پنج شنبه , فروردین ۳۰ ۱۴۰۳

دور خیز کاظمی برای انتخابات مجلس دوازدهم؟!/مطالبه کهنه مردم معمولان در آستانه تحقق و شکست طلسم صنعتی در پلدختر

به گزارش پل نگار؛طبق تبصره ۱ ماده ۷ قانون تقسیمات کشوری حداقل جمعیت برای شهرستان  شدن یک شهر  با تراکم متوسط باید ۸۰ هزار نفر باشد  ولی طبق تبصره ۲ همین ماده و با پیشنهاد وزارت کشور و تصویب مجلس شورای اسلامی و با شرایطی خاص کمتر از ۵۰ هزار نفر هم صورت می‌گیرد لزوم به هم پیوستن چند بخش همجوار و همگن و از سویی دیگر شاخص جمعیتی دو شرط لازم برای شهرستان شدن است و به طور کلی شهرستان در سطوح تقسیمات کشوری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به لحاظ اداری و سازمانی ارگان های متعدد تری را در خود جای میدهد که از لحاظ دسترسی و برخورداری مردم از خدمات بیشتری بهره مند خواهند شد.

در این میان شهر و بخش معمولان با جمعیتی بالغ بر ۲۶ هزار نفر بزرگترین شهر استان لرستان بعد از ۱۱ شهرستان این استان است که در صورت موافقت وزارت کشور استعداد شهرستان شدن را دارد.

 

ارتقا شهر معمولان به شهرستان یکی از مطالبات مردم این دیار هست که مردم هم دیار پل کلهر با معرفی چندین کاندیدا برای شرکت در انتخابات  مجلس دوره های گذشته سعی در عملی کردن این مطالبه داشتند که در نهایت هیچ کدام از معمولانی ها نتوانستند در انتخابات موفق عمل کنند .

هر چند سید حمید رضا کاظمی در دو دوره نمایندگی مجلس تمام تلاش خود را برای تحقق آرزوی شهرستان شدن معمولان به کار بست تا بالاخره با پیگیری های مستمر و یرد سیاسی که داشت این امر در حال تحقق است.

هر چند اهمیت  معمولان در معادلات سیاسی شهرستان را به وضوح در انتخابات اخیر مجلس یازدهم برای همگان به صورت شفاف روشن شد به طوری که سید حمید رضا کاظمی با اینکه درشهر پلدختر آرای مردم را تا حدودی کسب کرد ولی آرای معمولان ،سرنوشت انتخابات به نفع وی رقم زد.

اما باید به این نکته اشاره کرد که کاظمی اولین نماینده لرستانی طی چهل سال اخیر انقلاب است که توانست طلسم صنعتی شدن پلدختر با احداث پالایشگاه نفت بشکند.

حالا کاظمی در دورخیزی هدفمند به دنبال تصاحب مجدد کرسی بهارستان در انتخابات مجلس دوازدهم می باشد و در کمتر از یکسال آغاز دوره نمایندگی مجلس یازدهم تلاش خود را به کار بسته تا این موضوع را عملیاتی و تقویت کند.

البته احداث کارخانه آهک هیدراته شهرستان پلدختر،شهر شدن سرابحمام و ارتقا دهستان افرینه به یخش کلیه معادلات را در خصوص انتخاب مجدد کاظمی به عنوان نماینده مجلس دوازدهم در انتخابات ۱۴۰۳قوی تر می کند.

بدون توجه به بازی های سیاسی ،قدرت چانه زنی ،انتخاب وی به عنوان رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا ،پیگیری و ارتباط های خوب این نماینده لرستانی با مسئولین نظام و وزارتخانه های مختلف ظرفیت خوبی هستند که شهرستان پلدختر می تواند از این ظرفیت های نماینده فعلی برای رسیدن  به توسعه اولیه استفاده کند.

 

هر چند در این بین برخی ها که معمولا به دنبال بازی سیاسی و رسانه ای در فضای مجازی هستند  به بیان دیدگاه های خود در مورد موضوعات مختلف از قبیل ارتقا شهر معمولان به شهرستان می پردازند که این تناقض های دیدگاهی  ، ظرفیت مناسبی را برای نقادی منصفانه و رشد و توسعه شهرستان  فراهم می کند.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

فرمانده سپاه لرستان شهادت جمعی از فرماندهان ارشد نظامی ایران در سوریه را تسلیت گفت

به گزارش پل نگار،، شهادت فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *