سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲

یک گوزن زرد ایرانی در لرستان تلف شد

 دهم آذرماه امسال بود که نخستین و بزرگ‌ترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در خرم‌آباد راه‌اندازی شد و با انتقال چهار گوزن به این سایت، فعالیت آن عملاً شروع شد و امروز خبرها حاکی از این بود که یکی از گوزن‌های این سایت تلف‌شده است.

محمد نبی حسنوند مدیر روابط عمومی محیط‌زیست لرستان در گفتگو با خبرنگار پل نگار ضمن تأیید این خبر گفت: به‌زودی جزئیات تلف شدن این گوزن اطلاع‌رسانی می‌شود.

محسن امیری رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان نیز پیش‌ازاین در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک در رابطه با راه‌اندازی این سایت اظهارداشت: نخستین و بزرگ‌ترین سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد باهدف احیاء این گونه درخطر انقراض راه‌اندازی شده است.

وی افزود: برای اولین بار بخش خصوصی و شرکت فجر صفا لرستان دارد کار پرورش گوزن زرد را در مجموعه ۶۰۰ هکتاری خرم‌آباد انجام می‌دهد که کاملاً زیستگاه طبیعی و منحصربه‌فردی این گونه است.

وی ظرفیت و قرارداد سایت بخش خصوصی تکثیر و پرورش گوزن زرد لرستان را ۲۰ گوزن برشمرد و تصریح کرد: فعلاً چهار گوزن وارد مجموعه شده است که بعداً مابقی گوزن‌ها به این سایت وارد می‌شوند.

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *