شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳

۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل کتابخانه‌های لرستان مصوب شد

به گزارش  پل نگارمحمد مهدی اسماعیلی امشب در جلسه شورای اداری لرستان اظهار داشت: لرستان استان اصیل و فرهنگی است، آثار فاخر فرهنگی اوج تمدن ایرانی را نشان می دهد.

وی افزود: در سفر امروز برای تالار مرکزی خرم آباد ۲۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسید، ۶۰ میلیارد برای کتابخانه های مرکزی خرم آباد، نورآباد، بروجرد و الشتر و ۲۰ میلیارد هم برای هنرستان بروجرد و ۴۰ میلیارد برای تکمیل مصلی ها و مساجد تصویب شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: متاسفانه آثار سیل هولناکی که رخ داده مشهود بود، منطقه محروم بوده و سیل همه چیز را با خود برده است و در دیدارهایی که بود در عین بزرگواریشان مشکلات حادی داشتند که یکی مسیر جاده ای که از بین رفته بود در چهار قطعه در حال تکمیل است و نیاز به بودجه تکمیلی دارد و ۸۰ میلیارد طلب پیمانکار است و ۱۰۰ میلیارد تومان هم باید شارژ شود تا کار پیش رود.

اسماعیلی بیان کرد: نیاز به دیوارهای حفاظتی در پلدختر و معمولان داریم تا مشکلات قبلی دوباره تکرار نشود. پمپاژ واشیان آماده بهره برداری بود و سیل ویرانگرد آسیب زد به طوری که اگر این پروژه به ثمر می رسید هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی دیم را به آبی تبدیل می کرد و ۲۰۰ میلیارد نیاز دارد که مجدد راه اندازی شود.

وی بیان کرد: پالایشگاه خوبی در این منطقه دایر شده و اشتغال آن دو تا سه برابر افزایش می یابد، همچنین موضوع دیگر استمهال وام هاست که مردم آسیب دیدند و مهلت بازپرداختها رسیده و برای دو سال استمهال شود تا بتوانند فعالیت های خود را از سر بگیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۳۰۰ هکتار زمین خوب بر اثر سیل از بین رفته و کار مهمی است که باید پیگیری شود.

وی بیان کرد: مزار پاک شهدا که نیاز به بودجه داشت در نظر گرفته شد و برای کتابخانه شهرستان پلدختر نیز دو میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *