جمعه , فروردین ۳۱ ۱۴۰۳

مناطق طبیعی وناشناخته پلدختر نیازمند اطلاع رسانی هستند/مسیر کوه های پادختر تابلوگذاری می شود

تورج حیدرپور در گفتگو با پل نگار اظهار کرد:در این شهرستان کوه هایی مانند کوه گرد ،چاوانی ،بهشت کوه ،گداخر ،غزال ،شاداب  کوه ،سوارو ،سلطان کوه ،خرگوشان  ،مله،و دره های همچونف  تنگ لیلم ،تنگه تنگ فنی ، دره خزینه، دره انارود، تنگ هلد و آبشار های کول چپ، آبشار هیاو،آبشار چاوانی وجود دارد.

وی بیان ئکرد: فاقد تابلو  و مسیر تراکت جی پی اس  هستند که این موضوع برای کوهنوردانی که هدفشان صعود به قله  است یا طبیعگردی بدون راهنمای  محلی  مشکل ایجاد می کند.

حیدر پور تصریح کرد: با توجه به  لزوم جلوگیری از بحران ها و چالش هایی که بعضا جان کوهنوردان و طبیعت گردان را به خطر می اندازد تصمیم گرفتیم که به نصب تابلو شناسایی  در این مناطق اقدام کنیم.

وی ادامه داد:باتوجه به تاکید فدراسیون جهت جلوگیری از  نصب بی‌رویه تابلو برفراز قلل کشور و تاثیر زیانبار محیط زیستی آن برکوه ها   ما این تابلو ها را برپایه الگو های فدراسیونی و حرفه ای و با ذکر مشخصات دقیق نصب خواهیم کرد.

مسئول هیئت کوهنوردی پلدختر یادآور شد:این نصب تابلوها در جهت  آگاهی محیط زیستی علاقه مندان به طبیعت و کوهنوردان جهت حفاظت از کوه هاوطبیعت نیز کمک  می کند.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان  پلدختر سرشار از کوه ها ،دره ها و آبشارها ، تنگه  ها، غارها ،تالاب ها و مناظر بکر وبعضا ناشناخته می باشد که با بسترسازی مناسب در جهت ترددی و تابلو گذاری بتوانیم علاقه مندان به طبیعت و گردشگری را به این مناطق هدایت کنیم.

وی افزود: این مناطق هنوز جنبه ناشناخته ای دارد و هدف هیئت کوهنوردی معرفی وثبت فدراسیونی و گردشگری این مکان ها است که بدون شک برروی  جذب توریسم ورزشی، ورزش های  هوازی و طبیعت گردی و حفظ محیط زیست برپایه شناخت تاثیر مثبتی دارد.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *