جمعه , فروردین ۳۱ ۱۴۰۳

سپاه پلدختر با مدیران متولی در احمدآباد تشکیل جلسه داد/«دولگز» گزینه جدی برای سکونت اهالی حاشیه روستای احمدآباد+عکس

به گزارش  پل نگار  امام‌جمعه پلدختر، فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه پلدختر، بخشدار معمولان و جمعی دیگر از مسئولان با حضور در حاشیه روستای احمدآباد نسبت به دغدغه چندین خانوار جلسه‌ای تشکیل شد.

سرهنگ منصور کریمی فرد، فرمانده سپاه ناحیه پلدختر در جمع اهالی سابق روستای دولگز، اظهار داشت: دولت نسبت به انتخاب زمین مناسب با اولویت تأمین زیرساخت‌های لازم برای زندگی این تعداد خانوارها در منطقه دولگز می‌تواند گزینه جدی برای سکونت باشد.

وی افزود: کشور در شرایط خاصی قرار دارد و دشمنان نظام به دنبال التهاب آفرینی در جامعه با بزرگ‌نمایی مشکلات مردم هستند پس نباید نسبت به حاشیه‌سازی مسائل و مشکلات مردم دامن زد.

فرمانده سپاه ناحیه پلدختر در جمع مردم حاشیه روستای احمد آباد، گفت: احداث روستای جدید مطالبه جدی تعدادی از خانوارهای کپرنشین حاشیه روستای احمدآباد می‌باشد.

وی افزود: ایجاد زیرساخت‌های آب، برق، گاز و تلفن برای مردم ضروری است و مکان فعلی که در حاشیه روستای احمدآباد به‌صورت آزاد بدون بررسی شرایط زیرساختی طی سه سال سکونت پیدا کردند.

کریمی فرد گفت: ما شریک سختی‌های زندگی شما هستیم و در راستای بررسی رفع مشکلات این تعداد خانوار همت جدی داریم.

اسماعیل سعیدی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر اظهار داشت: بر اساس ماده ۴ بنیاد مسکن زمین به ما پیشنهاد می‌شود و ما هم مجوز صادر می‌کنیم.

وی افزود: مطمئناً بنیاد مسکن اصول و ضوابط فنی ساخت باید مدنظر قرار داده شود و زیرساخت‌های لازم هم داشته باشد تا مشکلات حل شود.

سید حبیب‌الله موسوی، بابیان اینکه چهار روستا در مسیر ترانشه است، اظهار داشت: روستای دولگز از مناطق تحت خطر ترانشه هست و محدودیت زمین برای توسعه دارد.

وی افزود: اگر بخواهیم روستای جدید احداث گردد بایستی کد صادر شود و منابع طبیعی و جهاد کشاورزی بر اساس زیرساخت‌ها مجوز صادر کنند، در منطقه فعلی حاشیه روستای احمدآباد که تعدادی از مردم به‌صورت کپرنشین زندگی می‌کنند زیرساخت برق، آب و جاده دسترسی نداریم و دولت با توجه به محدودیت‌های مالی امکان ایجاد آن‌ها نیست.

بخشدار معمولان عنوان کرد: روستای دول گز از مناطق اولویت‌دار برای اسکان این تعداد خانوار کپرنشین با اولویت تأمین رفاه و معیشت می‌باشد.

حسن رضایان فرماندار پلدختر در این جلسه با تأکید بر اینکه همت جدی بر پیگیری دغدغه مردم داریم، عنوان کرد: سکونت دائمی اهالی سابق دولگز که این روزها در حاشیه روستای احمدآباد سکونت کپرنشینی دارند از دغدغه‌های ما هم هست که با برنامه‌ریزی مشکل را حل می‌کنیم.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بیش از ۱۷هزار نفر از جمعیت پلدختر تحت پوشش کمیته امداد هستند

به گزارش پل نگار،علی نصیری اظهار داشت با همکاری موسسه های خیریه ی دارای تفاهمنامه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *