جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳

روز ثبت‌نام شُرکای سیاسی روحانی/ آیت‌الله رئیسی آمد

به گزارش  پل نگار،ثبت‌نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز (شنبه) در حالی به ایستگاه پایانی خود رسید که هنوز چهره‌های اصلی و سرشناس انتخابات ثبت‌نام نکرده‌اند.

به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور، در ۴ روز گذشته ۳۰۴ نفر در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام نکردند.
در چهارمین روز ثبت‌نام‌، «سید مصطفی تاجزاده، علیرضا افشار، فریدون عباسی و شاهین محمدصادقی» سرشناس‌ترین چهره‌های سیاسی بودند که به ستاد انتخابات کشور رفتند و در انتخابات نام نویسی کردند.
قرار است امروز (شنبه) تکلیف اصلی‌ترین چهره‌های انتخابات و آرایش جریانات سیاسی کشور برای رقابت در ۲۸ خرداد ماه، مشخص شود.
۱۷:۱۰/ثبت نام یک شورای شهری در انتخابات ریاست جمهوری
محمد جواد حق شناس عضو شورای شهر تهران برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.
۱۶:۴۲/جلیلی داوطلب ریاست‌جمهوری شد

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شد.

وی پس از ثبت نام در انتخابات گفت: امیدوارم این انتخابات، انتخاباتی پرشور و بی اضطراب باشد یعنی عرصه ای باشد برای اینکه مردم با نامزدها به خوبی آشنا شوند. در انتخابات مردم باید اقناع شوند نه اغوا

جلیلی با اشاره به اینکه مردم باید خودشان فضای انتخابات را اداره کنند عنوان کرد: رقابت های انتخابات ناظر بر مساله های اساسی کشور باشدف این بسیار حائز اهمیت است. اینکه شما بتوانید شما در میان مسائل مختلف کشور، مساله هایم هم و اولویت های اصلی را تعیین کنید.

وی با اشاره به اینکه در فضای انتخابات نباید مسائل موهوم جای مسائل اصلی را بگیرد عنوان کرد: نامزدها باید فرجام برنامه های خود را برای مردم مشخص کنند. لفاظی های ضعیف و بی اعتبار نباید بر برنامه محوری غلبه کند.

جلیلی خاطرنشان کرد: کشور را با نمایش نمی توان اداره کرد. ۸ سال گذشته این تجربه را به خوبی نشان داد. برخی نمایش ها اگر ریشه در واقعیت نداشته باشد مشکلی را حل نمی کند

۱۶:۲۴/منتجب‌نیا داوطلب ریاست جمهوری شد

«رسول منتجب‌نیا» دبیر کل حزب جمهوریت برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

۱۶:۱۴/زهرا شجاعی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد
زهرا شجاعی، کاندیدای مورد حمایت جریان اصلاح طلب که نامش در لیست نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان منتشر شده بود با حضور در وزارت کشور مراحل ثبت نام خود را طی کرد.
۱۵:۵۵/ثبت نام وزیر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری
محمد شریعتمداری برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واکنش شما درصورت رد صلاحیت توسط شورای نگهبان چیست؟ گفت: من هیچ دلیلی برای رد صلاحیت خودم نمی‌بینم ولی اگر شورای نگهبان رد صلاحیتم کند، چه کاری می‌توانم بکنم؟ شاید بیمه همه‌شان را قطع کنم.
شریعتمداری ادامه داد: آمده‌ام هم میدان و هم دیپلماسی را در خدمت زندگی مردم قرار دهم..
وی گفت: من دولت گفتگوی اجتماعی فراگیر، اصلاح‌گر و کارآفرین تشکیل خواهم داد.
۱۵:۳۳/رئیس کل بانک مرکزی کاندید انتخابات شد
عبدالناصر همتی” بصورت مستقل و با رویکرد اقتصادی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.
۱۴:۵۸/ثبت‌نام محسن رهامی در انتخابات ۱۴۰۰
محسن رهامی فعال سیاسی اصلاح طلب با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم ثبت نام کرد.
وی پس از ثبت نام در وزارت کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمده‌ام برای جلوگیری از اتلاف منابع ملی. در پیشگاه شما ملت به میدان آمده‌ام ‌و البته این در مقابل آنانکه برای سربلندی این سرزمین زندان و شکنجه را تحمل نموده‌اند هیچ است.
۱۴:۵۶/محسن رضایی هم وارد گود انتخابات شد
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.
محسن رضایی بعد از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: اقتصاد پادگان یا دادگاه نیست اما جای فلسفه‌بافی هم نیست.

وی افزود: اقتصاد از فلسفه بافی آسیب جدی دیده است.

این کاندیداهی ریاست جمهوری تاکید کرد: اقتصاد یک علم است اما متاسفانه علم اقتصادی ندارند.

رضایی ادامه داد: یک عده اینجا زیر گریه زدند؛ یک عده گفتند نه چکش نه کلید! پس شما کجا بودید؟ شما عامل بدبختی مردم بودید؛ اگر مجلس و دولت گذشته درست عمل می‌کردند آیا امروز گرفتار می‌شدیم؟
#حاشیه_ثبت_نام_جهانگیری
۱۳:۲۹/معاون روحانی کاندید ریاست جمهوری شد
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای ثبت‌نام در انتخابات در ساختمان وزارت کشور حضور یافت.

وی پس از ثبت نام در انتخابات با صدور بیانیه ای تاکید کرد: قصد ورود به این انتخابات را نداشتم و امیدوار بودم نیازی به حضورم نشود. اما با توجه به نیامدن برادر عزیزم دکتر جواد ظریف و عدم امکان ثبت نام تعدادی دیگر از کسانی که می‌توانستند این مسئولیت را بپذیرند، و این‌که جبههٔ ‌اصلاحات ایران، رهبران و شخصیت‌های دلسوز اصلاح‌طلب و بسیاری از‌ جوانان و فعالان سیاسی و مدنی ‌‌‌تشخیص داده‌اند که باید به صحنه بیایم، به رغم میل و مصلحت شخصی و با توکل به خدا از قبول مسئولیت شانه خالی نمی‌کنم. آبرو و تجربه‌ام را که متعلق به ملت است تقدیم ملت می‌کنم، با آگاهی از شرایط دشوار امروز کشور و سردی‌ها و کناره‌گزینی‌ها وارد این میدان می‌شوم و از هیچ تلاش و اقدامی، تا آن‌جا که ارزشها و هویت‌ اصلاح‌گرانه‌ام را تهدید نکند،‌ دریغ نمی‌کنم.

معاون روحانی در این بیانیه ادامه داد: می‌دانم که چه شرایط سختی پیشِ روی رئیس جمهوری آینده است. اما نمی‌شد راه عافیت پیش گرفت. به مردم هم نمی‌توانم وعده‌های ناممکن دروغین بدهم. ما به خون شهدا و هم‌وطنانی که اسیر فقر و رنج و کولبری و سوخت‌بری و تبعیض‌اند مدیونیم. آینده را باید با هم بسازیم.

۱۳:۲۷/یک نماینده ادوار کاندیدای ریاست جمهوری شد
«محمد خوش‌چهره» نماینده مجلس در دوره هفتم با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شد
۱۲:۵۲/زریبافان کاندید انتخابات ریاست جمهوری شد
مسعود زریبافان” معاون رئیس‌جمهور در دولت محمود احمدی‌نژاد و رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران، برای انتخابات ثبت‌نام کرد.

 

وی پس از انجام مراحل ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: مجری خوب از مدیرانی استفاده می‌کند که ذینفع نباشند و اگر کسی در خرید و فروش ارز باشد دوست دارد ارز گران شود و مشی که در واردات است دوست ندارد تولید کشور رونق بیابد.

رئیس اسبق بنیاد شهید تاکید کرد: کسی که حاضر نیست شیشیه ماشین را پایین بکشد و در خیابان با مردم حرف بزند درد مردم را نمی فهمد.

زریبافان ادامه داد: مسئول خوب کسی است نه در کشور آرامش برقرار کند و وقتش را به خدمتگزاری به مرگم صرف کند و مشکلات را به مردم دیگران نیاندازد.

۱۱:۴۱/رئیسی برای کاندیداتوری به ستاد انتخابات کشور وارد شد
 آیت‌الله سید ابراهیم رییسی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.
وی پس از طی مراحل ثبت نام کاندید ریاست جمهوری شد.

آیت الله رئیسی پس از ثبت نام در انتخابات گفت: تاکید می‌کنم به همه مردمی که با هر سلیقه و از هر جناحی هستند بیایند و در انتخابات شرکت کنند. من رقیب ناکارآمدی و فساد هستم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه آنچه ما پیگیری می کنیم مسأله یک تحول است که در همه مسائل اجرایی کشور یک ضرورت اجتناب ناپذیر محسوب می‌شود، گفت: به حضور و نقش آفرینی عموم مردم در این تحول نیازمندیم. همه مشارکت کنند و هرکه ناامید است هم شرکت کند. من تأکید می کنم هرکس با هر سلیقه سیاسی در انتخابات شرکت کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه من خود را رقیب اشرافی‌گری، ناکارآمدی و فساد می‌دانم، اظهار کرد: من رقیب جناح‌های سیاسی و گروه‌های مختلف نیستم. من رقیب ناکارآمدی هستم و در این میدان همانطور که در دستگاه قضایی از همکاری دانشگاه، حوزه و سایر بخش‌ها استفاده کردم در این عرصه هم استفاده می‌کنم.

وی با بیان اینکه حضور ما باید منجر به انسجام گروه‌های مختلف و جناح‌ها و همه کسانی شود که دغدغه مردم، دین و ارتقای کشور را دارند، تصریح کرد: معتقدم هیچ بن‌بستی برای اداره امور کشور وجود نداشته و همه امکانات را داریم و باید یک مدیریت کارآمد و جهادی باشد.

۱۱:۲۶/سید عباس نبوی کاندید انتخابات ریاست جمهوری شد
سید عباس نبوی استاد حوزه و دانشگاه و از اعضای هئیت مؤسس دفتر تحکیم وحدت برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات شد
سخنگوی ستاد انتخابات: زمان ثبت نام انتخابات به هیچ وجه تمدید نمی‌شود
سخنگوی ستاد انتخابات کشور همزمان با آخرین روز ثبت نام از کاندیداها در جمع خبرنگاران گفت: زمان ثبت نام انتخابات به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.
#حاشیه_ها_فرار_آخوندی_مسکن
۱۰:۵۰ /علیرضا زاکانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد
زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس برای ثبت نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.
“مالک شریعتی” نماینده مردم تهران در مجلس، زاکانی را همراهی کرد.
وی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در نشست خبری گفت: مسببین وضع اسفبار فعلی به عرصه انتخابات آمده اند و سودای دولت سوم روحانی را در سر می پرورانند در حالی که تحول اقتصادی با تصمیمات ۲۰ دقیقه ای میسر نخواهد شد.
زاکانی ادامه داد: دنیاطلبی برخی از مسئولان و قدرت طلبی برخی از سیاسیون و انفعال و خدشه به استقلال سیاسی کشور در مقابل بیگانگان امید را در دل مردم به ویژه جوانان آینده ساز کشور کمرنگ کرده است.

وی گفت:  مردم به جای کنترل از راه دور و پشت میز، حضور در میدان و حل مشکلات اقتصاد را می خواهند

نماینده مجلس تصریح کرد: بنای امدم نداشتم اما با آرایش جدید و حضور نمادهای فساد، اشرافیت سیاسی و ناکارآمدی و نیاز جبهه انقلاب پذیرفتن به میدان بیایم.

۱۰:۳۴/رئیس اسبق رسانه ملی کاندیدای ریاست جمهوری شد
عزت‌ الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما برای ثبت‌نام در انتخابات در ساختمان وزارت کشور حضور یافت.

وی پس از ثبت نام در وزارت کشور گفت: اگر روحانی توان مذاکره از موضع قدرت در طول این مدت به کار می‌گرفت وضعیت مردم بسیار  بهتر بود. ناتوانی دولت در مذاکره با دنیا را در کنار کلکسیون دیگر ناتوانی‌ها می‌گذاریم.

وی راه حل اساسی تحریم را خنثی سازی عنوان و تصریح کرد: دور زدن یا برداشتن تحریم اگر چه مهم است اما راه اصلی خنثی‌سازی است و سفرای ما باید مبلغ و مروج و کنشگر این سیاست باشند. سفیران را تحت نظارت قوی از این نظر انتخاب خواهم کرد. برخی آقایان از الان برای سفیرشدن در کشورهای مختلف انتخاب شدند. دست نگهدارند چون اکثر آنان هماهنگی ندارند و من آنان را برمی گردانم و هشدار می دهم دولت این کار را نکند.

عضو شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اشراف و مستکبران با تمام توان ، رخ در رخ محرومان و مستضعفان، به تاراج و چپاول بیت‌المال مشغولند و نمرودوار، ستم‌دیدگان ایران زمین را به بند اسارت و محرومیت می‌کشند.

۱۰:۳۰/ مصطفی کواکبیان هم برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، آمد
مصطفی کواکبیان، نماینده اصلاح‌طلب دوره‌های هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی برای  نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰  ثبت‌نام کرد. وی  پیش از این نیز سه بار در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده است اما تاکنون موفق به کسب تاییدیه شورای نگهبان نشده است.
وی پس از ثبت نام در انتخابات گفت: وظیفه شرعی خود دانستم در این عرصه حضور پیدا کنم و وظیفه ملی خود دانستم تا باری از دوش این ملت بردارم و حتما در صحنه حضور داشته باشم.

وی افزود: تکلیف حزبی که حزب مردم سالاری بر دوش من گذاشت از دیگر دلایل حضور بنده برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری بود.

کواکبیان با بیان اینکه در جبهه اصلاحات ایران اسم بنده را به عنوان نامزد مطرح کردند تاکید کرد: خدا را شاهد می گیریم که برای حضور در مسند ریاست جمهوری به فکر قدرت و منافع شخصی نیستم.

وی با بیان اینکه سه مشکل اساسی در کشور وجود دارد گفت: در خودم توانمندی اجرایی برای حل این مشکلات را می بینم از این رو مشکل اساسی که بنده احساس می کنم وجود دارد؛ بحث های اقتصادی و معیشتی و کاهش ارزش پول ملی است از این رو براین باورم که ما باید به فکر استقلال بانک مرکزی باشیم تا این مشکل حل شود.

۹:۲۲/آخوندی کاندید ریاست جمهوری شد
عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی برای ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات شد.

وی پس از ثبت نام در انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: امروز شوربختانه، جوانان و نیروهای جویای کار، شغل آبرومند و مناسبی نمی‌یابند و ملت در تله‌ی فقر افتاده‌است. میانگین تورم ۵۰سال گذشته‌ی ایران بیش از ۱۹ درصد است. سطح عمومی قیمت‌ها و بهای اقلام خوراکی هرروز افزایش می‌یابد و هیچ کس فردا را نمی‌تواند پیش‌بینی کند. نرخ ارزهای خارجی روزانه تغییر و زندگی و معیشت تک‌تک مردم ایران را تهدید می‌کند. اقشار عادی و مردمی که هیچ‌گاه در اندیشه‌ی نرخ ارز نبودند، امروزه هر روز باید نگران فراز و فرود ارزش واحد پول بیگانگان باشند. کارکنان و کارمندان دولت و غیر دولت و بازنشستگان عزیز هر روز می‌بینند که قدرتِ خریدِ مستمریِ دریافتی‌شان کاهش می‌یابد.

آخوندی اظهار کرد: مفهوم تفکیک قوا به غلط به تجزیه قوا و شکل‌گیری دولت‌های چندگانه تبدیل شده‌است؛ حال آن‌که دولت مطابق قانون اساسی در ایران یگانه است. رهبری در راس، رییس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی و دو قوه دیگر، همه با هم دولت ملی ایران را شکل‌دهند. در این وضعیتِ تجزیه‌شده، دولت‌های چندگانه به‌جای پرداختن به درد مردم در پی جنگ و نزاع با یکدیگرند و خود را مستقل از ملت و ملت را مواجب‌بگیر خود می‌دانند. حال آن‌که بر اساس قانون اساسی دولت موجودیتی مستقل از ملت ندارد و باید مظهر اراده‌ ملت باشد و ملت تنها یک اراده دارد و آن نیز در دولت ملی و مدرن تجلی می‌یابد و در شهرها و روستاها در اختیار شوراهای اسلامی شهرها و روستاهاست.

۹:۰۴/پزشکیان وارد وزارت کشور شد
پزشکیان برای ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات شد.
وی پس از ثبت نام در انتخابات گفت:  اگر بتوانیم یارانه هایی که حدود ۲ میلیارد تومان است به افرادی که راحت طلب در خانه های میلیاردی زندگی می‌کنند پرداخت نکنیم و به کسانی که نان شب ندارند بدهیم آنها دیگر مجبور نیستند دست برای تامین زندگی روزمره دست به کارهایی بزنند که حتی آوردن اسم آن هم درست نیست.
پزشکان درباره اینکه آیا به نفع جهانگیری کناره گیری می‌کنید و نامزد پوششی هستید،  گفت:  اگر نیروهای در صحنه حضور یابند و بیایند و در نهایت از آن نظر مردم است اگر اقبال یک فردی در یک جناح زیادتر باشد از این بابت می‌توان به نفع آن جبهه به نفع فردی که اقبال بیشتری دارد کنار کشید اما اینکه من نامزد پوششی جهانگیری هستم صحت ندارد.
۸:۵۳/ ثبت نام وزیر اسبق اقتصاد در انتخابات ریاست جمهوری
 سید شمس الدین حسینی نماینده مجلس برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ وارد ستاد انتخابات شد.

حسینی گفت: اعداد و ارقام تولید ناخالص مالی کاهش پیدا کرده و طی ۱۰ سال گذشته ما هیچ رشد اقتصادی را شاهد نبودیم و این به معنا است که ما وضعیت خوبی نداریم از این اگر وضعیت افزایش قیمت ها کنترل نشود ما تورم بالای ۴۰ درصد خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس تاکید کرد: ای کاش فقط مسئله فقط گرانی و افزایش قیمت ها باشد اما شاخص های اقتصادی کشور از سال ۱۳۹۰ کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ۶۰ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی در نظرگرفته شده است ولی بهبودی در این حوزه شاهد نبودیم.

۸:۵۱/ دبیر شورای عالی فضای مجازی کاندید ریاست جمهوری شد
«ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی جهت ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری به ستاد انتخابات کشور رفت
۰۸:۰۸ /«علی لاریجانی» در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت‌نام کرد
«علی لاریجانی» صبح امروز (شنبه) با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.علی لاریجانی صبح امروز در حاشیه حضور در ستاد انتخابات کشور و
ور پس از ثبت نام در انتخابات در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسائل امروز ایران نه با اقدامات نمایشی پوپولیستی، نه با کلید جادویی و نه با سوپرمن بازی قابل حل نیست، اظهارداشت: هنر آن است که گام ها از طریق وحدت بیشتر و تحمل و مدارا در حول ملی برای حل مسائل کشور برداشته شود.

وی افزود: سیاست خارجی کشور هدفش باید تسهیل روابط خارجی در جهت توسعه اقتصادی کشور باشد.

لاریجانی ادامه داد: جهش تولید نیازمند تعادل در صحنه بین المللی است، نه اینکه اقدامی انجام شود که مردم هزینه آن را از سفره خود بدهند.

رئیس سابق مجلس با بیان اینکه حکمرانی مطلوب در گروی شعار کمتر و عقلانیت اثربخش و قدرت اجرایی قوی است، تصریح کرد: حل مسائل پیچیده بین المللی نیازمند افراد کاربلد است که بدون دستپاچگیِ زمام امور دیپلماتیک را از دست بداندیشان خارج کنند.

۰۸:۰۳ /«محسن هاشمی» در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت‌نام کرد
«محسن هاشمی» صبح امروز (شنبه) با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.
وی پس از ثبت نام در انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: جامعه در وضع دشواری قرار دارد و معیشت و تبعیض زندگی بخش مهمی از مردم را مختل کرده است در حالی که ایران دارای منابع زیادی است.

وی با بیان اینکه کشورمان موقعیت استراتژیک کم نظیری دارد گفت: شرایط امروز ایران شبیه به پایان جنگ تحمیلی هست و البته از نظر زیرساخت‌ها و ظرفیت تولید به مراتب وضع بهتری داریم ولی به لحاظ سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی با وضع بدتری مواجه هستیم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: برنامه من با عنوان دولت رفاه و عدالت عرضه شده وهدف آن رفتن به سمت رفاه است گفت: در کوتاه مدت باید به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشیم و در بلند مدت به رشد مناسب مردم ایران برسیم.

انتهای پیام/ک

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *