جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳

مراسم روز دانشجو در دانشگاه‌های لرستان برگزار می‌شود

به گزارش  پل نگارحجت الاسلام حبیب حاتمی اظهار داشت: دانشجویان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران نقش اثرگذار و متحولی داشتند و نشان دادند که هر تحولی از دانشگاه شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه علم و دانش در اسلام مقدس است، افزود: علم و دین از هم فاصله ندارند و هر کسی دین دارد باید عالم هم باشد و نگاه اسلام به علم آموزی، مقدس است، افرادی که امروز دانشی را فرا می گیرند در مسیر علم آموزی حرکت کرده و باید توجه داشت که دانش، دانشگاه و دانشجو تا زمانی ارزشمند است که خدمات آنها در خدمت بشر باشد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های لرستان با تاکید بر تخصص همراه با تعهد، تصریح کرد: اگر دانشگاهی از نظر علمی خوب و مطلوب عمل نماید ولی از نظر خدمت به خلق و توجه به ارزشها عملکرد خوبی نداشته باشد، ممکن است همین تخصص بدون تعهد موجب شود آفتی در جامعه ایجاد گردد.

حجت الاسلام حاتمی با اشاره به نامگذاری روز دانشجو بیان کرد: در این روز سه دانشجو هنگام اعتراض، به دست رژیم پهلوی به شهادت رسیدند و این روز در تقویم به نام روز دانشجو نامگذاری شد که ثابت شد نسل جوان هیچگاه در برابر زورگویی و ظلم ساکت نمی ماند و تا پای جان ایستاده اند.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا امسال مراسم گرامیداشت روز دانشجو در ۶۰ دانشگاه استان لرستان برگزار می شود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های لرستان به مطالبه گری دانشجویان اشاره کرد و گفت: کرسی های آزاد اندیشی و مطالبه گری سبب رشد خود دانشجو و دانشگاه می شود که امیدواریم دانشگاه نقش خود را خوبی ایفا کند و با تربیت دانشجویان در همه عرصه ها حضور به هنگام داشته باشد.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *