پنج شنبه , اردیبهشت ۶ ۱۴۰۳

در قانون انتخابات شورا‌ها سکوتی وجود دارد/قانون انتخابات شوراها دارای نقص است

سید حمیدرضا کاظمی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها در گفتگو با  پل نگار اظهار داشت:با بیان اینکه قانون انتخابات شورا‌ها دچار نقص‌های فراوانی است که باید اصلاح شود.

وی بیان کرد:  ضعف قانون در نحوه برگزاری و نظارت بر انتخابات شورا‌ها مشهود است و در مجلس یازدهم رفع نواقص قانون انتخابات به جد پیگیری شد و طرحی نیز از سوی نمایندگان در این زمینه ارائه شد.

کاظمی عنوان کرد:در طرحی که برای اصلاح قانون ارائه شد و به صحن علنی پارلمان نیز آمد، تمهیداتی برای رفع ضعف‌های قانون دیده شده است.

نماینده پلدختر در مجلس افزود: پس از رفع ایرادات این طرح در کمیسیون، بار دیگر این طرح در دستور کار پارلمان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: اگر این اصلاحات در قانون، از طریق طرح مجلس انجام شود می‌تواند کمک کند تا در دوره‌های آینده انتخابات شورا‌ها با مشکلات کمتری برگزار شود.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: در معاونت قوانین مجلس کارگروهی تشکیل شده تا نواقص قانون شورا‌ها را احصاء کنند.

رئیس هیئت نظارت مرکزی بر انتخابات شوراها، تصریح کرد: از طریق اصلاح قانون علاوه بر رفع نواقص برگزاری انتخابات باید نظارت مداوم در طول دوره شورا‌های شهر بر عملکرد آن‌ها داشته باشیم تا از مسیر خود خارج و مشکلات گذشته تکرار نشود.

وی یادآور شد: قرار است جایی که در قانون انتخابات شورا‌ها سکوتی وجود دارد و تعیین تکلیف نشده احصاء کنیم و آن‌ها را در قالب طرحی در مجلس رفع کنیم.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *