جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳

نه بزرگ عزاداران حسینی به کرونا/بیمارستان پلدختر شاهد مراجعات کرونایی از سایر شهرها هست

به گزارش   پل نگار همزمان با آغاز محرم حسینی مردم شهرستان پلدختر ،عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی به کرونا نه بزرگ حسینی گفتند.

،باز محرم با حال و هوای خاص کرونایی خود برای دومین سال خودش ،شهرستان پلدختر را دگرگون کرد و شور حسینی دل‌ها، کوچه‌ها و خیابان‌ها را فراگرفته است.

تقویم تندتند ورق خورد و دوباره بە روزهای محرم رسیدیم، ایامی کە پس از گذشت قرن‌ها هنوز درس‌های بسیار زیاد و عمیقی را باید از آن بیاموزیم.

روزهای اشک و آهی کە بە روال قبل، هر سال با آیین‌های خاصی در حضور باشکوه خیل عظیم مسلمانان در قالب عزاداری‌های ماه محرم همراه است.

همزمان با عاشورای حسینی که خیلی از دلدادگان وعاشقان حسین (ع) در دل گرو کربلا بر روی تخت بیمارستان با بیماری کرونا دست وپنجه نرم می کنند.

حجت الاسلام موسوی امام جمعه پلدختر در گفتگو با خبرنگار بیان روز با تسلیت ایام محرم حسینی عنوان کرد:خدا را سپاسگزاریم که باز هم توفیق شد طنین لبیک یا حسین (ع) در جای جای ایران اسلامی طنین انداز شد.

وی بیان کرد:هر چند وضعیت کرونا و افزایش تعداد میتلایان کرونایی نگرانی هایی را به همراه داشت ولی سخنرانان،مداحان،مسئولین هیئات مذهبی پس از رهنمودهای مقام معظم رهبری خوب به مسئله پروتکل های بهداشتی توجه کردند.

دکتر سیاوشی رئیس شبکه بهداشت ودرمان پلدختر در گفتگو با خبرنگار بیان روز با تسلیت شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش اظهار داشت:رعایت دستورالعمل بهداشتی توسط مردم شهرستان پلدختر به ۴۰درصد رسیده ولی نیاز هست این توجه مستمر باشد.

وی بیان کرد:با توجه به حجم گسترده بیماران از شهرهای رومشکان،درهشهر وماژین به تنها بیمارستان شهرستان پلدختر،مشکلاتی بوجود آمد که با تلاش پرسنل درمانی و بهداشتی و افزایش بخش های بستری بیماران کرونایی توانستیم اوضاع را کنترل کنیم.

وی عنوان کرد:از مردم تقاضامندیم به ویژه عزاداران که پروتکل های بهداشتی را حتما رعایت کنند و ماسک بزنند.

این روزها در کوچه وخیابان شاهد تجمعات خیابانی عزاداران حسینی نیستیم و بیشتر هیئات عزاداری شهرستان پلدختر در جهت حفظ سلامتی مردم از برگزاری برنامه مراسمات عزاداری تاسوعا وعاشورای حسینی جلوگیری کردند.

برگزاری مجالس روضه و عزاداری در منازل از جمله آداب خاص مردم در ماه محرم که با تاکید ستاد مقابله با کرونا در جهت جلوگیری از شیوع بیماری اینگونه مراسمات در فضاهای سربسته  و خانه ها برگزار نشد.

از دیگر اقدامات ارزشمند هیئات مذهبی ،عدم توزیع نذورات و طبخ غذا بود که در بیشتر مواقع با نذر سلامت اقدام به توزیع وسائل بهداشتی در بین مردم می کردند.

امیدواریم مردم با رعایت مستمر دستورالعمل های بهداشتی و تا کامل کردن واکسیناسیون همچنان از ماسک استفاده کنند هر چند واکسن هم تزریق کرده باشند تا شاهد خیز هفتم کرونا نباشیم.

*علی مرادی

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *