شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳

بند سنگی ملاتی کوگان و پاسگاه حفاظتی میانکوه در معمولان افتتاح شد

به گزارش پل نگار،طی مراسمی با حضور سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان، معاونین و مدیران شهرستانی، بندسنگی ملاتی کوگان به نمایندگی از بندهای حوزه های آبخیز کوگان، دُمرود و چولهول و پاسگاه حفاظتی میانکوه بخش معمولان افتتاح شد.

در حاشیه این افتتاحیه ها، شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان اظهار داشت: در حوزه های آبخیز کوگان، دمرود و چولهول، ۷ سازه سنگی ملاتی با اعتبار یکصد میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه حوزه های کوگان، دمرود و چولهول از کانون های سیل خیز شهرستان پلدختر هستند؛ خاطرنشان کرد: به همین منظور اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان توجه ویژه ای به کنترل فرسایش خاک و جلوگیری از بروز سیلاب بوسیله اجرای عملیات آبخیزداری نموده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری لرستان افزود: عملیات سنگی ملاتی کوگان را ۳ هزار مترمکعب و خشکه چین آن را ۲ هزار مترمکعب، عملیات سنگی ملاتی دمرود را ۲۵۰۰ مترمکعب و خشکه چین آن را ۵ هزار مترمکعب و عملیات سنگی ملاتی چولهول را ۸۵۰۰ مترمکعب و خشکه چین آن را ۱۳ هزار مترمکعب انجام شده است.

وی تصریح کرد:این قبیل عملیات ها نه تنها در جلوگیری از بروز سیلاب و فرسایش خاک می تواند موثر باشد بلکه می تواند نقش مهمی در جلوگیری از تخریب مزارع پرورش ماهی که پائین دست این بندها در حال فعالیت هستند، زیرساخت ها، منازل مسکونی و…ایفا کند.

در ادامه پاسگاه حفاظتی میانکوه که برای کنترل بیشتر قاچاق چوب و زغال در ارتفاعات، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و… احداث شده است نیز افتتاح شد.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *