چهارشنبه , فروردین ۲۹ ۱۴۰۳

انتخابات در ۱۶ مرکز استان و ۸ کلانشهر الکترونیکی برگزار می شود

به گزارش پل نگارسید حمید رضا کاظمی رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استانداری لرستان اظهار داشت: تفاهم در خصوص تشکیل یک هیات اجرایی واحد با همراهی شورای نگهبان برای انتخابات مختلف و هم زمان فراهم آوردن بستر مناسب برای ثبت نام الکترونیکی داوطلبان و اصلاح بخشی از ایرادات قانون انتخابات شوراها که با تفاهم وزارت کشور و در جهت حضور بیشتر داوطلبان صورت گرفت.

کاظمی با بیان اینکه زمان رسیدگی به صلاحیت افراد در هیات های اجرایی به پایان نرسیده است عنوان کرد: ثبت‌نام قطعی شده و افراد بتوانند برگه عدم سوء پیشینه را به پرونده ملحق کنند.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در خصوص انتخابات الکترونیک گفت: ظرفیت وزارت کشور ۳۲ هزار صندوق اخذ رای الکترونیک است و این تعداد صندوق ۱۰ هزار شعبه را در کشور پاسخگو است.

وی تصریح کرد:در صورتی که بالای ۷۰ هزار شعبه اخذ رای در کشور داریم و در شرایط فعلی می توان یک دهم انتخابات را به صورت الکترونیک برگزار کرد.

نماینده شهرستان پلدختر در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۶ مرکز استان و ۸ کلانشهر انتخابات را به صورت الکترونیک برگزار خواهند کرد، گفت: در تهران به خاطر برگزاری چهار انتخابات همزمان، امکان انتخابات الکترونیک وجود ندارد.

وی همچنین آمار ثبت نام داوطلبان در شوراهای اسلامی روستایی را در دوره ششم ۲۴۸ هزار و ۳۶۵ نفر که شامل ۷ درصد خانم‌ها و ۹۳ درصد آقایان اعلام کرد و گفت:  این آمار نشان دهنده همدلی ، همراهی و حمایت مسئولین و دست اندرکاران و مردم است.

کاظمی آمار داوطلبان شرکت کننده در انتخابات ششمین مرحله شورای اسلامی شهر را پنجاه و یک هزار و ۵۹۶  نفر در کشور اعلام کرد که شامل ۱۲ درصد خانم‌ها و ۸۸ درصد آقایان هستند.

وی یادآور شد:برای اولین بار توفیق نصیب شد که یک نیروی استانی در لرستان و از بین استان های زاگرس نشین و لر تبار به عنوان رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا انتخاب شود.

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

افزایش دبی کشکان به ۴۵۰ مترمکعب بر ثانیه

اکبر مهری رئیس امور آب پلدختر در گفتگو با پل نگار با اشاره به بارندگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *