جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳

پیش بینی برداشت ۱۰هزار تنی گندم در پلدختر/برداشت محصولات کشاورزی تا پایان خردادماه است

فخرالدین حیدری مسوول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی پلدختر در گفتگو با خبرنگار پل نگار،با بیان اینکه محصولات کشاورزی از آغاز فصل برداشت در پلدختر از حدود ۲۱ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی برداشت می شود اظهار داشت:پیش‌بینی می‌شود امسال در پلدختر از هر هکتار مزارع گندم میزان ۴۰۰ کیلوگرم، مزارع جو ۳۵۰ کیلوگرم و از هر هکتار کلزا ۴۵۰ کیلوگرم محصولات برداشت شود.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان پلدختر خریداری شود، این در حالی است که سال گذشته میزان گندم خریداری شده از کشاورزان پلدختر ۱۲ هزار تن بوده است.

حیدری به دلایل کاهش تولید گندم و جو در پلدختر اشاره کرد و یادآور شد: عدم بارندگی کافی و پراکنش نامناسب باران، عامل اصلی کاهش عملکرد تولیدات کشاورزی در پلدختر است به طوری که نسبت به میانگین بارندگی سال گذشته  حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

حیدری افزود: چهار کمیسیون اتحادیه تعاون روستایی، کاوکالی (واشیان)، جایدر و شرکت تعاونی روستایی ۲۲ بهمن بخش معمولان مربوط به تعاون روستایی و شرکت سیلوی آوند زرین مربوط به بخش خصوصی محصولات کشاورزی پلدختر را خریداری می‌کنند.

وی ادامه داد: کمبود بارندگی در پلدختر در حساس‌ترین مرحله رشد محصولات یعنی زمان گلدهی و دانه رخ داده که موجب کاهش عملکرد شده است.

مسوول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی پلدختر گفت: افزایش میانگین دمای هوا و وزش باد همراه با گرد و غبار نیز از عوامل تاثیرگذار در کاهش تولیدات محصولات کشاورزی این شهرستان و خسارت به این حوزه بوده است.

مسوول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی پلدختر یادآور کرد: برداشت محصولات کشاورزی در این شهرستان با توجه به مناطق سردسیر منطقه تا پایان خردادماه سال جاری ادامه دارد.

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *