سه شنبه , اردیبهشت ۴ ۱۴۰۳

خدمات بهداشت ودرمان در پلدختر درخشان است

سیدحمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با پل نگار با اشاره به اقدامات حوزه بهداشت ودرمان  اظهار کرد: در این حوزه یکی بحث توسعه بیمارستان امام(ره) پلدختر، اورژانس ۵۰ تختخوابی پلدختر، کلینیک تخصصی که قبلاً در داخل بیمارستان بود که جدا و ساخته شد و پزشکان در آن مستقر شدند، ایجاد بخش ICU و NICU، دیالیز و … را داشتیم.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان معمولان در حال حاضر درمانگاه شبانه‌روزی دارد عنوان کرد: این منطقه که تازه به شهرستان شدن ارتقا پیدا کرده به شبکه بهداشت، بیمارستان و امکانات پزشکی مستقل نیاز دارد که حداقل بتواند نیازهای پزشکی اولیه را به مردم پاسخ بدهد.

وی با اشاره به این‌که ۱۳ پایگاه اورژانس و سه پایگاه نیز در حال ساخت داریم که در این زمینه دومین شهرستان در استان هستیم، تصریح کرد: توانستیم این پایگاه‌ها را در اقصی نقاط منطقه طوری پراکنده کنیم که اگر در هر منطقه‌ای اتفاقی بیفتد اورژانس بتواند در کوتاه‌ترین زمین به بالین مریض و نیازمندان درمان برسد.

کاظمی ادامه داد: پزشک متخصص نیز به عنوان یکی از آیتم‌های مهم است که جا دارد از پزشکانی که در مناطقی مانند پلدختر و دیگر شهرهای استان خدمت می‌کنند تشکر کنیم که در حال حاضر در شهرستان پلدختر ۲۱ پزشک متخصص داریم.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمی‌گوییم وضعیت بهداشت و درمان و سلامت ما مطلوب است ولی فاصله‌ها را با نقطه مطلوب کم کردیم.

کاظمی افزود: به تجهیزات دیگری نیز نیاز داریم با توجه به دوری مسافت پلدختر با شهرهای همسایه دارای امکانات برای مردم خیلی سخت است که برای MRI و سی‌تی‌اسکن و تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی به شهرهای دیگر بروند که با کمک دولت به یک نقطه تقریباً نسبی رسیدیم.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های ما توسعه خانه‌های بهداشت و تجهیز آن‌ها در مناطق روستایی است که حدود ۱۵ خانه افتتاح و تجهیز شده و پزشکان عمومی به صورت ثابت یا چند روز در هفته در این مناطق حضور دارند و با حضور در روستا این خدمات را به مردم ارائه می‌دهند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:حدود ۱۵ خانه افتتاح و تجهیز شده و پزشکان عمومی به صورت ثابت یا چند روز در هفته در این مناطق حضور دارند و با حضور در روستا این خدمات را به مردم ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *