سه شنبه , فروردین ۲۸ ۱۴۰۳

زخم های التیام نیافته جاده پلدختر-خرم آباد در ایستگاه بی پولی/ترس ودلهره شاه بیت رانندگی در جنوب لرستان

به گزارش  پل نگار،با گذشت ۳۰ماه از سیلاب فروردین ۹۸ همچنان زخم های عمیق جاده پلدختر_خرم آباد التیام نیافته و رانندگان مسیر شمال به جنوب کشور دغدغه مند رفع مشکلات هستند.

کسانی که اهل جاده باشند و شغل رانندگی دارند حتی برای یک بار هم شده از جاده پلدختر _خرم آباد تردد کرده اند .

طبیعت زیبای این محور لرستان در ایام پایانی زمستان و بهار به خودی خود باعث جذب گردشگر می شد و تردد خودروها در این مسیر علی رغم وجود آزاد راه خرم زال زیاد بود.

اما در این میان جاده تخریبی پلدختر هنوز در دست اندازی های مشکلات ترمز می برد و مردم در آستانه فصل سرما و بارندگی نگران از مسدود شدن این جاده وقطعی ارتباط هستند.

حمید همایی منش یکی از رانندگان برون شهری پلدختر با انتقاد از کیفیت بد جاده پلدختر_خرم آباد اظهار داشت:این جاده اصلا استاندارد لازم را برای رانندگی ندارد و واقعا اگر بخواهیم تا تهران سفر کنیم نگران نیستیم ولی رانندگی در این محور استرس زا است.

وی بیان کرد:انتظار داریم مسئولان برای رفع مشکلات این جاده فکری کنند واقعا مردم پلدختر گناه دارند.

محمد فرحبخشی راننده خودرو سنگین با بیان اینکه گرانی عوارض آزاد راه باعث می شود درجاده قدیم پلدختر_خرم آباد تردد کنیم اظهار داشت:در گذشته مسیر پلدختر_خرم آباد بیشترین تردد خودرویی داشت ولی با وجود آزاد راه میزان آن کاهش پیدا کرد ولی گرانی عوارض آزاد راهی باعث شد که تعداد زیادی از خودروها در این مسیر تردد داشته باشند.

وی ادامه داد:این جاده بیشتر به جاده های روستایی می ماند در برخی از نقاط این محور به دلیل تخریب جاده ،عرض آن کوچک شده که امکان تردد  دو خودرو را ندارد .

سید حمید رضا کاظمی نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس با اشاره به دغدغه مندی مردم حوزه انتخابیه در خصوص جاده پلدختر_خرم آباد اظهار داشت:ابتدا از زحمات مدیرکل وپرسنل کلیه ادارات لرستان به خصوص راهداری استان که در همان ابتدای حادثه سیلاب اقدامات خوبی انجام دادند قدردانی می کنم ولی نسبت به وضعیت این جاده همراه با مردم نگرانی هایی داریم.

وی بیان کرد:در واقع کارکرد اصلی این جاده پس از سیلاب فقط در جهت تردد وسائل خودرویی امدادی بود و پس از آن قرار بود بهسازی و ایمن سازی محور در دستور کار قرار بگیرد.

کاظمی تصریح کرد:باتوجه به اجرای پروژه جدید راهسازی پلدختر_خرم آباد ،بیشترین تردد خودرویی از جاده قدیم صورت می گیرد.

وی عنوان کرد:دستگاه های اجرایی استان لرستان بایستی نسبت به رفع موانع و معارض اجرای پروژه راهسازی جدید پلدختر_خرم آباد اقدامات جدی داشته باشد تا پیمانکار با کمترین دغدغه بتواند وظایف خود را انجام دهد.

کیانی مدیر حوزه و طرح زیرساخت پروژه راه سازی جاده پلدختر_خرم آباد  با بیان اینکه بر اثر سیلاب فروردین ۹۸جاده پلدختر_خرم آباد تخریب شد اظهار داشت:این سیلاب ،خسارات زیادی به جاده وارد کرده وباعث تخریب کل سطح جاده شده است.

وی بیان کرد:بر اثر سیلاب شاهد انباشته شدن گل ولای بیش سه متر در برخی نقاط جاده بودیم .

این مسئول ادامه داد:پروژه جاده سازی جدید پلدختر_خرم آباد در قالب ۴قطعه اجرایی می شود که نیازمند ردیف اعتباری جداگانه ویژه اجرای این پروژه می باشیم.

وی تصریح کرد:در صورت عدم تخصیص اعتبار لازم،تخصیص های اعتباری پاسخگوی اجرای آن نیست و ما نمی توانیم در موعد مقرر ۳۶ماهه این پروژه را به سرانجام برسانیم.

حرکت لاک پشتی اجرای پروژه جاده سازی پلدختر_خرم آباد در سایه کم توجهی مسئولان و وعده های متعدد ،مردم را از به ثمر رسیدن طرح های جاده سازی نا امید کرده و حالا با توجه به آغاز فصل سرما و لزوم توجه بیشتر مسئولان به امر بازسازی در جهت رفع مشکلات اجرایی جاده پلدختر_خرم آباد،مردم پلدختر و معمولان همچنان با گذشت ۳۰ ماه از سیلاب دغدغه مند هستند.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

افزایش دبی کشکان به ۴۵۰ مترمکعب بر ثانیه

اکبر مهری رئیس امور آب پلدختر در گفتگو با پل نگار با اشاره به بارندگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *