سه شنبه , فروردین ۲۸ ۱۴۰۳

تب داغ کرونا هدیه پسا دولت روحانی به دولت مردمی رئیسی/ساز ناکوک عروسی و مصیبت هایی با آهنگ کرونا و مرگ

حرف وحدیث تصمیم گیری های کرونایی دولت روحانی در تامین واکسن و سیاست های بهداشتی و درمانی در مقابله با کرونا با اتمام عمر ۸ساله دولت اعتدال بیشتر نمایان می شود.

در صورتی که اگر در مقابله با کرونا شل کاری های دولت نبود بهتر می شود وضعیت این بیماری را در کشور مهار کرد.

به طوری که این بی رمقی مدیریتی در تامین واکسن و تاثیری پذیری آن از برجام و گفتپگوهای ۱+۵ که دولت روحانی تا توانست در این ۸سال کلیه مشکلات کشور را به آن گره زده بود در این بعد دچار ضرر شدیم.

اما در این میان تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری بازهم راهگشای مشکلات کشور شد و با حضور نیروهای بسیج،سپاه و ارتش در کنار پلیس و مردم، وضعیت مقابله با کرونا را با انسجام بیشتری بهتر شد.

اما فراز ونشیب های بی تدبیری دولت روحانی که انتخابات ریاست جمهوری را فاقد کرسی برای هم حزبی های خود می دید همچنان ادامه پیدا کرد تا خیز پنجم کرونا دلتا به صورت گسترده کشور را در بر گرفت و دیگر تصمیمات مدیران بی انگیزه دولت روحانی که روزهای پایانی عمر ریاست خود  را سپری می کردند مقابله با ویروس منحوس کرونا بدون نتیجه ماند.

در این میان که کرونا دلتا می تاخت و روز به روز ،استان به استان وشهر به شهر قرمز می شد ،تصمیمات کرونایی دولت روحانی در کف جامعه نمود نداشت و زندگی عادی مردم جریان داشت.

این در حالی بود که در میان این ،آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور با مراسم تحلیف و تنفیذ ،رسما سکاندار دولت مردمی می شد و به نوعی دولت روحانی با سوغات تلخ کرونا ،کلید پاستور را به دولت آیت الله رئیسی تحویل می داد که مردم هم بدون توجه به توصیه های کارشناسان بهداشتی و درمانی تا توانستند مجالس عروسی و مصیبت هزاران نفری برگزار کردند و نوع جهش یافته کرونا با عنوان دلتا با سرایت پذیری بالا بخش اعظمی از هموطنان را چه خانوادگی و چه انفرادی روانه بیمارستان کرد که برخی از تصاویر در افزایش تخت های بیمارستانی برای بستری بیماران در راهرو ها هم موید این قضیه است.

در کنار برگزاری مراسمات عروسی و عزا با جمعیت بالا تالارهای پذیرایی و تردد خودروها با پلاک غیر بومی به مناطق قرمز کرونایی وضعیت را بحرانی تر کرد.

وقتی دیگر حنای پرستاران و کادر درمان خسته رنگی برای مردم نداشت، بازار ها شلوغ شد و تجمعات مردم به روال عادی برگشت و رعایت دستورالعمل های بهداشتی به زیر ۴۰درصد هم نیز رسید.

انتشار تصاویر افزایش بستری های بیمارستانی و نبود تخت برای بستری،کمبود دارو و مسائل دیگر باعث شد تا مقام معظم رهبری در پیام تلویزیونی بازهم در میان سهل انگاری و سوء تدبیر دولت اعتدال با مردم با شفافیت صحبت کردند و فرمودند:نیروهای مسلح در طرح شهید سلیمانی کار بیمار یابی و واکسیناسیون را با جدیت انجام دهند و در بحث تامین دارو اگر مشکلی هست با متخلفین برخورد جدی صورت گیرد.

حالا هم به نظر می رسد مردم فقط می توانند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی،رعایت فاصله گذاری اجتماعی،زدن ماسک و پرهیز از تجمعات می توانند به عزم دولت مردمی که آیت الله رئیسی در اقدامی ارزشمند با حضور در بخش کرونایی بیمارستانی و محل های واکسیناسیون و ضرب الاجل یک هفته به مسئولین برای ساماندهی اوضاع کمک کرد تا کرونا بیشتر این آمار فوت ۵۰۰نفری و ابتلای ۱۰هزار نفری از هموطنان به کرونا بر جای نگذارد.

*علی مرادی

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

افزایش دبی کشکان به ۴۵۰ مترمکعب بر ثانیه

اکبر مهری رئیس امور آب پلدختر در گفتگو با پل نگار با اشاره به بارندگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *