شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳

توسعه پلدختر روی ریل بسیج سازندگی/طعم شیرین اشتغال و محرومیت زدایی بسیج برای محرومان

به گزارش  پل نگار،از بزرگترین دغدغه های هر کشور اعم از مسئولین و مردم پیش از وقوع هر بلای طبیعی و غیر طبیعی امثال سیلاب و زلزله مسئله بازسازی کشور و کم کردن دغدغه ونگرانی آسیب دیدگان است.

در سیلاب ۹۸ شهرستان پلدختر ،زلزله سرپل ذهاب و بسیاری از حوادث دیگر نقش پر رنگ گروه های جهادی و بسیج سازندگی به وضوح دیده می شود.

بسیج سازندگی به منظور استفاده از نیرو و نشاط جوانان برای سازندگی کشور در اوقات فراغت به فرمان مقام معظم رهبری(معظم له)در تاریخ ۱۷/۲/۷۹ تاسیس گردید و از وظایف اصلی این سازمان به کارگیری همه جوانان دانشجو و دانش آموز از مقطع دبیرستان تا پیش دانشگاهی جامعه است.

مقام معظم رهبری می فرماید: : «در حقیقت بسیج می تواند در میدان سازندگی محور باشد و هم در میدان علم، مقدم بر دیگران باشد. بسیج در همه جای کشور حضور دارد . در همه فعالیت ها می تواند پیشرو باشد و روحیه بسیجی نشان می دهد و باید همین طور باشد … روحیه بسیجی و معرفت بسیجی باید فراگیر شود تا این کشور بتواند بار سنگینی بر دوش بکشد»

طی سال های اخیر نقش مهم سازمان بسیج سازندگی در محرومیت زدایی و کمک به دولت ها مهم بوده به طوری که نیروهای جوان بسیجی جهادی با تجدید بیعت با امام ره وشهدا پا در عرصه خدمت گزاری به مناطق دورافتاده ومحروم گذاشتند.

شهرستان پلدختر از نقاط محروم لرستان که از برکات محرومیت زدایی بسیج سازندگی بهره مند شده و این سازمان با خدمات رسانی به مناطق محروم،امید تازه ای در دل محرومان دمیده است.

سرهنگ منصور کریمی فرد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدختر در گفتگو با خبرنگار بیان روز با اشاره به اینکه نقش بسیج سازندگی در محرومیت زدایی بر کسی پوشیده نیست اظهار داشت:بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدایی و کمک به محرومان تلاش های زیادی انجام داده است.

وی بیان کرد:در شهرستان پلدختر که منطقه محرومی به شمار می رود با وقوع سیلاب فروردین ۹۸ شاهد افزایش این محرومیت و مسائل ومشکلات عدیده در این شهرستان هستیم که طی سال های اخیر دولت به دلیل کمبود منابع مالی نتوانست آن طوری که شایسته است که پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدخت عنوان کرد:بسیج سازندگی در عرصه های ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد ۴۱واحد،ساخت خانه عالم ۲واحد،مدرسه سازی،ساخت مسکن محرومان,تعمیرات،مرمت و بازسازی منازل افراد نیازمند ومحرومان۱۰واحد،تهیه وتوزیع لوازم خانگی در بین افراد نیازمند۷۴دستگاه،خرید انشعاب آب ۱۲نفر،پرداخت بدهی بدهکاران قبض آب حفاری و لوله کشی آب آشامیدنی۱۳هزار و۵۰۰متر،تعمیر ومرمت حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج ۶ واحد و اعزام گروه های جهادی محله محور و جغرافیا محور به مناطق محروم ۲۶۱۰نفرفعالیت های ارزشمندی انجام شده است.

وی بیان کرد:بسیج سازندگی در پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی،صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی جهت اشتغال بسیجیان۵میلیارد و ۲۵۰میلیون تومان به تعداد ۱۰۰نفر پرداخت شد.

کریمی فرد تصریح کرد:بسیجیان ما همزمان با شیوع کرونا ،اقدامات جهادی در قالب ضد عفونی کردن، تولید ماسک ومشاوره های تلفنی اقدامات ارزشمندی انجام دادند.

وی افزود:با آغاز واکسیناسیون،بسیجیان در کنار بهداشت ودرمان میزان واکسیناسیون در جامعه افزایش پیدا کرده است که این خود باعث کاهش میزان مرگ ومیر شده است.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر ادامه داد:با روی کار آمدن دولت سیزدهم ،بسیج سازندگی در امر محرومیت زدایی و ساخت وساز مسکن بیشتر دیده می شود.

علی ملکی راد فر از شهروندان پلدختری که توانسته با تسهیلات سازندگی شغلی برای خودش فراهم کند در گفتگو با خبرنگار بیان روز اظهار داشت:بیکاری برای جوانان سهم است و هر طوری شده اوقات نسل جوان ما بایستی به صورت مثبت آن هم اشتغالزایی پر شود.

وی بیان کرد:با مراجعه به بسیج سازندگی شهرستان پلدختر و راهنمایی هایی که گرفتیم مبلغ ۱۵۰میلیون ریال تسهیلات گرفتم و شغل خود را گسترش دادم.

وی ادامه داد:موسسه تصویر برداری در راستای مستند سازی،کلیپ سازی و فیلم های عروسی راه اندازی کردم.

محمد فرجیان از دیگر شهروندان پلدختر در گفتگو با خبرنگار بیان روز با بیان اینکه گروه های جهادی نقش مهمی در پاکسازی شهر از گل ولای داشتند عنوان کرد:در زمانی که سیلاب فروردین ۹۸رخ داد و پلدختر تنها بود ،گروه های جهادی اولین کسانی بودند که وارد پلدختر شدند و کمک رسانی کردند.

وی بیان کرد:نیروهای طلبه ،روحانیون و پاسداران جوان با همان اخلاص که داشتند بیل به دست جداول شهر را پاکسازی کردند.

ابراهیم کرمی مسئول بسیج سازندگی ناحیه پلدختر در گفتگو با خبرنگار بیان روز با بیان اینکه خدمت به مردم یک نعمت بزرگی است اظهار داشت:نیروهای جهادی زیر نظر بسیج سازندگی این آمادگی را دارند که در خدمت رسانی به محرومان در نقاط مختلف شهرستان حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد:امروزبسیج سازندگی به عنوان بازوی سازندگی کشور هر جایی نیاز به محرومیت زدایی باشد حتی دور ترین نقطه هم نیز باشد مثل تنگ سیسان که بر روی نقشه هم نامی از آن نیست ولی به همت بسیج سازندگی بعد ده ها سال انتظار از نعمت آب شرب بهره مند شدند.

با تقویت بسیج سازندگی و کارنامه درخشان این سازمان در محرومیت زدایی، نقشه راه برداشتن محرومیت به صورت روشن و امید بخش است.

منبع:بیان روز

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *