جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳

مشارکت ۴۰درصدی قرارگاه ختم در آزاد راه اراک_خرم آباد/پل کاکا رضا آماده بهره برداری است

به گزارش  پل نگارخیراله خادمی عصر امروز در مراسم بهره برداری از آزادراه خرم آباد – بروجرد اظهار داشت: در چند سال اخیر اقدامات بزرگی در توسعه زیر ساخت های حمل و نقل کشور صورت گرفته که این اقدامات در مسیر ریلی، آزادراهی و بزرگراهی بوده است، همچنین پروژه های بسیار بزرگی طی چند روز اخیر به بهره برداری رسیده که اکثر پروژه های کلان با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) بوده است.

وی اظهار داشت: این مسیر توسعه اقتصادی استان را به همراه دارد و شرایط را برای حضور سرمایه گذار فراهم می کند چرا که یکی از مشکلات استان این بود که دسترسی به استان سخت بود و ایجاد این شبکه ها تحولی در اقتصاد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این آزادراه به طول ۱۳۵ کیلومتر تا اراک است که ۶۰ درصد توسط دولت و ۴۰ درصد توسط قرارگاه قرارداد بسته شده که انجام شود.

خادمی گفت: دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده البته ارزش آن بیش از هفت هزار میلیارد تومان است و یکی از خاصیت های پروژه این است که عریض ترین تونل به طول سه و نیم کیلومتر است.

وی با اشاره به پل کاکارضا افزود: این پروژه تکمیل و بهسازی شده و از فردا آماده بهره برداری است.

وی افزود: در همین راستا با قرارگاه خاتم ساخت و تکمیل دو هزار کیلومتر مسیر ریلی را قرارداد منعقد کردیم که اقدام بسیار بزرگی در زیر ساختی کشور است البته سال گذشته در مسیر ریلی کشور اولویت بندی صورت گرفت به طوری که هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی، ۶۲۰ کیلومتر آزاد راه و سه هزار کیلومتر بزرگراه و راه اصلی انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۹ با رویکرد جدیدی اقداماتی انجام شد که در بخش ریلی ۷۰۰ کیلومتر ریل روی زمین است که بخشی به بهره برداری نرسیده این در حالیست که سال گذشته ریل ملی در کشور به همت صنعتگران تولید شد و هیج جا مشکل ریل نداریم به طوری که ۳۷۰ کیلومتر از مسیر ریلی توسط قرارگاه انجام شده است.

خادمی با اشاره به اینکه متوسط آزادراه سازی در کشور ۸۰ کیلومتر است، گفت: طی دو سال قرار است که ۶۲۰ کیلومتر آزادراه ساخته و تحویل داده شود که سال گذشته ۲۲۱ کیلومتر به بهره برداری رسید، ۷۶ کیلومتر آزادراه دیگر به بهره برداری می رسد و ۳۲۰ کیلومتر باقیمانده نیز پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارد که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: آزاد راه ها، شاهراه ها و اصلی ترین خطوط حمل و نقل کشور محسوب می شوند و در این مدت ۳۲۰ کیلومتر افتتاح شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد جمعیت کشور در غرب است و برای پوشش در مسیر بندر از این آزادراه عبور باید کرد، برای ترانزیت به بازرگان از دریاهای جنوب تنها مسیر شاهرایی این مسیر بوده و این آزادراه با اصالت و برنامه در حمل و نقل کشور است.

خادمی یادآور شد:علاوه بر اینکه این آزادراه، گردنه هایی را حذف و در حمل و نقل استان موثر است، تحولی در استان محسوب می شود و اتصال این مسیر عملا مسیر خرم آباد به تهران به سه و نیم ساعت کاهش می یابد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

چادر بیشترین محبوبیت بین بانوان دارد/تیر دشمن با چاشنی حجاب به سنگ خورد

سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل ع لرستان در گفتگو با پل نگار با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *