جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳

آخرین تردستی رستمی برای حضور در وزنه برداری المپیک/ “به کلمبیا نمی روم، امتیازات سوئیس را محاسبه کنید!”

به گزارش پل نگار،کیانوش رستمی در جدیدترین تصمیم خود از حضور در مسابقه گزینشی المپیک در کلمبیا انصراف داد. رستمی که در مسلبقات قهرمانی آسیا به یک دسته پایین تر رفته بود تا بلکه با کسب امتیازات لازم سهمیه المپیک را کسب کند، در تاشکند علی رغم قهرمانی در دسته ۸۹ کیلوگرم ناکام ماند و نتوانست حدنصاب لازم را کسب کند.

در رقابت‌های دسته ۸۹ کیلوگرم رستمی که برای کسب امتیاز جهت گرفتن سهمیه المپیک تلاش می کرد، رکورد ۱۶۷ یک ضرب، ۲۰۶ دوضرب و مجموع ۳۷۳ کیلوگرم را ثبت کرد و قهرمان آسیا شد و مدال نقره یک ضرب و دوضرب را هم گرفت اما نتوانست حداکثر امتیاز لازم را برای المپیک بدست آورد و با ۹۷۳ امتیاز این رقابتها، شانس کسب سهمیه را به حداقل رساند و یا بهتر است بگوییم از دست رفت. کیانوش رستمی هم اکنون ۳۰۱۴ امتیاز گزینشی دارد و در رده ۳۵ دسته ۹۶ کیلوگرم قرار گرفته و با توجه به رتبه پایینش عملا شانسی برای حضور در المپیک نخواهد داشت.

هر چند که هنوز دلیل خاصی برای این انصراف اعلام نشده اما به نظر می‌رسد که وی به بازگرداندن امتیاز مسابقات گزینشی المپیک سوییس امیدوار است. رستمی در حاشیه این رقابتها به سیاست های فدراسیون جهانی وزنه برداری به شدت تاخت و روند کسب سهمیه المپیک را زیر سئوال برد و خواستار محاسبه امتیازات مسابقات سوئیس شد تا شانس خود را حفظ کند. کیانوش رستمی در حالی مدعی بازگرداندن امتیاز گزینشی سوئیس است که با وجود وزنه‌زدن در آن تورنمنت هیچ امتیازی به او تعلق نگرفت، چون ثبت نام لازم برای این مسابقات انجام نداده بود و با درخواست فدراسیون وزنه برداری به عنوان میهمان در این رقابتها حضور یافت.

در همین راستا فدراسیون وزنه‌برداری در حاشیه مسابقات قهرمانی آسیا نسبت به این امر به فدراسیون جهانی اعتراض کرد، اگرچه اعتراض اصلی فدراسیون مربوط به سهراب مرادی است. مرادی در آن دوره از مسابقات مصدوم بود و پایین ترین وزنه‌ها را انتخاب کرد. قرار است که با اعتراض ایران گزینشی کلمبیا برای مرادی جایگزین مسابقات سوییس شود.

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری چندی پیش اعلام کرد که امتیاز چهار گزینشی ملاک عملکرد وزنه‌برداران حساب می‌شود و گزینشی شش‌ماه سوم به عهده وزنه برداران است.

با انصراف رستمی از سفر به کلمبیا کاروان وزنه برداری این در این سفر طول و دراز به حداقل کاهش یافت. با توجه به اینکه علی هاشمی نیز با قانون جدید IWF نیازی به حضور در توکیو ندارد و علی داودی نیازی نیز در جمع ۸ نفر برتر دسته ۱۰۹+ کیلوگرم قرار دارد و سهمیه او قطعی است، هیچکدام از وزنه برداران ایران به کلمبیا نخواهند رفت و تنها سهراب مرادی راهی این کشور خواهد شد. مرادی فردا (یکشنبه) محمدحسین برخواه به همراه سهراب مرادی راهی کلمبیا خواهند شد.

سهراب مرادی در مسابقات گزینشی کلمبیا باید وزنه ۳۸۸ کیلوگرم را مهار کند تا بالاتر از رسولبکوف به عنوان برترین وزنه‌بردار قاره انتخاب شود.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *