جمعه , فروردین ۳۱ ۱۴۰۳

وزیر خزانه‌داری آمریکا: تورم در حال حاضر یک مشکل جهانی است

به گزارش پل نگار«ژانت یلن»، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه اعتراف کرد که نرخ تورم در «سطحی غیرقابل قبول» است، اما تأکید کرد که این مسئله تنها محدود به ایالات متحده نیست.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، وزیر خزانه‌داری آمریکا در جمع نمایندگان کنگره گفت: «جنگ [ولادیمیر] پوتین در اوکراین روی قیمت انرژی و غذا در دنیا اثر گذاشته است. ما تنها کشوری نیستیم که تورم را تجربه می‌کند. شما می‌توانید این پدیده را تقریباً در هر کشور توسعه‌یافته دنیا مشاهده کنید.»

یلن که در یک جلسه استماع کمیته امور مالی مجلس سنا صحبت می‌کند به اقدام دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در آزادسازی ذخایر نفت استراتژیک آمریکا اشاره کرد. او گفت: «با آنکه قیمت انرژی و سوخت هنوز هم خیلی بالا است اما بدون این اقدام، قیمت‌ها از این هم بالاتر می‌رفت.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا با وجود این تأکید کرد که ایالات متحده از شوک‌های جهانی به بازار انرژی جهان در امان نیست. او گفت: «ما بخشی از بازارهای نفت جهانی هستیم که در معرض تأثیرات جهانی قرار دارند. با توجه به ماهیت جهانی این بازارها، برای ما غیرممکن است که خودمان را از شوک‌هایی نظیر شوک‌های اخیر که قیمت نفت را بالا برده‌اند در امان نگه داریم.»

این مقام دولت بایدن تأکید کرد که لازم است که ایالات متحده به باد و خورشید که تحولات ژئوپولتیک روی آنها اثر نمی‌گذارد، وابسته‌تر شود. او همچنین از قانونگذاران آمریکایی خواست برای مقابله با تورم بالا دست به کار شوند.»

یلن گفت: «من معتقدم کارهای زیادی هست که کنگره می‌تواند برای کاستن از بار هزینه‌هایی که خانوارها با آن مواجه هستند انجام دهد.» او به طور مشخص به سرمایه‌گذاری برای کاهش هزینه نسخه‌های پزشکی، سرمایه‌گذاری در انرژی پاک، سرمایه‌گذاری در زمینه مسکن اشاره کرد.

این در حالی است که نتایج یک نظرسنجی به تازگی نشان می‌دهد تنها حدود یک چهارم از رای‌دهندگان آمریکایی می‌گویند که مدیریت بایدن در موضوع تورم را تایید می‌کنند، مسئله‌ای که محبوبیت پایین رئیس‌جمهور آمریکا را تشدید می‌کند.

در نظرسنجی جدید «ای‌بی‌سی نیوز/ایپسوس» که یکشنبه منتشر شد، تنها ۲۸ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی گفتند که عملکرد بایدن در موضوع تورم را قبول دارند و ۲۷ درصد هم نحوه مدیریت او در موضوع افزایش قیمت بنزین را تایید کردند.

به گزارش وبگاه خبری «هیل» آمریکا، وضع بایدن در درون حزب خود بسیار بهتر بود و ۵۶ درصد از دموکرات‌ها مدیریت تورم او را تایید کردند و ۵۱ درصد نیز در موضوع قیمت بنزین همین را گفتند.

در همین نظرسنجی ۳۷ درصد از شرکت‌کنندگان عملکرد بایدن برای بهبود اقتصادی را تایید کردند، رقمی که در چند ماه گذشته نسبتا ثابت مانده، اگرچه نشان‌دهنده کاهش ۱۶ درصدی نسبت به یک سال گذشته است. در ژوئیه ۲۰۲۱، ۵۳ درصد عملکرد بایدن در زمینه بهبود اقتصادی را تایید کردند.

این نظرسنجی بین سوم تا چهارم ژوئن (۱۳ و ۱۴ خرداد) با شرکت ۵۴۲ بزرگسال آمریکایی به نمایندگی از مردم این کشور انجام شد.

میزان محبوبیت بایدن از ماه اوت پس از خروج بی‌نظم و غیرمسئولانه نظامیان آمریکایی از افغانستان به طور مداوم پایین مانده است. در اواخر ماه مه (ماه گذشته)، بایدن کمترین میزان محبوبیت خود را با ۳۶ درصد ثبت کرد.

نتایج جدید به دست آمده از میزان محبوبیت بایدن، تاثیر مستقیم اقتصادی ناشی از افزایش قیمت بنزین و مواد غذایی بر مصرف‌کننده آمریکایی را منعکس می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا ماه پیش درباره افزایش نرخ تورم در آمریکا گفته بود که این موضوع در صدر اولویت‌های دولت او در مسائل داخلی قرار دارد.

انتهای پیام/ ت ۸۱

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *