پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳

توزیع ۱۲هزار و۵۰۰بسته معیشتی توسط ستاد اجرایی امام در لرستان

به گزارش پل نگارحامد ویسکرمی ظهر امروز در مراسم رزمایش کمک مومنانه که در دانشگاه آزاد اسلامی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: نیکوکاری از موضوعاتی است که مورد تاکید قرآن و روایات بوده و هست، با توجه به همه گیری کرونا و وضعیت مشاغل و کسب و کارهایی که با اختلال مواجه شده و در اقتصاد و معیشت خانوارها مشکلاتی ایجاد کرده اما سیل عظیم مهربانی ها در کشور به راه افتاده و این به نعمات وجود رهبری برمی گردد که با هوشمندی مسیر را نشان دادند.

وی افزود: در همین راستا ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خدمات قابل ملاحضه ای را ارائه داده که از ابتدای کرونا تاکنون در استان ۲۷۶ هزار بسته معیشتی، پروتئینی، بهداشتی و مشق احسان در بین خانوارهای نیازمند و آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.

رئیس ستاد اجرای فرمان امام(ره) لرستان با اشاره به احسان رمضان تصریح کرد: امروز رزمایش دیگری با عنوان احسان رمضان برگزار شد که در این مرحله ۱۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی توسط ۱۴ قرارگاه شهرستانی در بین نیازمندان توزیع خواهد شد که تاکید بر محله محوری و مسجد محوری است.

ویسکرمی عنوان کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در ایام کرونا، پخت ۲۳۰ هزار پرس غذای گرم در طول یک سال گذشته برای نیازمندان بوده که در ماه رمضان نیز ۱۷ هزار پرس غذا توسط ستاد اجرایی پشتیبانی کرد که تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

وی با اشاره به تهیه جهیزیه برای نیازمندان گفت: در این مدت ۲۰۰ فقره کمک جهیزیه و جهیزیه به زوج ها اهدا شده که هدف ترویج سبک زندگی اسلامی ایران و ازدواج آسان در بین جوانان بوده است، همچنین در راستای استعداد یابی نیز ۳۵ خانه ورزش در استان تجهیز شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان از ساخت دو هزار مسکن در طرح ملی مسکن برای نیازمندان خبر داد و افزود: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خصوص احداث مسکن ملی در استان دو هزار مسکن را برای اقشار نیازمند در سطح استان هدف گذاری کرده و چنانچه زمین مناسب از سوی ادارات متولی تامین شود تا پنج هزار هم قابل افزایش است، علاوه بر این نیز عملیات اجرایی ۱۲۰۰ واحد مسکونی شروع و تجهیز کارگاه شده و برخی پیشرفت بالایی دارند.

وی بیان کرد: در بخش اشتغال روستایی نیز هشت هزار و ۷۰۰ طرح اشتغال روستایی در استان ایجاد شده که ۳۱۷ میلیارد تومان تسهیلات از منابع بانکی به این طرح ها اختصاص داده شده که اشتغال این طرح ها بالغ بر ۲۱ هزار نفر است.

ویسکرمی با بیان اینکه ۸۱ میلیارد تومان طرح عمرانی برای استان تعریف شده است، گفت: از این تعداد ۸۱ پروژه احداث مدرسه را داریم که ۲۴ پروژه بهره برداری شده، همچنین ۱۵ اورژانس بین جاده ای تکمیل و تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده است.

ویسکرمی خاطر نشان کرد: راه روستایی، پل ها، ساخت مساجد، خانه عالم و مراکز بهداشت پروژه هایی در دست ساخت است.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

چادر بیشترین محبوبیت بین بانوان دارد/تیر دشمن با چاشنی حجاب به سنگ خورد

سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل ع لرستان در گفتگو با پل نگار با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *