پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳

قطعی فیبر نوری کابوس تلخ برای کاربران اینترنتی پلدختر/پروژه ایجاد فیبر جدید پلدختر در حاله ای از ابهام؟!

به گزارش  پل نگار،قطعی مکرر فیبرنوری از مسیر کوهدشت به شهرستان پلدختر به دلیل حفاری، در زمان های مختلف به معضل تکراری تبدیل شده و شهروندان را کلافه کرده است به طوری که چه هوا صاف باشد چه بارانی بایستی منتظر قطع یک دفعه ای فیبر نوری باشیم.

به نظر می رسد قطعی فیبر به زنگ تفریح برخی ها تبدیل شده که هر موقع بیکار می شوند حتما بایستی فیبر نوری شهرستان پلدختر در مسیر کوهدشت مورد لطف و عنایت قرار می دهند.

هر چند شرکت مخابرات لرستان طی یک پروژه تعریف شده فیبر نوری جدیدی را از خرم آباد به طرف پلدختر از مسیر دهلیج اجرایی می کند ولی این طرح با اطلاع رسانی قبلی که صورت گرفت دارای پیشرفت خوب اجرایی تا اواخر امسال بود ولی پس از آن به دلیل اختلاف با اداره راه، گویا متوقف و تعطیل شد و هیچ خبری از این پروژه نیست.

سیدمحمدقاسمی مدیرعامل معزول و دل نگران مخابرات لرستان بیشتر وعده داده بود مردادماه ۹۹، با بهره برداری از مسیر فیبرنوری آزادراه به پلدختر، مشکل اختلال و ناپایداری اینترنت پلدختر برطرف شود اما این وعده در زمان موعود عملی نشده و تا به بهره برداری رسیدن فیبرنوری این مسیر، شهروندان پلدختر هرازگاهی باید چند ساعت با قطعی ارتباطات ثابت، سیار و اینترنت سر کنند.

سه روز اخیر بیش از ۵ ساعت به دلیل قطع فیبرنوری در مسیر کوهدشت _ پلدختر، اینترنت و ارتباطات سیار و تلفن خانگی شهرستان پلدختر قطع و یا دچار اختلال شده که این موجب بروز مشکلاتی در حوزه ارتباطات شده بود و به سختی می‌توانستیم به مشترک مورد نظر دسترسی پیدا کنیم. به دلیل جایگاه ویژه‌ای که تلفن همراه در زندگی روزمره و روابط کاری و شخصی هر فردی باز کرده است، این اختلال تاثیر جدی بر کار یا ارتباطات افراد دارد.

با قطعى تلفن و اینترنت، بسیاری از کسب و کارها از جمله ارتباطات، ثبت نام های اینترنتی، کارت خوان ها، دستگاههای خودپرداز و… با مشکل مواجه میشوند و این روزها با توجه به بیماری کرونا، بیشتر کارها از جمله تحصیل دانش آموزان و دانشجویان در بستر فضای مجازی انجام می گیرد.

در حالی وضعیت مخابراتی در شهرستان سیل زده پلدختر در شرایط نه چندان قابل قبولی قرار دارد که در ماههای اخیر به طور مکرر به دلیل آنچه قطعی فیبرنوری پلدختر – کوهدشت از سوی مخابرات لرستان عنوان می شود، ارتباطات سیار و ثابت و اینترنت در یک بازه زمانی ۳ تا ۱۲ ساعته قطع شده است.

در حوزه #مخابراتی این شهرستان در بحث اینترنت، پوشش مخابراتی و مشکلات فیبر نوری و نقاط کور جاده ای و روستاهای فاقد پوشش موبایلی اشکالاتی وجود دارد که با اعتبارات وسیع و قابل توجه باید فکر عاجلی برای رفع این مشکلات نمایند. در برخی روستاها اهالی برای ارسال یک فایل از طریق اینترنت یا تماس با عزیزان خود، گاهی باید به بالای کوه بروند و گویا تلفن همراه به جای اینکه همراه و در اختیار صاحبش باشد، صاحبان برای آنتن دهی باید همراه تلفن به این طرف و آنطرف بروند و با شروع بارش های رحمت الهی ۷ روستای پرجمعیت افرینه، زورانتل، سرنجه، دمرود، درآغل بکیر، زیودار و جلگه خلج از توابع بخش های معمولان و مرکزی با مشکل قطعی همراه اول، اینترنت و تلفن ثابت مواجه میشوند.

به نظر می رسد مدیر عامل شرکت مخابرات لرستان در خصوص رفع این مشکلات فیبر در شهرستان پلدختر به صورت اساسی چاره اندیشی کنند و نسبت به تکمیل و اجرایی شدن طرح فیبر جدید از آزاد راه به پلدختر اقدام جدی داشته باشند.

*صاحبی

انتهای

پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *