پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳

سردار سلامی: ملت ایران جریان حرکت دشمن را معکوس کرد

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در حالی که تمام نگاه‌ها و دوربین‌ها به سمت ضعف و ناامیدی ملت ایران متمرکز شده، ملت ایران تحریم‌ها و جریان حرکت دشمن را معکوس کرده و اکنون دشمنی که نه در تحریم است و نه در فشار جهانی، در حال فرار است و توان حل مشکلات خود را ندارد و در مقابل این نظام و انقلاب و ملت به زانو درآمده است.

به گزارش  پل نگارسردار حسین سلامی عصر پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه فرمانده سپاه عاشورا اظهار داشت: از صمیم قلب به مردم آذربایجان علاقه دارم و عشق می‌ورزم و خود را خاک پای آنها می‌دانم، چرا که آذربایجان چه غربی و شرقی و حتی اردبیل و زنجان همواره به نام یک شهید بزرگ، مجاهد فی سبیل الله، فرمانده بی‌همتا و مجاهدی بی‌همتا مزین است، سردار شهید مهدی باکری که به همراه هزاران شهید این دیار با سخاوت و گذشت از خانواده‌هایشان از خانه به جبهه‌ها هجرت کرده و به فرموده الهی در قرآن کریم هجرت را مقدمه جهاد قرار دادند تا این سرزمین، دیار وفاداری و فداکاری باشد، دیاری که سیدالشهدا جایگاه ویژه‌ای بین مردمان آن دارد و پیشگامی و پیشتازی آنها در بسیاری از عرصه‌های انقلاب نشأت یافته از غیرت ابوالفضل‌العباس است.

 وی ادامه داد: پدران و مادران این سرزمین فرزندان خود را برای شهادت در راه این نظام و انقلاب تقدیم و بر این شهادت صبر می‌کنند و در کنار آن مهمان‌نواز و خونگرم هستند و در رأس سرزمین پاک ایران مرزداران بزرگی هستند که هنرشان ناکام گذاشتن دشمنان و ناامید کردن آنهاست،درود خداوند بر مردم آذربایجان که افتخار، عزت، شهامت و شجاعت با آنها آمیخته است.

سردار سلامی، انقلاب اسلامی ایران را الگو گرفته از نهضت عاشورا عنوان و تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب و مقابله با توطئه‌های دشمنان برای به زانو درآوردن این انقلاب، با تحمیل جنگی هشت ساله، بیرق و پرچم این انقلاب در ابعاد جهانی بر دوش مقام معظم رهبری قرار گرفت و ایشان نیز به پشتوانه وفاداری ملت ایران فراز و نشیب‌های بسیاری را تا به امروز پشت سر گذاشته‌اند و رویای شکست انقلاب از سوی مستکبران را با ضمیمه کردن نصرت الهی به جهاد فی‌سبیل‌الله مردم ایران ناکام گذاشته‌اند چرا که در عرصه اقتصادی تمام مسیرهای ارتباطی را حتی برای خرید دارو و غذا بسته بودند‌.

فرمانده سپاه ادامه داد: در کنار آن فشار سیاسی بی‌سابقه‌ای به کشورمان وارد کرده و سعی کردند با عملیات روانی گسترده اعتماد مردم به ولی و امام خود را تحت تأثیر قرار دهد زیرا نفوذ کلام ایشان تسخیرکننده‌ترین ابزار قلوب، مرزها و جوامع است.

وی افزود: در عرصه شبیخون فرهنگی نیز دشمنان تمام توان خود را به کار گرفتند تا نفوذ انقلاب اسلامی را در منطقه و جهان کمرنگ کنند غافل از اینکه این نفوذ و حضور فیزیکی نیست بلکه اندیشه انقلاب اسلامی است که در اذهان، افکار و قلوب ریشه گسترانده شده است و دشمن بخاطر ترس و واهمه از این نفوذ گاه تلاش می‌کرد تا با القای قریب‌الوقوع بودن یک برخورد نظامی و جنگ، مردم را از این نظام دلسرد کند اما نفوذ کلام و اثرگذاری رهبری آنها را در این مسیر نیز ناکام گذاشت.

سردار سلامی گفت:‌همین امر باعث شد تا دشمنان با جنگ‌های منطقه‌ای و حضور در پیرامون ایران بزرگ،مستقیم وارد مقابله با این نظام شوند که این توطئه نیز با نصرت الهی ره به جایی نبرد و اینکه ملت ایران اسلامی، شأن نزول نصرت یافته‌اند،جای تأمل دارد و همین امر موجب تضعیف دشمن و ناامیدی آن از رخنه بر این نظام و مایوس کردن مردم شد و در حالی که تمام نگاه‌ها و دوربین‌ها به سمت ضعف و ناامیدی ملت ایران متمرکز شده، ملت ایران این جریان را معکوس کرده و اکنون دشمنی که نه در تحریم است و نه در فشار جهانی، در حال فرار است و توان حل مشکلات خود را ندارد و در مقابل این نظام و انقلاب و ملت به زانو درآمده است.

وی اذعان کرد: اینها تنها به واسطه گره خوردن این ملت و نظام با اسلام است چرا که گذشت و فداکاری برای یکدیگر از اسلام درس گرفته می‌شود و همین امر موجب می‌شود مهار شده و طرح شهید سلیمانی برای کاهش آلام و دردهای همنوع به بهترین شکل اجرا شود.

 وی افزود: دشمن می‌خواست ارزش‌ها را از ما بگیرد اما ملت ایران همه این آرزوهای دشمن را ناکام گذاشت. هنوز راه نرفته زیادی داریم و در گردنه آخر قرار گرفته‌ایم و مسیر باقیمانده را باید با همبستگی و همراهی همدیگر طی کنیم.

سردار سلامی، در مورد انتخاب سردار خرم به سمت استانداری آذربایجان‌شرقی نیز اظهار داشت: علاوه بر همرزم بودن با سرداران و شهدای والای آذربایجان در دوران دفاع مقدس، اسارت چند ماهه وی در دست داعش و ثابت قدم ماندن بر عزم و اعتقاد قلبی خود، نشان از مشخصه‌های والای سردار خرم است و مردانی که مسئولیت می‌پذیرند، خداوند سعه‌صدری به اندازه همان مسئولیت به آنها می‌بخشد.

مسئولان باید در دریای مردم غوطه ور شوند

فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد:  مسئولان ما وسعتشان به اندازه حضور بین مردم است و اگر مسئولان بخواهند وسعت پیدا کنند باید در دریای مردم غوطه‌ور شوند،فلسفه وجودی مسئولان فدا شدن در راه اعتلای این مردم و خدمت به آنهاست چرا که هر آنچه از ما می‌ماند، خدمت به مردم در راه خداست.

وی اظهار داشت:  سردار خرم در موضع جدیدی برای خدمت قرار گرفته و باید با کمک خود مردم برای حل مشکلات اقدام کنیم و مطمئنم وی از محروم‌ترین مناطق کار خود را آغاز خواهد کرد.

سردار سلامی ادامه داد: حضور عالمان و نمایندگان ارزشمندی از جمله نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی فرصت بسیار مغتنمی است تا مردم شاهد اعمال مدیریتی جهادی در دوران مسئولیت سردار خرم باشند و توفیق مسئولان ما نیز تنها در حل مشکلات خلاصه می‌شود و در سوی دیگر سردار عباسقلی‌زاده فرمانده جدید سپاه عاشورا نیز مجموعه‌ای از محاسن و مشخصه‌های والاست که اطمینان داریم با همراهی و همدلی دیگر نیروهای ارزشمند و انقلابی در بخش‌های مختلف سپاه در اقصی نقاط استان همچنان شاهد اعتلا و سرافرازی سپاه همیشه سرافراز عاشورا خواهیم بود و در این مسیر ارزوی توفیق برای آنها داریم.

در این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلی‌زاده به عنوان فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی معرفی شد و از خدمات عابدین خرم قدردانی شد. پیش از این سردار خُرم با حکم وزیر کشور به عنوان استاندار آذربایجان شرقی معرفی شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، جانشینی و معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا بخشی از سوابق سردار عباسقلی‌زاده است.

سردار عباسقلی‌زاده متولد شهرستان آذرشهر و از همرزمان شهید مهدی باکری است.

منبع:فارس

انتهای پیام/۶۰۰۲۱/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *