شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳

۸۸درصد داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر/

به گزارش  پل نگارسیدحمیدرضا کاظمی طی سخنانی در نشست مشترک هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور و هیأت‌های عالی نظارت استان‌ها با موضوع نقش و جایگاه هیأت‌های نظارت بر انتخابات پیش رو اظهار داشت: در انتخابات شوراهای شهر ۸۸ درصد داوطلبان را آقایان و ۱۲ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند .

وی بیان کرد:اما به نسبت دوره قبل تعداد کمتری ثبت‌نام کرده‌اند ولی در مورد انتخابات شورای روستا شاهد افزایش تعداد ثبت‌نام کنندگان بودیم و امیدواریم ما به عنوان ناظران در مسیر بررسی صلاحیت ها بتوانیم به وظیفه قانونی خود درست عمل کنیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تأکید بر اینکه تصمیمات در سیر برگزاری انتخابات از ابتدا تا انتها باید به سرعت و لحظه‌ای اتخاذ شود، گفت: انعکاس مشکلات، موضوعات و تخلفات و اتخاذ تصمیمات باید به موقع و سریع توسط هیأت‌های عالی و اجرایی و نظارت به هیأت مرکزی صورت گیرد چرا که جدول زمان‌بندی انتخابات اجازه نمی‌دهد این کار با تأخیر انجام شود و اگر این تصمیمات با تأخیر صورت گیرد سیر کار با مشکل مواجه می‌شود.

کاظمی خاطر نشان کرد: معاونت امور استان‌ها، معاونت حقوقی، روابط عمومی، پشتیبانی، مالی، دبیرخانه و سایر ارکان هیأت مرکزی به طور مستمر پاسخگوی نیازهای هیأت‌های عالی هستند و روسای هیأت‌ها با ارتباطات با این واحدهای مستقر در دبیرخانه هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات می‌توانند مسائل و مشکلات را مرتفع کنند.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین مراحل هیأت‌های نظارت در مسیر برگزاری انتخابات رسیدگی به شکایات و بررسی صلاحیت‌ها است و ما به نوعی به عنوان قاضی انجام وظیفه می‌کنیم .

وی ادامه داد: باید خدا و قانون را در نظر بگیریم و گزارشی از عملکرد خود ارائه کنیم که در شأن ملت باشد.

کاظمی تصریح کرد:در این مسیر اول حافظ حقوق عمومی مردم هستیم به نحوی که باید صلاحیت افرادی را تأیید کنیم که شایستگی نشستن در مسند مسئولیت را دارند .

وی ادامه داد: بعد هم در مقابل افرادی که رد صلاحیت می‌شوند پاسخگو باشیم تا حقی از آنها ضایع نشود و کسانی که برای تظلم خواهی به سراغ ما می‌آیند به درستی پاسخ دریافت کنند .

وی گفت: بر همه ما واجب است که زمان و وقت کافی را برای این افراد بگذاریم و قانون را ملاک عمل قرار دهیم.

نماینده پلدختر در مجلس خطاب به اعضای هیأت‌های عالی و روسای آنها گفت: لازم است هیأت‌های عالی استان‌ها تا پایین‌ترین سطح هیأت‌های شهرستانی با هماهنگی کامل با هیأت مرکزی نظارت عمل کنند .

وی گفت: تا پایان برگزاری انتخابات مسائل و تصمیمات را با نظارت خود به سطوح پایین‌تر ابلاغ کنند و بر اجرای این تصمیمات نیز نظارت کامل را داشته باشند چرا که این مسیر بر اساس قانون است و این تصمیمات به شکل قانونی اتخاذ می‌شود.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور تصریح  کرد: با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای که مجلس با آنها مواجه بود ۲۵ میلیارد جهت هزینه‌های جاری نظارت بر انتخابات برای هیئت‌های سراسر کشور از بودجه مجلس و ۶۴ میلیارد نیز در بودجه وزارت کشور برای این موضوع پیش‌بینی شد.

وی یادآور شد: امیدواریم تخصیص‌ها به نحوی باشد که بتوانیم در سیر انتخابات به موقع همه ارکان درگیر انتخابات را پوشش دهیم ضمن آن که بیمه افراد حاضر در سیر انتخابات و سر صندوق‌ها حین رأی‌گیری نیز پیش‌بینی شده که این کار نیز به موقع صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *