شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳

بقاع متبرکه لرستان میزبان ۲۵۰هزار مسافر نوروزی

حجت‌الاسلام محمد‌جواد عباس‌زاده در گفتگو با خبرنگار پل نگار، اظهارداشت:استان لرستان پس از وقفه ای که به خاطر کرونا نتوانستیم پذیرای زائرین باشیم  از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون بالغ بر ۲۵۰ هزار مسافر نوروزی از بقاع متبرکه استان لرستان بازدید کردند.

وی افزود: امامزادگان استان از مدت‌ها قبل برای پذیرایی و بازدید مسافران نوروزی آماده شدند که مورد استقبال قرار گرفته‌اند البته برخی از امامزادگان علاوه بر دارا بودن فضای معنوی، دارای جاذبه تاریخی در نوع معماری گنبد هم هستند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان تصریح کرد: خیمه‌های معرفت نیز در برخی از امامزادگان برپا شده و خدماتی را ارائه می‌دهند، همچنین تعدادی از مبلغان در خیمه‌های معرفت مستقر شدند تا بتوانند به سوالات پاسخ دهند.

عباس‌زاده با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان در امامزادگان، گفت: به همین مناسبت هر روز مراسم جزء خوانی قرآن در امامزادگان شاخص برگزار می گردد و علاوه‌بر این نیز مراسم افطاری ساده و تفسیر قرآن انجام می‌شود.

وی یادآور شد:توجه به رعایت شئونات اسلامی و حرمت روزه داری هم توسط روحانیون مستقر در بقاع متبرکه در این ایام انجام می گیرد.

انتهای‌پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *