چهارشنبه , اردیبهشت ۵ ۱۴۰۳

پروژه های اولویت دار لرستان تا پایان دولت دوازدهم تکمیل می شوند

به گزارش پل نگار،“سیدموسی خادمی” استاندار لرستان  در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن ایام نوروز اظهار داشت:با توجه به هدف دولت در تکمیل طرح های نیمه تمام در مناطق محروم ،تکمیل این طرح ها در تمامی مناطق استان در دستور قرار دارد و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا تابستان امسال تحویل داده می شوند.

وی ادامه داد: احداث مراکز بهداشتی، حوزه علمیه، سالن و زمین های ورزشی، کتابخانه، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سالن آمفی تئاتر و ساختمان بخشداری های سپیددشت و ویسیان از جمله این طرح ها هستند.

وی همچنین تکمیل روشنایی محورهای خارج شهر، تکمیل زیر ساخت شهرک های صنعتی، ایجاد پاسگاه های حفاظت محیط زیست و احداث سه ایستگاه هواشناسی شهری را از دیگر طرح های در دست اجرا و تکمیلی تا پایان دولت برشمرد.

استاندار لرستان اظهار داشت: ایستگاههای پمپاژ آب کشاورزی فیض آباد، نیله، اسماعیل آباد، چم کوشک و جلگه خلج نیز امسال بهره برداری می شوند و مجتمع دامپروری سراب کی چگنی نیز احیا و راه اندازی می شود.

خادمی اضافه کرد: پیگیری طرح های اقتصادی و صنعتی کلان نیز همچنان ادامه دارد و تاکنون نیز ۲۵۰ میلیارد تومان برای تسریع در اجرای ۵۶ طرح جهش تولید تصویب شده است.

خادمی تصریح کرد:در این راستا۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آزاد راه خرم آباد- بروجرد- اراک ، ۱۲۰ میلیارد تومان برای سد کمندان، ۷۰ میلیارد تومان ایستگاه پمپاژ جایدر،۷۰ میلیارد تومان دیوار حفاظتی پلدختر، پنج میلیارد تومان علاوه بر ۱۰ میلیارد تومان قبلی برای موزه دفاع مقدس و ۱۰۰ میلیارد تومان برای شبکه های آبیاری و زهکشی چهار سد حوضیان، کمندان، ایوشان و مروک اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: به همین منظور قرار است برای اجرای پروژه‌های عمرانی حوزه جهش تولید ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار و ۵۳ میلیارد تومان سود تسهیلات به لرستان اعطا کنند و برخی از بانک های عامل استان نیز برای تعداد دیگری از پروژه‌های این بخش، اعتبارات لازم را تامین کرده اند.

خادمی اظهار داشت: تلاش می شود طرح هایی که در این سفر اعتبار گرفته اند تا پایان دولت و یا نهایتا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل و بهره برداری شوند.

وی گفت: یکهزار و ۴۵۰ میلیارد تومان در سفر بهمن ماه محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به لرستان اختصاص یافت.

 

 

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *