پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳

کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری پیش از مناظره دوم چه گفتند؟

به گزارش  پل نگار،براساس اعلام کمیته نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، دومین مناظره نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز در حالی برگزار می شود که قرار است ۷ نامزد ریاست جمهوری درباره مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با هم مناظره داشته باشند.

محسن مهرعلیزاده، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن رضایی، سیدابراهیم رئیسی، عبدالناصر همتی، علیرضا زاکانی و سعید جلیلی، ۷ نامزدی هستند که در نخستین مناظره انتخاباتی خود پیرامون مسائل اقتصادی با به به بیان دیدگاه های خود و راهکار های جهش و پیشرفت اقتصادی پرداختند.
مدت مناظره ۳ ساعت است و از ساعت ۱۷ تا ساعت ۲۰ برگزار خواهد شد؛ همچنین به ۲۱ سوال طرح شده از سوی مجری برنامه که براساس قید قرعه مشخص شده بود پاسخ دادند. نامزدهای انتخاباتی که تا دقایقی دیگر به نوبت وارد سازمان صدا و سیما خواهند شد امروز دیدگاه های خود را پیرامون مسائل سیاسی مطرح کرده و به سوالاتی که به قید قرعه مشخص خواهد شد پاسخ خواهند داد.
اولین مناظره انتخاباتی، ۱۵ خردادماه با موضوع اقتصادی برگزار شد و مناظره سوم  روز نیز شنبه ۲۲ خرداد برگزار می‌شود.
مناظره انتخاباتی به صورت زنده از شبکه یک سیما، شبکه خبر، رادیو ایران و رادیو انتخابات پخش می‌شود.
از ورود نامزدها برای نخستین مناظره انتخاباتی سیزدهمین دوره ریاست جمهور را در ادامه مشاهد می‌کنید:

زاکانی: امیدوارم امروز دیگر شاهد تکرار برخی رفتارها نباشیم/ مشکل ما عدم اجرای قانون است

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نخستین کاندیدایی بود که برای انجام دومین مناظره انتخاباتی وارد سازمان صداو سیما شد.

زاکانی در هنگام ورود به استادیو شماره ۱۱ رسانه ملی برای شرکت در دومین مناظره نامزدهای انتخابات، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مناظره اول فکر می‌کردیم که باید ناظر به برنامه‌ها صحبت کنیم، اما متوجه شدیم که دوستان عزیزمان بنا دارند، از ابتدا با حرف‌های نادرست اصل مناظره را به سمت بیراهه سوق دهند.

وی افزود: امیدوارم امروز دیگر شاهد این شرایط نباشیم و یک وضعیت مطلوب را در زمینه بررسی برنامه‌ها و پاسخ به نیازهای جامعه داشته باشیم.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به موضوع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مناظره امروز گفت: به مردم عزیزمان قول می‌دهم که در سال اول دوره اقدام و اصلاح، ریشه فقر مطلق را بکنیم و در پایان دو سال اول دولت، کسی غیر از درد بیماری، درد بی پولی نداشته باشد.
زاکانی ادامه داد: در این مسیر تلاش می‌کنیم تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن حمایتی برای زوج‌های جوان علاوه بر تکلیف قانونی یک میلیون واحد مسکونی در سال، تامین کنیم تا مسکن از سبد هزینه‌های خانوار حذف شود.
وی تاکید کرد: در حوزه سیاسی نیز وعده ما این است که مردم را ناظر بر خود بدانیم و با نهادینه سازی اصول هشتم و بیست و هفتم قانون اساسی، زمینه اعتراض آنها به پلشتی‌ها را فراهم کرده و به رسمیت بشناسیم.
این نامزد انتخابات همچنین تأکید کرد: اجرای اصول ۱۰، ۲۱، ۲۷، ۲۸، ۳۰ و ۴۳ قانون اساسی از برنامه‌های ما در دولت «اصلاح و اقدام» خواهد بود.
زاکانی با اشاره به اینکه مردم را برای اجرای بندهای قانون اساسی ناظر بر رفتار خود می دانیم گفت: مشکل ما نبود قانون نیست، بلکه عدم اجرای قانون است.
مهرعلیزاده: روش من همانند مناظره اول خواهد بود
محسن مهرعلیزاده دومین نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز دقایقی قبل برای حضور در در دومین مناظره انتخاباتی وارد رسانه ملی شد.
وی در بدو ورود به رسانه ملی پیش از شروع مناظره دوم انتخاباتی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که روش شما در مناظره دوم چگونه خواهد بود، آیا باز هم توهین وجود خواهد داشت یا نه، گفت: روش من در این مناظره همانند مناظره اول خواهد بود که با رعایت همه شئون موارد را بررسی کنیم و نسبت به روشن شدن اذهان مردم اقدام کنیم.
مهرعلیزاده گفت: البته بر اساس شایعاتی که شنیدیم قرار است که دوپینگ ۵ دقیقه‌ای بدهند به کاندیدای خاص که امیدوارم این اتفاق نیفتاده باشد.
رضایی: آماده‌ام که از آینده خوب صحبت کنم/ دولتم امید را به مردم هدیه می‌دهد
محسن رضایی میرقائد نیز سومین نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است که دقایقی قبل برای شرکت در دومین مناظره انتخاباتی وارد سازمان صدا و سیما شد.
رضایی در بدو ورود به صداوسیما و در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که روش شما در دومین مناظره چیست، گفت: ۱۴۰۰ سال گشایش ملت ایران خواهد بود.
وی افزود: ان‌شاءالله این ناراحتی‌ها کنار می‌رود و مجدداً لبخند به چهره ملت ایران بازخواهد گشت.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:‌ دوباره برکت به سفره‌های مردم می‌آید و ان‌شاءالله ملت ایران شاهد آغاز جدیدی در زندگی خود خواهند بود و به سوی جهش‌های بزرگ حرکت خواهند کرد.
رضایی درباره برنامه‌هایش در مناظره دوم اظهار کرد: این مناظره بسیار مهم است و امیدوارم که بحث‌های اصلی و دردهای اصلی ملت ایران را در این مناظره بتوانیم باز کنیم و بتوانیم در اینباره صحبت کنیم و برای آن هم راهکار بدهیم و همگی باید از بحث‌های حاشیه‌ای پرهیز کنیم.
وی تأکید کرد: این آمادگی را دارم که به فضل پروردگار متعال از آینده خوب ملت ایران صحبت کنم و آنها را نسبت به آینده امیدواری حقیقی بدهم زیرا امید گفتنی نیست بلکه امید دیدنی است.
رضایی در پایان خاطرنشان کرد: امید را به مردم برمی گردانم؛ امید گفتنی نیست دیدنی است. ان‌شاءالله در دولت ما امید را به ملت ایران هدیه خواهیم داد.
همتی: آمده‌ام مشت گروه‌هایی که روی اقتصاد و فرهنگ چنبره زدند را باز کنم
عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، چهارمین نامزدی است که به منظور شرکت در دومین مناظره انتخاباتی وارد وارد ساختمان شیشه‌ای صدا و سیما شد.
وی در بدو ورود به سازمان صداوسیما به برای شرکت در دومین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که قول می‌دهید در مناظرات بداخلاقی نکنید، گفت: من که بد اخلاقی را در مناظره قبلی شروع نکردم؛ دوستان دیگر شروع کردند و بعضی از آنها را مجبورم پاسخ دهم و خیلی خوب است که به برنامه بپردازیم. ۲۹ بار نام من را بردند و تهمت و افترا زدند به جای آن به رقیب اصلی من ۵ دقیقه جایزه داند تا اضافه بیایند صحبت کنند.
همتی اضافه کرد: حتما سعی می‌کنم که برنامه ام را ارایه بدهم، من فکر میکنم انتخابات امروز انتخابی بین خوب و خوب تر یا بد و بدتر نیست، انتخاب امروز انتخابی است تا درها برای کنش گری شهروندان و برای نفس کشیدن جامعه باز بماند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: من آمدم اجازه ندهم این درها بسته شود. من آمدم مشت گروه هایی که چمبره زده اند بر اقتصاد، فرهنگ، رسانه و جامعه را باز کنم، اینها با مشت بسته اعتماد اجتماعی و سرمایه اجتماعی را پایین آوردند.
وی بیان داشت: امیدوارم بتوانم با مباحثی که با مردم عزیزمان خواهم کرد نشان دهم دنبال دولت شفافیت ملی هستم و باید اقداماتی کنیم که آن روستایی عزیز نیاید بگوید خودتان و دولتتان را واگذار می‌کنم، دولت و کشور برای مردم است.
همتی گفت: می‌خواهم نشان بدهم که قدرت بی قدرتان، همان آسیب پذیرترین اقشار جامعه خواهند بود انشاء الله که مردم عزیز از این روند برای نفس کشیدن بیشتر جامعه حمایت کنند.
جلیلی: امیدوارم در مناظره امروز به موضوعاتی که مدنظر مردم است پرداخته شود
سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز به منظور شرکت در دومین مناظره انتخاباتی لحظاتی پیش وارد رسانه ملی و ساختمان شیشه‌ای جام جم شد.
جلیلی، نامزد در بدو ورود به صداوسیما برای حضور در دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرگاران بیان کرد: ان‌شاءالله در مناظره امروز همه تلاش کنیم نظرات خود را مبتنی بر اخلاق در محیطی سالم ابراز کنیم و این مناظره محل تلاقی نظرهای مختلف درباره موضوعات مورد انتظار مردم باشد.
وی با بیان اینکه امیدوارم در این مناظره به برخی موضوعاتی که در این ایام به آن‌ها پرداخته نشده، پرداخته شود، به موضوع جمعیت روستایی اشاره کرد و گفت: ۲۵ درصد جمعیت ما در روستاها هستند با این حال در همه برنامه‌های صداوسیما حتی یک سؤال هم در این باره از من پرسیده نشد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مسائل مربوط به زنان اشاره کرد و گفت: نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند و باید مشخص شود که چه برنامه‌هایی برای آن‌ها وجود دارد و چگونه می‌خواهیم آن‌ها را اجرا کنیم. همچنین مباحثی چون جوانان و ورزش وجود دارد که باید به آن‌ها پرداخت.
جلیلی گفت: امیدوارم در مناظره امروز به موضوعاتی که مدنظر مردم است پرداخته شود و پاسخ‌های معتبری که برای این موضوعات وجود دارد مطرح و مشخص شود که نامزدها این مسائل را چگونه و با چه تضمیمنی می‌خواهند محقق شود. امیدوارم بتوانیم در محیطی دوستانه نگاه‌های مختلف را بیان کنیم و از نظرات خود دفاع کنیم و مردم هم بتوانند به‌خوبی قضاوت کنند.
رئیسی: از ۵ دقیقه‌ام استفاده نمی‌کنم ولی کاندیداها تهمت نزنند
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ششمین نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم برای شرکت در دومین مناظره انتخاباتی دقایقی پیش وارد سازمان صدا و سیما شد.
رئیسی در بدو ورود به سازمان صداوسیما در جمع خبرنگاران گفت: در سوالی که در مناظره اول مطرح شد که رقیب خود را چه کسی می‌دانید، گفتم رقیبم فساد و ناکارآمدی خواهد بود و الان می گویم رقیبم هم فساد و ناکارآمدی و هم وضع موجود و بداخلاقی‌های سیاسی خواهد بود.
وی افزود: مردم انتظارشان از مناظره بیان برنامه و کارنامه هست و به آنها اطمیبنان داده وضعیت اجرایی آتی به نفع مردم تغییر خواهد کرد و  ان شاءالله با اراده مردم و با اقدام این خدمتگزار این امید هست که شرایط به نفع مردم تغییر کند.
رئیسی با اشاره به اینکه در مناظره قبل بداخلاقی‌هایی شد و تهمت‌هایی به بنده زده شد و من گفتم اگر تهمت‌ها به من مشکل معیشت مردم حل می‌کند به من تهمت بزنید و ناسزا بگویید و ببینند متک و ناسزا‌های مناظره‌های چندسال پیش در این سالن مشکلات را حل کرد؟
وی با بیان اینکه من از ۵دقیقه‌ای که برایم اختصاص داده شد که در برابر سخنان ناروایی که مطرح شد از خودم دفاع کنم استفاده نمی‌کنم و پاسخ را به عهده مردم میگذارم که خو.ب پاسخ دادند و بعد از این هم خوب پاسخ خواهند داد، اظهار داشت: آذری‌های عزیز از جای جای استان‌های ترک‌نشین بنده را مورد محبت و لطف خودشان قرار دادند و تماس گرفتند و پیام دادند و من از محبت و لطفشان صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بنای استفاده از این ۵دقیقه را ندارم ولی آنچه بر من است این است که همان چیز که انجام می‌شود با رعایت اخلاق انتخاباتی و سیاسی و رعایت شئونات کسی که می‌خواهد در کسوت ریاست جمهوری و کاندیدای ریاست جمهوری باشد.
قاضی‌زاده: کسی که در مناظره حاشیه پردازی می‌کند، دستش خالی است
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی هفتمین و آخرین نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم برای شرکت در دومین مناظره انتخاباتی وارد رسانه ملی و ساختمان شیشه‌ای صدا و سیما شد.
وی در بدو ورود به سازمان ساختمان شیشه‌ای صدا و سیما در جمع خبرنگاران گفت: بنده با هدف اصلاح وارد انتخابات ریاست جمهوری شدم. شعار ما دولت سلام است، ما به همه سلام می‌گوییم انسان برای سلام گفتن افراد را انتخاب نمی‌کند، جواب سلام واجب است حتی اگر از طرف دشمن شما هم باشد باید حتماً جواب سلام او را بدهید و این واجب دینی است.
قاضی زاده اضافه کرد: این سلام یک والسلام هم دارد، والسلام به اختلافات قبلی است و سلام ما به ایران جدید، ایرانی که پر از وحدت و محبت خواهد بود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: قطعا همه اقوام، مذاهب، پیر و جوان، زن و مرد در آن نقش آفرینی خواهند بود، همانطور که در مناظره اول دیدید بنده تلاشم این بود که برنامه های اصلاحی و رویکردهای اصلاحی دولت سلام را ارائه کنم.
وی گفت: از خداوند می‌ خواهم که کمک کند و این مناظره هم بر هم بر همان منوال پیش برود و کسانی هم که یک مقدار از خط خارج شده بودند و به جاده خاکی رفتند به فرع پرداختند به متن بیایند و حاشیه را رها کند.
قاضی‌زاده ادامه داد: کسی که حاشیه پردازی می‌کند معلوم است که دستش خالی است، کسی که دستش پر باشد به قدری حرف برای گفتن دارد که به حواشی نپردازد چرا که زمان خیلی کوتاه است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در مناظره ۲۰ دقیقه بیشتر فرصت نیست که بخواهیم آن را هم به حاشیه بپردازیم حیف است، گفت: انشاالله همت خواهم کرد که در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی که موضوع این مناظره است نیز مطالبی را ارائه کنیم.
وی تاکید کرد: ما سال‌هاست در این حوزه کار کرده‌ایم و ایده‌های نویی در این عرصه داریم و بر حسب زمانی که به بنده اختصاص داده می شود آن ها را ارائه کرد و مردم را امیدوار کنم که کارهای خیلی خوبی می‌توان انجام داد.
قاضی‌زاده اظهار کرد: در این حوزه کارهای بسیار خوب می‌توان انجام داد آنهم در این شرایط سخت؛ اگر «بخواهیم» و همراهی جمعی عمومی همه مردم وجود داشته باشد حتماً محقق خواهد شد.

شماره صندلی نامزدها در مناظره دوم مشخص شد

کاندیداهای ریاست جمهوری پس از ورود به صدا و سیما پیش از ورود به استودیو مناظره برای تعیین نوبت ورود و همچنین شماره صندلی در دومین مناظره حاضر شدند و قرعه‌کشی نوبت نامزدهای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره زنده تلویزیونی انجام شد و شماره صندلی نامزدهای به شرح زیر است:

محسن رضایی صندلی شماره ۱
علیرضا زاکانی صندلی شماره ۲
محسن مهرعلیزاده صندلی شماره ۳
امیرحسین قاضی زاده هاشمی صندلی شماره ۴
سعید جلیلی صندلی شماره ۵
سید ابراهیم رئیسی صندلی شماره ۶
عبدالناصر همتی صندلی شماره ۷

انتهای پیام

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *