شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳

عادی‌انگاری، پیک پنجم را در قله نگه داشته است/ سخنان رهبری انگیزه خدمت را دوچندان کرد

به گزارش پل نگار ، کرونا حدود دوسالی است بلای جان بشریت شده است و شاید دیگر نبودن و ازبین رفتن آن در حال تبدیل شدن به یک رویا است.

لذا وجود موج ها و پیک های متعدد این ویروس و تلاش بشریت برای واکسیناسیون موازنه نابرابری باشد که باز هم پیروزی با این ویروس منحوس است  و نه تنها  ایران بلکه کل جهان همچنان محل تاخت و تاز این ویروس وحشی شده است.

اما این بار به نظر می رسد پیک پنجم کار را بسیار سخت کرده است از یک سو عادی انگاری مردم و شاید به نوعی خستگی آنها از رعایت پروتکل ها و محدودیت های سخت و شدید و ازسوی دیگر بی برنامگی ها و الگوی های غلط مسئولین امر موجب شده وضعیت سیاه کرونایی را در این روز ها شاهد باشیم.

وضعیتی که دیگر با رنگ بندی شهرها تعریف نمی شود، بلکه این ویروس وحشی پا را بسیار فراتر ازاین حرف ها گذاشته و دیگر وضعیت سیاه کرونایی در شهر ها جایی برای درمان در بیمارستان های کشور باقی نگذاشته است.

اما باید بدانیم قدرت جولان کرونا بسیار بیشتر از توان برابری ما است و تفکر روئین تن بودن در مقابل آن یعنی استقبال از مرگ و همچنین شاید در این میان تصمیمات غلط و آشفته دولت در حل بحران کرونا و عدم تامین به موقع واکسن موجب گسترش هرچه بیشتر این ویروس در کشور ما شده است.

مانند همیشه مردم پای کار بیایند

هم دلی و همصدایی مردم ایران در بسیاری از برهه های حساس کشور برهمگان آشکار است و این بار هم بیانات مقام معظم رهبری مانند همیشه چراغ راه است و نشان می دهد باید همانگونه که معظم له فرمودند در مقابل این ویروس آرایش جدیدی به خود بگیریم و با یک عزم جدی در برابر آن قرار بگیریم و کشور را ازاین بحران نجات دهیم.

موج سرایت و کاهش رعایت پروتکل ها پیک پنجم را در قله نگه داشته است

نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در تشریح وضعیت کرونایی مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: متاسفانه ویروس جهش یافته دلتا با سرایت پذیری بسیار بالا در حال جولان د رکشور و بالطبع آن در استان سمنان است و تفاوت فاحش این پیک بیماری با دفعات قبل د راین است که با وجود سرایت بالا اما به دلایل متعدد کاهش  رعایت پروتکل و عادی انگاری موجب پایداری این ویروس در این  پیک از بیماری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در ادامه افزود: در دفعات قبل به محض ایجاد یک پیک جدید سریع با واکنش تعطیلی مراکز روبرو بودیم وآمار تلفات کاهش پیدا می کر د، اما در این دور بیماری عادی انگاری و عدم تعطیلی مراکز منجر به ایجاد یک پیک طولانی و خطرناک شده است.

وی با ابراز نگرانی از روند صعودی  مبتلایان در استان اذعان کرد: متاسفانه بررسی ها حکایت از پایین ترین میزان رعایت پروتکل ها در استان از ابتدای شیوع ویروس تا کنون  یعنی حدود ۴۰تا ۵۰درصد را دارد.

دانایی از تکمیل ظرفیت بخش های کرونایی خبرداد و افزود: به طور متوسط روزانه ۱۰۰بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان ها بستری و از این تعداد نیمی از آنها تست کرونای مثبت تشخیص داده شده و همچنین حدود ۲۰۰تا ۲۵۰نفر هم به صورت سرپایی  با تست مثبت کرونا شناسایی می شوند و به نوعی تمام مراکز درمانی تحت تاثیر کرونا هستند و شرایط بسیار سخت است و در حال حاضر ظرفیت بخش های کرونایی تکمیل و بیماران در حال انتقال به بخش های دیگر هستند.

سخنان رهبری انگیزه خدمت را دوچندان کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در روز گذشته تاکید کرد: سخنان ایشان همواره چراغ راه همگان بوده است و این بار هم بیانات ایشان حجت را برهمگان تمام کرد و  و بدون شک انگیزه کادر در مان برای ادامه  مسیر روشن خدمت به مردم دو چندان شد.

دانایی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد رعایت پروتکل ها در هیات مذهبی اظهار کرد: در راستای فرمایشات معظم له ستاد کرونا در جلسات اضطراری خود تمهیداتی را در مورد ایجاد کمیته نظارت از هیات در دستور کار قرار داده تا هیات متخلف پلمپ شوند.

کرونا در کمین همگان

این مقام مسئول با بیان اینکه به هیچ عنوان هیچ فردی در مقابل کرونا روئین تن نخواهد بود، اظهار کرد: تزریق دو دوز واکسن کرونا و یا تفکرات ایمنی بالای بدن در مقابل بیماری ها به هیچ عنوان قابل قبول نخواهد بود و بسیاری از افراد با وجود تزریق واکسن بازهم به کرونا مبتلا شده اند و باید همچنان رعایت پروتکل ها تا ایمنی ۷۰درصدی از طریق واکسیناسیون در جامعه ادامه داشته باشد.

دانایی با بیان اینکه مقایسه مقطعی کشور ها بایکدیگر از لحاظ آمار تلفات کار از اساس اشتباهی است، خاطر نشان کرد: آمار تلفات کرونا در کشور های مختلف نباید به صورت همزمان سنجیده شود و زمانیکه در یک کشور مانند هند با شیوع ویروس جهش یافته روبرو هستیم قطعا به مرور باید انتطار سرایت آن به کشور های همسایه را نیز در نظر داشته باشیم و ویروس در حال گذار از از یک منطقه به منطقه ای دیگر  است و به همین دلیل امار ممکن است در یک مقطع زمانی متفاوت باشد.

وی در نهایت در خصوص میزان دسترسی بیماران کرونایی به تجهیزات و دارو و سرم توضیح داد: خوشبختانه ذخایر موارد گفته شده در استان به اندازه کافی است اما این به معنی نا محدود بودن ان نیست و قطعا با افزایش امار ابتلا و بستری با کمبود ان مواجه خواهیم شد.

منبع:راه دانا

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *