جمعه , اردیبهشت ۷ ۱۴۰۳

مهمترین آسیب های اجتماعی برای بانوان پلدختر ،طلاق،بیکاری و خودکشی هست/بیش از ۳۶هزار نفر جمعیت زنان پلدختر است

به گزارش  پل نگار،مریم نظری در جلسه کارگروه زنان و بانوان شهرستان پلدختر  با بیان اینکه تعداد ۳۴۰ بانوی ورزشکارپلدختری در رشته های ورزشی از جمله  تکواندو ، کاراته،فوتسال  فعالیت می کنند اظهار داشت: از این تعداد ۶۷ ورزشکار زن دارای عنوان های  اول تا سوم کشوری  و استانی هستند که این مسئله نشان می دهد به عرصه های ورزشی که بانوان در آن فعالیت می کنند بیشتر باید توجه کرد.

 

وی با اشاره به افزایش تعداد دختران تحصیل کرده دانشجو  و دانش آموز در پلدختر بیان کرد:پنج مرکز دانشگاهی پلدختر محل تحصیل  ۴۰۱ دانشجوی دختر می باشند و همچنین چهار هزار و ۹۰۸ دانش آموز دختر درمدارس این شهرستان در حال تحصیل هستند.

وی سالن ورزشی اختصاصی برای بانوان را از مطالبات جدی خواند و افزود: متاسفانه سالن ورزشی که در سال های گذشته به بانوان پلدختر اختصاص داده شده بود، تنها گاهی اوقات در زمان های مرده مانند صبح یا ساعت ۱۳ تا ۱۴ در اختیار بانوان قرار می گیرد بود که  می شود گفت به طور عملی در اختیار مردان است و انتظار می رود مسئولان مربوطه با تامین اعتبار نسبت به احداث و تجهیز سالن اختصاصی بانوان اقدام کنند.

 

مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری پلدخترگفت: اماکن تفریحی و گردشگری مانند تالاب های ۱۱ گانه ، غارکوگان و منطقه بادامک محل مناسبی برای برپایی نمایشگاه فصلی برای فروش صنایع دستی بانوان پلدختر است.

 

جمعیت زنان شهرستان ،۷۳ هزار و ۷۴۴ نفر می باشد که از این تعداد ۳۶ هزار و ۹۲ نفر زن هستند و حدود نیمی از جمعیت شهرستان را تشکیل می دهند.

 

وی افزود:۱۴ هزار و ۵۸۳ نفر از جمعیت زنان پلدختر شهری و مابقی روستایی هستند و همچنین تعداد ۲هزار و ۵۰۴ نفر از زنان سرپرست خانوار یا  بد سرپرست  زیر پوشش نهادهای حمایتی می باشند که از این تعداد یکهزار و ۹۵۴ نفر زیر پوشش کمیته امداد و ۵۵۰ نفر مددجو بهزیستی هستند.

 

مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری پلدخترگفت: ۵۱نفر کارآفرین در زمینه های خیاطی ، قالیبافی ،پوشاک،صنایع دستی ، گلیم و بسته بندی سبزیجات فعالیت می کنند و ۲۰ نفر از زنان این شهرستان نخبه سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی هستند.

 

وی با بیان اینکه چهار مرکز مشاوره شهرستان پلدختروجود دارد افزود: این مراکز  در زمینه های روانشناختی ،طلاق،مشکلات خانوادگی و تحصیلی در پلدختر فعالیت می کنند.

 

نظری یادآورشد: متاسفانه پارک متعلق به بانوان در پلدختر در سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ به طور صد درصد ازبین رفت و از آنجا که تفریح و نشاط یکی از ضروریات برای بانوان است انتظار می رود احداث پارک بانوان و سالن ورزشی اختصاصی در پلدختر برای این قشر فراهم  شود.

نظری ایجاد صنایع تبدیلی را ظرفیتی برای اشتغال بانوان دانست وخاطر نشان کرد: با توجه به غالب بودن کشاورزی و باغداری نسبت به سایر مشاغل در پلدختر ، راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی در راستای افزایش تولید و صادرات می تواند کمک موثری به افزایش اشتغال بانوان و فرآوری محصولات کشاورزی باشد که نیاز به توجه مسئولان دارد.

انتهای پیام/

 

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *