پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳

حاشیه های نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری:همتی: چراگفتید «جناب آقای رئیسی»!کنایه محسن رضایی به کلید روحانی/پیشنهاد نوبل شیمی به همتی

 به گزارش  پل نگار،نخستین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در حالی برگزار شد که رئیس سابق بانک مرکزی نخستین شیطنت خود را در سالن قرعه کشی نامزدها انجام داد تا به عنوان اولین معترض مناظره لقب گیرد و سپس هم به دنبال همین اقدام به تخریب و توهین و فرار از پاسخگویی به سوالات مجری کرد.

 نخستین مناظره انتخاباتی ۷ نامزد ریاست جمهوری امروز شنبه ۱۵ خرداد در رسانه ملی انجام شد.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۱۵ وارد معاونت سیمای رسانه ملی شدند. سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، عبدالناصر همتی، محسن رضایی، سعید جلیلی، ابراهیم رئیسی، محسن مهرعلیزاده و در پایان علیرضا زاکانی وارد صدا و سیما شدند.

اعتراض همتی به رنجبرزاده

در جریان قرعه کشی برای تعیین صندلی کاندیداها هر یک از نامزدها با اعلام یک عدد به قید قرعه صندلی خود را انتخاب کردند به این ترتیب که سعید جلیل شماره یک، سید ابراهیم رئیسی شماره ۲ ، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی شماره ۳، علیرضا زاکانی شماره ۴ ، محسن رضایی شماره ۵ ، محسن مهرعلیزاه شماره ۶ و عبدالناصر همتی بر روی صندلی شماره ۷ خواهند نشست.

اما در جریان اعلام نتیجه قرعه کشی صندلی ها عبدالناصر همتی به محمدحسین رنجبرزاده اعتراض کرد و گفت: شما به همه کاندیداها گفتید آقای و تنها به آقای رئیسی گفتید جناب آقای!

کنایه محسن رضایی به کلید روحانی

محسن رضایی در پاسخ به اولین سوال مجری در کنایه ای به کلید حسن روحانی یک اسکناس هزار تومانی از جیب خود بیرون آورد و گفت: در برابر کلید بی خاصیت آقای روحانی گفتم ارزش پول کشور سقوط خواهد کرد ، مردم به جیب خود و یارانه ای که می گیرید نگاه کنید! قطار انقلاب به اسکوتر تبدیل شده است.

وی البته در کنایه به همتی نیز گفت: تا کسر بودجه پیش می آید دست به جیب مردم می کنید اینگونه ارزش پول ملی ثابت نمی ماند.

تذکر مجری مناظره به همتی

عبدالناصر همتی بدون پاسخ به سوال مجری توضیحاتی را درباره اینکه مردم ایران نماینده ای ندارند به ویژه زنان بیانیه ای خواند که حیدری تذکر داد که لطفا پاسخ سوال را بدهید.

البته مجری مناظره پی در پی به نامزدها برای پاسخ به سوالات تذکر داد.

مهرعلیزاده هم در پاسخ به سوالی که طرح شد به مسائل حاشیه ای پرداخت که مجری مناظره به وی تذکر داد که درباره سوال توضیح دهید.

کنایه غیراخلاقی مهرعلیزاده به رئیسی

محسن مهرعلیزاده در پاسخ به سوال مجری خطاب به ابراهیم رئیسی گفت: شما شش کلاس درس خواندید که با این میزان نمی توان مملکت را اداره کرد کنایه غیراخلاقی مهرعلیزاده به رئیسی در حالی بود که رئیسی دارای مدرک دکترای حقوق است.

آقای همتی باید به شما نوبل شیمی بدهند

علیرضا زاکانی در واکنش به اظهارات همتی و مهرعلیزاده گفت: برخی آمدند اینجا انشا بخوانند اینجا کلاس انشا نیست وقت راست گفتن و پاسخ دادن است.

وی این را هم گفت که اگر بنا به تایید صلاحیت بود که شما نباید امروز اینجا می بودید.

زاکانی خطاب به همتی گفت: زشت است که ما را متهم به دروغ گویی می کنید چرا دروغ می گویید به شما باید جایزه نوبل شیمی بدهند اگر قرار باشد تهمت بزنیم من چیزهایی را می گویم که هم اوقات شما تلخ می شود و هم اوقات ما.

اشاره جلیلی به تیتر یک روزنامه اصلاح طلب

سعید جلیلی با اشاره به جلسات برگزار شده در کمیسیون تصویب برجام که در آن تاکید کرده بود که وعده های طرف غربی محقق نمی شود، به تیتر روزنامه اصلاج طلب آفتاب یزد اشاره کرد که نوشته بود «ظریف: می شود؛ جلیلی: نمی شود» اشاره کرد.

افشاگری زاکانی درباره اهمال همتی پیرامون ابربدهکاران بانکی

علیرضا زاکانی خطاب به همتی گفت: بزرگ ترین اشکال به بانک مرکزی باز می گردد . حجم بالای تسهیلات متعلق به کسانی است که نقش فعالی در حوزه اقتصاد نداشته اند و در سوداگری نقش دارند آقای همتی باید نظارت در حوزه پولی بانکی انجام می داد که انجام نداده است. دولت تدبیر و امید باعث شد برخی خواص به منابع بانکی دسترسی داشته باشد و مردم از دریافت وام محروم شدند که نمونه آن وام ازدواج است که ده ها هزار زوج در صف دریافت وام هستند.

هیچ کس مسئولیت دولت را قبول نمی کند

زاکانی در پاسخ به سوال مجری گفت: هیچ کس مسئولیت کارهای این دولت را نمی پذیرد حتی خود رئیس جمهور مثل اینکه این دولتاز فضا آمده است. من از طرف آقای روحانی و همتی از مردم ایران عذرخواهی می کنم.

آقای روحانی از شما که اینجا هستید قوی تر است

همتی در واکنش به اظهارات رضایی گفت: من نماینده روحانی نیستم؛ من از بانک مرکزی کنار گذاشته شدم؛ آقای روحانی بینش اقتصادی نداشت اما باید بگویم قوی تر از آقایان حاضر در اینجاست، چه به لحاظ سیاسی ، چه به لحاظ سیاست خارجی و دنیا دیدگی.

گفتند رئیس بیاید دلار ۵ هزار تومان می شود خودشان دلار را به ۳۰ هزار تومان رساندند

رئیسی گفت: برخی در انتخابات دوره قبل گفتند اگر من رای بیاورم دلار می شود ۵ هزار تومان ولی خودشان دلار را ۳۰ هزار تومان کردند مثل دروازه بانی که وقتی به او گفتند چرا ۱۷ گل خوردی گفت اگر من نبودم ۳۰ گل می خوردیم.

زاکانی خطاب به همتی گفت: شما کاندیدای پوششی هستید که آمدید عملکرد ۸ ساله دولت را پوشش دهید بی تدبیری آقای همتی باعث شد مرغ ۳۵ هزار تومان شود.

پیشنهاد ممنوع الخروج کردن برخی مسئولان از سوی محسن رضایی

محسن رضایی در جریان اظهاراتش گفت اگر رئیس جمهور شود یکی از کارهایی که حتما انجام می دهم ممنوع الخروج کردن آقای همتی و برخی دیگر از مسئولان است این اظهارات در حالی مطرح شد که نمایندگان مجلس نیز به دنبال طرحی برای ممنوع الحروج کردن مسئولان بعد از پایان دوره مسئولیت آنهاست.

دعوت از جلیلی از همتی برای مناظره رو در رو

سعید جلیلی خطاب به همتی گفت نمی شود در چهار دقیقه با آقای همتی مناظره کرد دعوت می کنم از وی که در تلوبیون مناظره رو در رو داشته باشیم.

شعر خوانی مهرعلیزاده در جریان مناظره 

مهرعلیزاده در جریان پاسخ به سوال مجری شعری از شهریار خواند.

آقای همتی استاد جاخالی کردن هستید

آقای همتی شما که به عنوان نماینده آقای روحانی اینجا هستید استاد جاخالی کردن هستید باید پاسخ خون شهدا رابدهید.

 

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *