چهارشنبه , اردیبهشت ۵ ۱۴۰۳

فرماندهی که از آزادی خرمشهر تا پایان دفاع مقدس در جنگ بود/سنگ تمام مردم پلدختر در وداع با شهید ولیپور

به گزارش پل نگار،در این روزها خبری غم انگیز دل مردم دیار هویزه ثانی به خصوص رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و خانواده های معظم شهدا را به درد آورد، ارتحال مجاهد فی سبیل الله علی راست ولیپور فرمانده گمنام و بی ادعا که تا پایان عمرش حامی و سرباز ولایت بود.
شاید کمتر کسی در شهرستان پلدختر که تکبیر گوی جبهه و سنگر نماز جمعه را نشناسد.

با اینکه بیمار بود ولی حضور در نماز جمعه، مراسمات ملی، مذهبی و اجتماعی را به تعویق نمی انداخت، این عاشق حسینی از موسسان هیئت رزمندگان بود که در راه اندازی هیئت عزاداری پیش قدم بود.

سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل ع لرستان در گفتگو با بیان روز با تسلیت شهادت گونه مجاهد فی سبیل الله علی راست ولیپور اظهار داشت:شهید ولیپور در طی ۸سال دوران دفاع مقدس به صورت مستمر در عملیات های مختلف دفاع مقدس شرکت داشتند غیر از زمان هایی که مجروح شدند وامکان حضور در جبهه نداشتند.

وی بیان کرد:آنچه حضور ذهن دارم از آزاد سازی خرمشهر در جبهه شرکت داشته تا در بیشتر عملیات های لشکر ۵۷ابوالفضل ع لرستان حضور داشتند.

کشکولی تصریح کرد:امروز مردم پلدختر با حضور گسترده خود در مراسم تشییع فرمانده گردان شهدای پلدختر بار دیگر حال و هوای دوران دفاع مقدس را در این خطه شهید پرور حاکم کردند که جا دارد از این حضور آگاهانه صمیمانه قدر دانی کنم.

رضا ولیپور فرزند مرحوم علی راست ولیپور در گفتگو با بیان روز اظهار داشت:پدرم در طول ۸سال دفاع مقدس عملیات های مختلفی شرکت کرد و همیشه به ما هم سفارش و تاکید می کرد پیرو رهبر ی و ولایت باشیم.

وی بیان کرد:پدرم ۶بار در این عملیات ها مجروح شد به طوری که یک مرحله شیمیایی، دو بار جراحت از ناحیه گلو، یک ناحیه گلوله به شانه راست که گلوله همچنان در بدن باقی است.

علی عباس بهاروند از همرزمان مرحوم ولیپور در گفتگو با بیان روز اظهار داشت:مرحوم ولیپور سرباز گمنام و بی ادعای ولایت بود که با اینکه می توانست از مزایای دوران. جانبازی خود استفاده کند ولی نکرد. و زندگی ساده ای داشت.

وی بیان کرد:غیرت مرحوم ولیپور مثال زدنی بود به طوری که با حرف ها ونصایحی که می کرد رزمندگان برای زمان عملیات های سخت لحظه شماری می کردند.

فرمانده گروهان شهید رحیمی گردان جندالله به فرماندهی تیپ المهدی عج برای عملیات بیت المقدس برای فتح خرمشهر، جانشین فرماندهی گردان انبیاء از لشکر۵۷حضرت ابوالفضل ع لرستان، فرمانده گردان شهدا و عمار در لشکر ۵۷لرستان تا پایان دفاع مقدس از سوابق مرحوم علی راست ولیپور می باشد.

مردم انقلابی و قدرشناس پلدختر با شرکت در مراسم تشییع پیکر مرحوم ولی پور یک بار دیگر یاد سرداران رشید هویژه ثانی را گرامی داشتند.

زنده یاد ولی پور دهم مردادماه سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی حاج عمران بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به گلویش به فیض جانبازی نایل گردید و روز گذشته به دلیل بیماری به دیار باقی شتافت.

پیکر مطهر “علی راست ولی پور” فرمانده دوران دفاع مقدس روز سه شنبه با حضور سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، سردار جبیب الله توکلی جانشین فرماندهی سپاه استان ،پیشکسوتان همرزمان وی، مسوولان و مردم ولایتمدار دیار هویژه ثانی(پلدختر)با شکوه خاصی تشییع و در قطعه شهدای آرامستان این شهر به خاک سپردند.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *