدن ناگهانی ممکن است موجب تهوع بیشتر شما شود.
۵. طبیعی است که در دوران بارداری به یک غذا، یک رایحۀ خاص و هر چیز کوچک دیگری حساس شوید. بهتر است برای جلوگیری از تهوع تا حد ممکن از آنها دوری کنید. همچنین باید بدانید که غذاهای گرم بوی بیشتری دارند و این موضوع می‌تواند موجب افزایش تهوع در شما شود. بهتر است از غذاهای سرد و هم‌دما با اتاق استفاده کنید، از غذاهای چرب، تند و اسیدی نیز کمتر مصرف کنید، زیرا دیرتر هضم می‌شود.
۶- سعی کنید آرام لقمهٔ غذایتان را بجوید. همچنین مایعات را یکدفعه ننوشید و جرعه‌جرعه بنوشید. پر شدن ناگهانی معده می‌تواند باعث ایجاد تهوع شود.
۷.ممکن است نوشیدنی‌های سرد و گازدار کمی تهوع شما را کم کند، اما نوشیدنی‌های شیرین باعث افزایش آن شود. مصرف پتاسیم، گلوکز و نمک برای جبران الکترولیت‌های از دست‌ رفته در استفراغ‌های زیاد نیز کمک می‌کند. همچنین بد نیست کمی شربت آب‌لیمو را امتحان کنید.
۸.خستگی زیاد می‌تواند موجب افزایش تهوع شود. بهتر است به قدر کافی به خودتان استراحت دهید. در روز مقداری بخوابید .
۱۰.استفاده از دم‌نوش زنجبیل می‌تواند به آرام ‌شدن معده و کاهش تهوع کمک کند. نوشیدن چای نعناع یا مکیدن آب‌نبات نعنایی مخصوصاً بعد از صرف غذا ممکن است به کاهش تهوع شما کمک کند.

نویسنده:طاهره شاکرمی

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

قطعه یک جاده جدید پلدختر_خرم آباد آماده بهره برداری می شود

سید حمید رضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس در گفتگو با پل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *