پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳

زمان تایید صلاحیت انتخابات شوراها ،۲۵تیرماه است/صلاحیت ۱۰درصد داوطلبان توسط هیئت های اجرایی کل شهرستان ها احراز نشد

سید حمید رضا کاظمی نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  پل نگار با اشاره به اینکه یک پرونده در سطح کشور نداریم که داوطلبان به جز استناد به مراجع قانونی تایید صلاحیت نشده باشد عنوان کرد: تمام افرادی که صلاحیت آنها احراز نشده بود با توجه به نظر مراجع قانونی بوده و هیئت مرکزی نظارت هم صرفا با استناد به نظر مراجع قانونی اعلام نظر نظر، بررسی و تحقیق کرده و نظر و مدارک مراجع قانونی را مدنظر قرار داده و در بحث صلاحیت افراد اعلام نظر کرده است که این رویه قدم‌های مثبتی جهت سلامت شوراها خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تایید صلاحیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد:برای تایید صلاحیت انتخابات شوراها در شهرهای مختلف تا ۲۵ تیرماه فرصت داریم، شکایات بسیار زیادی به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها واصل شده که طبیعی است بخشی از شمارش یا بازشماری آرا را به استان‌ها واگذار کرده تا انجام شود و در بعضی شهرها که مشکلات بیشتر بوده از طرف هیئت مرکزی نظارت، به هفت استان کشور هیئت بازرسی اعزام کردیم که در حال بررسی هستند و منتظریم به هیئت مرکزی نظارت جهت تصمیم گیری گزارش دهند.

وی افزود: ششمین دوره انتخابات شوراها دوره بسیار موفقی بود و بالای ۵۱ هزار نفر در سطح شهرهای کشور و ۲۴۸ هزار نفر در سطح روستاهای کشور داوطلب شورای شدند .

کاظمی عنوان کرد: در سطح شهرهای کشور به جهت حضور نیروهای جوان، خوش فکر، باانگیزه و تحصیل کرده پیش بینی می‌کنم که در شورای ششم زمینه خدمت گذاری بهتر برای توسعه شهرها و روستاهای کشور به وجود آید.

وی تصریح کرد: هیئت‌های اجرایی کل شهرستان‌های کشور تقریبا صلاحیت ۱۰ درصد از داوطلبان احراز نشده است.

وی عنوان کرد:در هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها و استان‌های کشور ۱۲ درصد داوطلبان صلاحیتشان احراز نشده بود که در سطح کشور با بررسی که هیئت مرکزی نظارت و با استفاده از ظرفیت مراجع قانونی داشتیم.

کاظمی یادآور شد:تقریبا بیش از ۱۰درصد افراد رد صلاحیت شده،  تایید صلاحیت شدند و سبب شد زمینه انتخاباتی پرشور در حوزه شوراهای کشور به وجود بیاید .

وی خاطر نشان کرد: به لطف خدا با وجود شرایط کرونایی و نگرانی ایجاد شده مردم در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری حضور بسیار پررنگی داشتند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام /

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

جزییات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان در سال ۱۴۰۳

به گزارش پل نگار،سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره وضعیت حقوق بازنشستگان و کارمندان در سال آینده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *