سه شنبه , اردیبهشت ۴ ۱۴۰۳

مسوولان در برابر انواع و اقسام تبعیض‌ها ایستادگی کنند/کسانی باید در استان روی کار بیایند که وعده‌های دولت سیزدهم را عملی کنند

به گزارش  پل نگارحجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، با بیان اینکه روز روز گذشته، سومین نشست فصلی ائمه‌جمعه استان برگزار شد،اظهار داشت::در این نشست ائمه جمعه هر شهرستان نیاز هر منطقه خود را بیان کردند و مقرر شد استاندار در سفرهای استانی این نیازها و کاستی‌ها را ببینند تا در سفر ریاست‌جمهوری به لرستان تقدیم هیات همراه شود.

وی ادامه داد: در این جلسه تاکید شد که مردم لرستان به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی علاقمند هستند و از فساد و تبعیض، فاصله طبقاتی، حاکمیت روابط بر ضوابط، جذب نیرو بدون ضابطه تحت هر عنوانی به دستور هر شخصیت حقیقی و حقوقی متنفر و منزجر هستند.

امام جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: در این مقطع از زمان کسانی باید در استان روی کار بیایند که وعده‌های دولت سیزدهم را عملی کنند چرا که در گذشته برخی از وعده‌ها در کشور عملی می‌شد اما در استان نه، از این‌رو از اصحاب قلم و رسانه، خبرگزاری‌ها و نشریات و نخبگان دانشگاهی و حوزوی درخواست می‌کنم در نوشته‌های خود و در فضای مجازی بگویند و بنویسند که این شیوه‌های حکمرانی در استان منجر به چه آسیب‌هایی شده است، منتطر نمانند تا منصوب ولی‌فقیه در نمازجمعه این مطالب را بگوید.

شاهرخی ادامه داد: باید بیان شود که برچیده شدن تبعیض‌ها چه مزایایی دارد و چگونه سبب ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی می‌شود.

وی با بیان اینکه در نشست فصلی همچنین تاکید شد که اجرای وعده‌های دولت سیزدهم باید توسط مدیران انقلابی و توانمند انجام شود، گفت:  مسوولان در برابر انواع و اقسام تبعیض‌ها ایستاده و اهل کار و تلاش مضاعف و مسوولیت‌پذیر باشند، زندگی ساده و در دسترس مردم بوده و با شجاعت در مقابل زورگویان بایستند.

وی با تاکید بر مسجدمحوری و انجام برنامه‌های متنوع با محوریت امام جماعت مسجد، تصریح کرد: همدلی پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی و هنری و هیات امنای مساجد بایستی این پایگاه دینی را به بالاترین کارکرد خود برساند.

امام جمعه خرم‌آباد، مسجد را جایگاه مدیریت و تدبیر امام جماعت خواند و افزود: باید این پایگاه تا حد امکان از نمازگزار و برپایی نمازجماعت خالی نشود، اهمیت حضور در نمازجمعه بر هیچ‌کسی پوشیده نیست، شکوه نمازجمعه در هر شهری حلال مشکلات دینی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن منطقه است.

شاهرخی ادامه داد: نمازجمعه در تراز انقلاب اسلامی می‌تواند در بسیج مردم در همه عرصه‌ها پیش‌رو، راه‌گشا و دشمن‌شکن باشد.

وی خاطرنشان کرد: کشور و به تبع لرستان مبتلا به ویروس منحوس کرونا است، از این‌رو باید اصول و پروتکل‌های بهداشتی سفارش شده از سوی ستاد مقابله با کرونا را رعایت کرد.

امام‌جمعه خرم‌آباد به جان‌باختن بیش از ۲۵۰۰ نفر از شهروندان به دلیل کرونا اشاره و تصریح کرد: نسبت به مقررات و اصول بهداشتی بیش از گذشته توجه کنیم.

شاهرخی با اشاره به احداث نخستین بنای مسجد توسط پیامبر اکرم(ص) در سال اول هجری قمری، بیان داشت: در شانزده ربیع‌الاول اولین نمازجمعه توسط رسول گرامی اسلام منعقد شد، باید به این پایگاه دینی و مذهبی که مشابهی برای آن وجود ندارد بیش از گذشته اهمیت داد، برگزاری نمازهای جماعت در مساجد استان همراه با برنامه‌های دینی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی و اجتماعی که دربرگیرنده همه اقشار و سطوح جامعه باشد، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به مناسبت یکم آبان‌ماه شهادت مظلومانه عالم مجاهد آیت‌الله سید مصطفی خمینی، اظهار داشت: همچنین سوم آبان‌ماه سالروز امضای قرارداد ننگین گلستان و اعتراض امام راحل به پذیرش کاپیتولاسیون در چهارم آبان‌ماه سال ۱۳۴۳ است.

امام جمعه خرم‌آباد بیان داشت: نسل جوان باید مطالعه کند که چگونه امام راحل و همراهنش در مقابل نظام سلطه ایستادند و نقشه‌های شوم آن‌ها را برملا و شکست دادند.

وی در ابتدای خطبه ها با اشاره به سالروز ولادت امام صادق(ع) و نظر این امام بزرگوار در خصوص تقوای حقیقی، اظهار کرد: امام صادق علیه‌السلام در این مورد فرمودند که افراد متقی از خدواند فرمان می‌برند و نافرمانی نمی‌کنند، به یاد خدا هستند و خدا را فراموش نمی‌کنند، شکرگزار خداوند بوده و کفران نمی‌کنند.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *