پنج شنبه , اردیبهشت ۶ ۱۴۰۳

پلدختر غرق شادی نیمه شعیان

به گزارش پل نگار،منتظران امام زمان (عج) یوسف زهرا (س) مهدی موعود (عج)  در گوشه و کنار در شهر و روستاهای پلدختر به برپایی جشن محله اقدام و از بلندگوی مساجد و تکایا همه بانگ  مولودی ویژه جشن و سرور میلاد یگانه منجی عالم بشریت به گوش می رسد و پرچم های یا صاحب الزمان (عج) ، یا مهدی ادرکنی  و لبیک یا مهدی (عج)  و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در معابر ، کوچه ها ، بلوارها و سردرب منازل  برافراشته شده است.

مردم مومن و ولایتمدار هویزه ثانی(پلدختر)  با آذین بندی معابرراه اندازی موکب و ایستگاه های صلواتی ، پخش نقل ، شربت و شیرینی و با ارسال پیامک های تبریک و برگزاری آیین های مختلف نیمه شعبان ، سالروز میلاد مهدی موعود (ع) را جشن گرفتند.

 

اقشار مختلف مردم در کوچه ها ، محله ها ، مساجد ، تکایا با تزیین خیابان ها  و برگزاری جشن محله ها  ، اطعام نیازمندان و در برخی محله ها جشن پیوند زوج های جوان که آن را با نیمه شعبان تقارن دادند هر محله به شکل و رویه خاص خود ، میلاد یگانه منجی عالم بشریت را جشن گرفتند.

 

بازاریان و کسبه پلدختر ، معمولان و سراب حمام مانند همیشه خود را در جشن بزرگ و عمومی نیمه شعبان سهمیه دانسته و با تزیین سردرب مغازه ها و چراغانی کردن خیابان ها با توزیع شربت و شیرینی این روز فرخنده را گرامی داشته و در این شادی و سرور شرکت کردند.

 

نیمه شعبان (۱۵ شعبان در گاهشماری هجری قمری) یکی از جشن‌های مسلمانان شیعه است که هم‌زمان با زادروز امام دوازدهم شیعیان، حجت بن حسن(عج)  است.

 

شیفتگان حضرت مهدی (عج) با خواندن مناجات شعبانیه و دیگر دعاها و زیارات سفارش شده برای این روز مبارک از جمله زیارت آل یاسین ، زیارت امام زمان(عج) ، نماز امام زمان و دعاهای عهد و فرج ، به درگاه حضرت احدی تضرع و زاری کردند و تعجیل ظهور حضرت ولی عصر (عج) را از خداوند منان مسئلت کردند.

 

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

فرماندار پلدختر تعیین تکلیف شود

به گزارش پل نگارحجت الاسلام سید محسن موسوی در خطبه های نماز جمعه پلدختر اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *