سه شنبه , اردیبهشت ۴ ۱۴۰۳

اجرای طرح دادرس در ۲۳۱ مدرسه در لرستان/یک میلیون و سیصد هزار نفر از خدمات هلال احمر لرستان استفاده کردند

به گزارش  پل نگار,صارم رضایی در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه، اظهار داشت: ۴۵ هزار نفر برای حضور در حوزه جوانان ثبت نام کرده و ۱۱ هزار نفر به صورت تکمیلی انجام شده که آموزش های امدادی و غیر امدادی را فرامی گیرند که می توان به برگزاری دوره های بشر دوستی، اردویی، دادرس و برنامه های دیگر اشاره کرد.

وی با اشاره به اقدامات هلال احمر در ایام کرونا افزود: اقدامات هلال احمر در کرونا به صورت غربالگری، تب سنجی، ضدعفونی کردن معابر بود که در دستور کار قرار گرفت، همچنین توزیع ماسک، تذکرات لسانی انجام شد که در طرح شهید سلیمانی نیزکه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج از آذرماه شروع شد و در دو حوره مراقبتی و نظارتی، هلال احمر فعالیت داشت و ۴۰۰ هزار نفر از خدمات هلال و ۹۰۰ هزار از خدمات اعضای جوانان بهره بردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از اجرای طرح دادرس در ۲۳۱ مدرسه خبر داد و بیان کرد: یکی از برنامه های هلال احمر اجرای طرح دادرس است که این طرح با همکاری آموزش و پرورش در ۲۳۱ مدرسه اجرا شد و دانش آموزان این مدارس مهارت های هفت گانه را آموزش دیدند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت داروخانه هلال احمر استان گفت: کلیه مجوزهای مورد نیاز این داروخانه صادر و به استان ارسال شده است و منتظر صدور شناسنامه ملی هستیم که فعالیت این داروخانه آغاز شود و هم اکنون فضای فیزیکی آن آماده شده است.

رضایی با بیان اینکه کمک به بیماران یکی از اهداف هلال احمر است، تصریح کرد: به ۳۸۰ نفر از بیماران صعب العلاج استان۱۸۰ میلیون تومان و به بیماران کرونا، دیابتی و نیازمند که ۲۷۱ نفر بودند ۵۵ میلیون تومان کمک شده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزش در هلال احمر خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۱ دوره آموزش تخصصی با حضور ۳۳۳ نفر که در پایگاه ها مشغول به فعالیت هستند برگزار شد، همچنین ۲۶۱ دوره کمک های اولیه با حضور سه هزار نفربرگزار گردید و سه دوره تربیت مربی برگزار و تلاش شده تا تجهیزات مورد نیاز در اختیار پایگاه ها قرار گیرد، در مجموع سه هزار و ۸۹۴ نفر سال گذشته آموزش های هلال احمر را فرا گرفتند و در طرح آموزش خانه های هلال نیز به سه هزار و ۸۹۴ نفر آموزش ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به کسب و کارهای خرد گفت: کسب و کارهای خرد با هدف کاهش آسیب های اجتماعی از سال ۹۷ در دلفان و کوهدشت آغاز شد و سال ۹۸ در سه شهرستان دیگر اجرا گردید که این افراد کالاها و صنایع دستی را به مرکز ارسال کردند.

رضایی عنوان کرد: در راستای آموزش پیشگیری از کرونا اقدامات زیادی انجام شد که در مجموع ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ نفر از آموزش های مذکور بهره مند شدند.

وی بیان کرد: ۱۹ پایگاه امداد جاده ای در استان وجود دارد به طوری که در هر ۳۵ کیلومتر باید یک پایگاه وجود داشته باشد، علاوه بر این شش پایگاه به صورت موقت نیز ایجاد شده که خدماتی را ارائه می دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به راه اندازی خانه های هلال افزود: در ۹ شهرستان راه اندازی خانه های هلال آغاز شد و سرانه در نظر گرفته شده ۱۱۰ خانه بود ولی با توجه به نیاز منطقه ۱۸۰ خانه را در نظر گرفتیم که در هفته هلال امسال ۱۲ خانه هلال دیگر افتتاح شد و آموزش های لازم به این افراد ارائه شد.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

فضای مجازی امروز به صحنه‌های تهاجم دشمن اضافه شده است کد

به گزارش پل نگار،سردار نعمت‌الله باقری در بازدید از پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *