پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳

ضرب الاجل ۹ ماهه رئیس قوه قضاییه برای فعالسازی خط تولید کارخانه ماشین سازی/ آیت الله رئیسی: مجموعه کشت و صنعت لرستان نمونه‌ای از خصوصی سازی بد و خوب است

 آیت الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز (سه‌شنبه ۱۰ فروردین) در بیست و پنجمین سفر استانی خود به لرستان سفر کرد و مورد استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، رئیس کل دادگستری و مقامات استانی لرستان قرار گرفت.
به گزارش پل نگار,پرونده‌های مربوط به واحد‌های تولیدی حداکثر ظرف دو تا سه ماه تعیین تکلیف شوند
آیت‌الله رئیسی در شواری اداری استان لرستان گفت: ما مشکل کمبود آب داریم یا کمبود مدیریت آب؟
رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: شورای عالی آب باید تقسیم عادلانه‌ای برای آب داشته باشد؛ از این شورا می‌خواهم در استان لرستان نسبت به تقسیم عادلانه آب تصمیم بگیرد. مسئله آبخیزداری برای استان ضرورتی قطعی است و سیل لرستان درس‌هایی برای ما داشت؛ ساختمان سازی در حاشیه رودخانه‌ها ازجمله عبرت‌های سیل بود.
ضرب الاجل ۹ ماهه رئیس قوه قضاییه برای فعالسازی خط تولید کارخانه ماشین سازی/ آیت الله رئیسی: مجموعه کشت و صنعت  لرستان نمونه‌ای از خصوصی سازی بد و خوب است
رئیس دستگاه قضا خطاب به مسئولین بانک‌ها تصریح کرد: بخش قابل توجهی از کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل در دست بانک‌هاست. مدیران بانک‌ها باید اقدام متفاوتی را درباره واحد‌های تولیدی انجام دهند. دغدغه کشور باید تولید، پشتیبانی و حمایت از تولید باشد.
آیت الله رئیسی ادامه داد: به همکاران تاکید داشته‌ام پرونده‌های مربوط به واحد‌های تولیدی حداکثر ظرف دو تا سه ماه تعیین تکلیف شوند و ظرف این مدت باید وضعیت پرونده کارخانجاتی مانند فولاد، عظیم خودرو، صدر فولاد، سیمان خرم آباد و… که در دستگاه قضا پرونده دارند باید تعیین تکلیف شوند و حکم قطعی درمورد آن‌ها صادر شود
رئیس قوه قضاییه گفت: باید از مدیران شجاع و خطرپذیر حمایت شود؛ در پنج یا شش ماه خیلی کار‌ها می‌شود انجام داد و مسئولین دولتی تا لحظه آخری که مسئولیت دارند موظفند به وظایف خود عمل کنند.
آیت الله رئیسی تصریح کرد: پرداخت خسارت‌های سیل در پلدختر باید پیگیری شود؛ مردم باید بدانند چرا پرداخت‌ها با تاخیر بوده است.
رئیس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: قانون مداری و قانون گرایی یک اصل بسیار مهم است و عدم تبعیض در بکارگیری نیرو‌ها و تقسیم ظرفیت‌ها مردم را نسبت به سلامت نظام اداری خوش بین می‌کند. عادلانه عمل کردن موجب امیدواری مردم می‌شود، برخی ناکارآمدی‌های نظام اداری مردم را آزار می‌دهد.
گفت‌وگوی رئیس قوه قضاییه با کارگران کشت و صنعت خرم آباد
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ – ۱۸:۵۵

یک قاضی نفوذناپذیر و شجاع در برابر تهدیدات و تطمیع‌ها می‌ایستد و حبّ و بغض او در حکمش دخیل نیست
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ – ۱۸:۴۹

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با قضات و کارکنان قضایی استان لرستان با بیان اینکه حفظ سلامت دستگاه قضا امری ضروری است که همواره باید نسبت به آن توجه داشت، اظهار کرد: آلودگی و ناسلامتی برای همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها بد است و برای دستگاه قضایی بدتر.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه توجه به حقوق و کرامت مردم برای همه دستگاه‌ها لازم و برای دستگاه قضایی الزم است، عنوان کرد: مردم باید به درستی این را احساس کنند که در دستگاه قضایی حق از ظالم ستانده شده و به مظلوم داده می شود.

ضرب الاجل ۹ ماهه رئیس قوه قضاییه برای فعالسازی خط تولید کارخانه ماشین سازی/ آیت الله رئیسی: مجموعه کشت و صنعت  لرستان نمونه‌ای از خصوصی سازی بد و خوب است

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه احساس پناهگاه بودن عدلیه برای مردم با صدور یک بخشنامه محقق نمی شود، بر لزوم برخورد مهربانانه توأم با اقتدار از سوی قضات و نیروهای قضایی تاکید کرد و گفت: مهربانی هیچگونه منافاتی با اقتدار ندارد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اقتدار قضات و نیروهای قضایی از جانب قانون می‌آید، عنوان کرد: در مقابل ظالم و کسی که حق مردم را ضایع کرده، باید از موضع اقتدار وارد عمل شد؛ ولکن این اقتدار هیچ منافاتی با مهربانی و تدبیر ندارد.

آیت الله رئیسی در ادامه به ضرورت تبیین احکام قضایی برای مردم اشاره کرد و گفت: تبیین احکام قضایی، باید مردم را با مواضع دستگاه قضایی و چگونگی اجرای عدالت توسط این دستگاه، بیش از پیش آشنا کند.

رئیس قوه قضاییه ضمن تاکید بر برخورد مقتدرانه با اشرار و کسانی که امنیت جامعه را خدشه‌دار می‌کنند، گفت: باید با افرادی که با شرارت و توزیع مواد مخدر می خواهند جامعه را ناامن نشان دهند، مقتدرانه برخورد کرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه برخی مشکلات موجود در جامعه «ساختاری» و برخی دیگر «رفتاری» هستند، گفت: بخش های نظارتی قوه قضاییه و سازمان بازرسی باید برای حل مشکلات ساختاری قضایی استان لرستان نظیر تعطیلی کارخانجات، اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه در یک نگاه آکادمیک و آسیب شناسانه باید ناهنجاری هایی که علل بروز تخلفات هستند را شناخت و در راستای رفع این ناهنجاری‌ها وارد عمل شد، عنوان کرد: بخش پیشگیری در قوه قضاییه مسئولیت آسیب شناسی ناهنجاری ها در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را بر عهده دارد؛ ضمن آنکه بسیاری از قضات نیز در حوزه های پیشگیرانه و آسیب زدایی صاحب نظر هستند.

آیت الله رئیسی با اشاره به جلسه امروز احیای حقوق عامه در حوزه کشاورزی استان لرستان اظهار کرد: رفع تزاحمات و ادعاها در کمیسیون های رفع اختلاف نباید دچار اطاله شود؛ بلکه باید با یک نگاه آسیب شناسانه و در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دستگاه قضا به دنبال حفظ شان و جایگاه قضات و کارکنان قضایی در حوزه های مختلف معیشتی است، گفت: مشکلات قضات و نیروهای قضایی و اداری، مشکلات ماست. ما باید خود را در مشکلات این نیروها سهیم دانسته و برای آنها چاره جویی کنیم.

آیت الله رئیسی همچنین با اشاره به کاهش سن بازنشستگی در کشور طی سالیان اخیر گفت: کاهش سن بازنشستگی از ۳۵ سال به ۳۰ سال و سپس به ۲۵ سال، مشکلات و مسائل متعددی را برای کشور ایجاد می کند که لازم است مورد بررسی جدی تری قرار گیرد.

رئیس قوه قضاییه ضمن تاکید بر ضرورت توسعه روحیه صلح و سازش در کشور گفت: زمینه‌های صلح و سازش میان افرادی که به هر دلیل از هم دلخوری دارند، باید بیش از پیش فراهم شود.

آیت الله رئیسی سپس ورود به ماه مبارک رمضان را فرصت بسیار مناسبی برای ظرفیت سازی دانست و گفت: جایگاه قضاوت یک جایگاه ممتازه متعلق به خلیفه الله است و خلیفه الله باید تا جایی که می تواند، ظرفیت پیدا کند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی به عنوان قهرمان مبارزه با تروریسم، شخصیتی بسیار باظرفیت در برابر همه تهدیدات و تطمیع‌ها بود، عنوان کرد: یک قاضی نفوذناپذیر و شجاع نیز در برابر تهدیدات و تطمیع‌ها می‌ایستد و حبّ و بغض شخصی‌اش را در حکمی که صادر می کند، دخیل نمی کند و جز اراده الهی هیچ چیز در اراده او تاثیر ندارد.

آیت الله رئیسی با اشاره به دیدارهای مردمی معاونین دستگاه قضا در جریان سفرهای استانی گفت: معاونین قوه قضاییه و روسای سازمان های تابعه دستگاه قضایی، در جریان سفرهای استانی با مردم به صورت رو در رو دیدار کرده و مشکلات آنها را بررسی می کنند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ویژگی‌های قضات و کارکنان دستگاه قضایی گفت: مقام معظم رهبری به بنده تاکید کرده اند همکارانی که انتخاب می کنم، مردمی، ضدفساد و انقلابی باشند.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، «محمد رزم» رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی میزان ورودی به زندان ها در سال ۹۹ گفت: در سال گذشته ۴۳۸ تقاضای عفو و بخشودگی در استان لرستان مورد موافقت قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به آزادی ۱۵۹ نفر در نتیجه اجرای قانون کاهش مجازات حبس تعزیری عنوان کرد: همزمان با سفر امروز رئیس قوه قضاییه به استان لرستان یک نفر از محکومان به قصاص از قصاص رهایی یافت.

رزم همچنین از افزایش ۹۱ درصدی ابلاغیه های الکترونیک در دادگستری استان لرستان همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور خبر داد.

بازدید آیت الله رئیسی از مجموعه تولیدی که نمونه موفق و ناموفق خصوصی‌سازی است!
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ – ۱۷:۴۶

باید باب اتهام زنی بدون ارائه اسناد و مدارک بسته شود
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ – ۱۴:۳۵

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف مردم لرستان با بیان اینکه فلسفه قیام و نهضت اسلامی ما مبتنی بر آیات نورانی قرآن و در راستای اجرای عدالت است، گفت: شاید بعد از توحید، هیچ مفهومی در فرهنگ دینی اسلام به گستردگی عدالت وجود نداشته باشد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه مفهوم عدالت در میان مفاهیم فرهنگ دینی، بسیار گسترده است که در خصوص آن می توان بسیار سخن گفت و قلم فرسایی کرد، افزود: مردم، دست اندرکاران و حاکمان جامعه، باید از ملکه عدالت برخوردار باشند.

ضرب الاجل ۹ ماهه رئیس قوه قضاییه برای فعالسازی خط تولید کارخانه ماشین سازی/ آیت الله رئیسی: مجموعه کشت و صنعت  لرستان نمونه‌ای از خصوصی سازی بد و خوب است

آیت الله رئیسی با بیان اینکه به موازات رشد معنویات و اخلاق در ادارات و سازمان‌ها، میزان تخلفات و جرایم کاهش پیدا می کند، گفت: کارآمد ترین نظام کنترلی، نظام «خودکنترلی» است بدان معنا که انسان خود را در محضر خداوند متعال ببیند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام در خصوص خودسازی عنوان کرد: لازمه شکل گیری جامعه اسلامی آن است که افراد خودسازی را پیشه کنند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مردم نباید خود را نسبت به مسائل بی‌تفاوت بدانند، بر لزوم اجرای اصل امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: اگر مردم استان لرستان فاقد قوه «احساس مسئولیت» بودند، ۶ هزار و ۳۰۰ شهید در این استان وجود نداشت. جانبازان گرامی سند زنده و گویای صدق این مدعا هستند.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: احساس مسئولیت در جامعه سبب می شود که فساد، تباهی و نارسایی به حداقل ممکن برسد و عدالت در جامعه جاری و ساری شود. بزرگترین سرمایه انسان، احساس مسئولیت کردن است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مردم لُر «سپاه عاطفه» و «کانون غیرت» در مقابل فتنه ها هستند، گفت: اراده پولادین مردان لُر از سرمایه های این استان است. ما بدون کوچکترین خستگی تلاش می‌کنیم تا یک زندگی عزتمندانه همراه با رفاه برای مردم ایجاد شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ترفند دشمن مایوس کردن مردم و القای «نمی‌شود» و «نمی توانیم» در جامعه ماست، گفت: اعتقاد و باور ما این است که «ما می توانیم» و نگاه‌مان نیز این است که بسیاری از مسائل و مشکلات با نگاه «ما می توانیم» حل خواهند شد.

آیت الله رئیسی با اشاره به ظرفیت های طبیعی استان لرستان از جمله منابع آبی فراوان، زمین حاصلخیز و نیروی انسانی فعال و جوان گفت: این ظرفیت ها زمینه بسیار خوبی برای کشاورزی مکانیزه فراهم کرده است ولی با این وجود شاهد مشکل بیکاری در این استان هستیم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به بازدیدهای صبح امروز خود از چند کارخانه و مجموعه تولیدی در استان لرستان اظهار کرد: نباید ثروت های بزرگی که در کارخانه ها و مجموعه های تولیدی نهفته است، بلاتکلیف بماند.

آیت الله رئیسی در ادامه مجموعه کشت و صنعت لرستان را جلوه ای از خصوصی سازی بد در گذشته و خصوصی سازی خوب در زمان حال دانست و گفت: این کارخانه در ابتدا به کسانی واگذار شد که آن را به ویرانه ای تبدیل کردند و بعد از مدتی به کسانی واگذار شد که آن را آباد و احیا کردند.

رئیس قوه قضاییه افزود: انصاف نیست که برخی واحدهای تولیدی به تعطیلی کشیده شوند یا اینکه تاخیر در کار آنها پدید بیاید در حالیکه زمینه‌های موجود برای بکارگیری همه ظرفیت های تولیدی در کشور، تنها نیازمند اتخاذ یک تصمیم هستند.

آیت الله رئیسی با اشاره به عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» برای سال ۱۴۰۰ گفت: آنچه شعار سال می شود صرفا شعار نیست و حکایت از وجود یک نیاز در درون کشور است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه آنچه کشور را در مقابل دشمنان سرافراز می‌کند «تولید» و «ایجاد اشتغال» است، گفت: اگر عرصه کار در کشور وجود داشته باشد یک دنیا امید در دل مردم ایجاد می شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به تلاش دشمنان برای اِعمال تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: در عرصه های دفاعی و هسته ای که بیشترین تحریم دشمنان در آنها متمرکز است بیشتر از همه عرصه ها پیشرفت کرده ایم.

رئیس قوه قضاییه افزود: استفاده از نیروهای جوان و فعال در مقابل دشمن به ما ایستادگی فعال می دهد و باعث می شود که دشمن را مایوس کنیم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه سازمان های نظارتی و مردم نهاد در رابطه با اجرای عدالت در جامعه نقش بسیار مهمی بر عهده دارند گفت: چرا باید از معطل ماندن یک کارخانه ۲۰ سال بگذرد و در زمان خودش اقدامات لازم انجام نشود؛ امروز از کارخانه ای بازدید کردیم که به غیر از یک سوله و تجهیزات فرسوده، چیزی از آن نمانده بود. سازمان های نظارتی و سمن‌ها باید فعال عمل کنند و نارسایی ها را به مسئولان مربوطه گوشزد کنند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت برخورد عبرت آموز با افراد فاسد گفت: بنای دستگاه قضا برای برخورد با فساد، بنای برخورد جدی است و در این زمینه به هیچ وجه مماشات نخواهد شد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه گزارش‌های فساد باید با استناد به ادله ارائه شوند، تصریح کرد: باید باب اتهام زنی بدون ارائه اسناد و مدارک بسته شود کسی که سندی مبنی بر فساد و تخلف داشته باشد و آن را ارائه کند، یقین داشته باشد که دستگاه قضایی بدون هیچگونه وحشتی با آن فساد برخورد می‌کند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه آبروی افراد مانند کعبه محترم است اما اگر کسی فساد کرد آبروی خود را بر باد داده است، عنوان کرد: در سند تحول قضایی، نسبت به مسئله صیانت از مطالبات مردم تضمین های لازم پیش‌بینی شده است.

آیت الله رئیسی در خصوص مقوله بومی گزینی در دستگاه های کشور نیز گفت: آنچه که در این زمینه برای همگان باید مهم باشد، «صلاحیت افراد» است. ما بومی هایی داریم که با برادر خود هم رودروایستی ندارند و این خیلی ارزش دارد. در انتخاب افراد نه ضرورت بر بومی بودن است و نه ضرورت بومی نبودن بلکه آنچه مهم است صلاحیت فرد است.

بازدید از مجموعه تولیدی که نمونه موفق و ناموفق خصوصی سازی است!
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ – ۱۴:۲۲

یکی از برنامه‌های ثابت رئیس قوه قضائیه طی ۲ سال گذشته و در جریان سفر‌های استانی، بازدید و سرکشی از کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی است که با مشکلات قضائی و حقوقی روبرو هستند، ضمن آنکه آیت الله رئیسی با استفاده از گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور و شان نظارتی دستگاه قضائی در طول ۲۵ سفر استانی خود به موضوع خصوصی سازی‌های بی ضابطه و مشکل دار نیز ورود موثر داشته است.

ضرب الاجل ۹ ماهه رئیس قوه قضاییه برای فعالسازی خط تولید کارخانه ماشین سازی/ آیت الله رئیسی: مجموعه کشت و صنعت  لرستان نمونه‌ای از خصوصی سازی بد و خوب است

قاعدتا عمده ورود و پیگیری‌های رییس قوه قضائیه در جریان این سرکشی‌ها مربوط به مجموعه‌هایی بوده که به واسطه خصوصی سازی بی ضابطه با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می کنند، اما در سفر رییس عدلیه به استان لرستان رخداد جالبی در همین زمینه به وقوع پیوسته است.

مجموعه کشت و صنعت لرستان با وسعتی معادل ۲ هزار هکتار که بیش از ۷۰۰ کارگر دارد و مشغول تولید محصولات مهم کشاورزی، پرورش زنبور و تولید عسل، پرورش تعداد قابل توجهی دام و اجرای پروژه‌های ملی کشاورزی در کشور و همچنین صادرات محصولات کشاورزی ایران به منطقه و جهان است یکی از اماکنی بود که در جریان سفر رییس قوه قضائیه به لرستان مورد بازدید وی قرار گرفت.

نکته مهم در خصوص این مجموعه این است که این واحد استراتژیک تولید محصولات کشاورزی در خاک حاصلخیز استان لرستان، ابتدا و در جریان یک خصوصی سازی اشتباه با مشکلات متعدد و سریالی روبرو و بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های آن بلا استفاده می¬شود و سپس با اصلاح اشتباه صورت گرفته و واگذاری دقیق و کارشناسی که بعد از آن انجام میشود با رشد و شکوفایی قابل توجهی روبرو و امروز تبدیل به یکی از قطب‌های کشاورزی استان لرستان و کشور شده که معیشت صد‌ها خانوار لرستانی را تامین و در زمینه تولید محصولات کشاورزی و دامی مهم، به کشور کمک می نماید.

رئیس قوه قضائیه با حضور در این مجموعه و اشاره به همین موضوع گفت: در مقطع نخست واگذاری مجموعه کشت و صنعت لرستان به بخش خصوصی این مجموعه به یک ویرانه تبدیل شد، در حالی که در مقطع دوم خصوصی سازی، همگان شاهد آبادی کامل این مجموعه بودند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه اصل در خصوصی سازی آن است که بخش خصوصی، مجتمع‌ها و کارخانه‌های تولیدی کشور را آباد کند، افزود: علاوه بر دولت و سازمان جهاد کشاورزی، همت سرمایه گذاران و مردم منطقه نیز در آباد کردن کارخانه‌های تولیدی بسیار مهم است.

اما آنچه در جریان این بازدید رقم خورد حاوی ۲ پیام مهم بود:

اول ادامه مسیر توجه دستگاه قضائی به بخش تولید و پیگیری‌ها در جهت رفع موانع در این زمینه به خصوص در حوزه تولیدات راهبردی کشاورزی

و دوم نگاه متوازن و کارشناسی دستگاه قضائی به مسئله خصوصی سازی‌ها در کشور و استقبال و حمایت از خصوصی سازی‌های دقیق، کارشناسی و موفق و برخورد همزمان با خصوصی سازی‌های بی ضابطه، غیر دقیق و نتیجتا ناموفق

آیت الله رئیسی:احکام صادره در خصوص پرونده‌های مربوط به قاچاق چوب باید بازدارنده باشند
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ – ۱۳:۰۸

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه احیا حقوق عامه در حوزه کشاورزی که با حضور مسئولین استانی و نخبگان حوزه کشاورزی استان لرستان برگزار شد، استان لرستان را یکی از قطب های کشاورزی کشور دانست و گفت: بکارگیری ظرفیت‌های کشاورزی در استان لرستان نقش بسزایی در افزایش تولید و اشتغال و کاهش بیکاری دارد.

ضرب الاجل ۹ ماهه رئیس قوه قضاییه برای فعالسازی خط تولید کارخانه ماشین سازی/ آیت الله رئیسی: مجموعه کشت و صنعت  لرستان نمونه‌ای از خصوصی سازی بد و خوب است

رئیس قوه قضاییه با اشاره به منابع آبی فراوان، هوای مساعد، زمین بسیار حاصلخیز و از همه مهمتر نیروی انسانی مستعد و آماده برای کار و تلاش و افزایش تولید در استان لرستان، تصریح کرد: اگر بستر برای کار و تولید در کشور آماده نشود خسارت بسیار بزرگی ایجاد خواهد شد.

آیت الله رئیسی با تاکید بر ضرورت افزایش بهره‌وری و تولید و همچنین اجرای کشاورزی دانش‌بنیان با استفاده از فناوری‌های روز، به بازدید امروز خود از دستاوردهای فناورانه در راستای اجرای سیستم‌های کشاورزی دانش بنیان اشاره کرد و گفت: بکارگیری فناوری‌های روز در امور کشاورزی، افزایش بهره وری، ایجاد ارزش افزوده، ارتقاء کیفیت محصول، صرفه جویی در آب و همچنین صادرات محصولات کشاورزی را در پی خواهد داشت.

رئیس قوه قضاییه مجموعه کشت و صنعت را نمونه ای از خصوصی سازی بد و خوب عنوان کرد و گفت: در مقطع نخست واگذاری مجموعه کشت و صنعت لرستان به بخش خصوصی این مجموعه به یک ویرانه تبدیل شد در حالی که در مقطع دوم خصوصی سازی، همگان شاهد آبادی کامل این مجموعه بودند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه اصل در خصوصی سازی آن است که بخش خصوصی، مجتمع‌ها و کارخانه های تولیدی کشور را آباد کند، افزود: علاوه بر دولت و سازمان جهاد کشاورزی، همت سرمایه گذاران و مردم منطقه نیز در آباد کردن کارخانه‌های تولیدی بسیار مهم است.

ضرب الاجل ۹ ماهه رئیس قوه قضاییه برای فعالسازی خط تولید کارخانه ماشین سازی/ آیت الله رئیسی: مجموعه کشت و صنعت  لرستان نمونه‌ای از خصوصی سازی بد و خوب است

 

رئیس قوه قضاییه در ادامه با تاکید بر ضرورت استمرار اعطای تسهیلات به بخش کشاورزی عنوان کرد: اعطای تسهیلات به همه بخش های کشاورزی باید به نحوی باشد که در نهایت محصول کشاورزی به صورت ارزان و با کیفیت به دست مصرف کننده برسد.

آیت الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از صاحبنظران و متخصصان معتقدند که درآمد توسعه گیاهان دارویی می تواند از درآمد نفت برای کشور بیشتر باشد، استان لرستان را منطقه ای مستعد برای توسعه کاشت گیاهان دارویی دانست و گفت: در نتیجه توسعه کاشت گیاهان دارویی در این منطقه می تواند برای هزارها نفر اشتغالزایی انجام شود.

ضرب الاجل ۹ ماهه رئیس قوه قضاییه برای فعالسازی خط تولید کارخانه ماشین سازی/ آیت الله رئیسی: مجموعه کشت و صنعت  لرستان نمونه‌ای از خصوصی سازی بد و خوب است

رئیس دستگاه قضا با اشاره به لزوم محافظت از جنگل های زاگرس و درخت های بلوط در استان لرستان، عنوان کرد: محافظت از جنگل ها و درخت های بلوط در مناطق حاشیه ای زاگرس، می تواند تا حد قابل توجهی از سیلاب ها و بسیاری از مخاطرات مربوط به امور کشاورزی جلوگیری کند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر ضرورت برخورد بازدارنده با پدیده «قاچاق چوب»، به دادگستری ها و تعزیرات توصیه کرد که احکام صادره از سوی آنها در زمینه مقابله با قاچاق چوب و سرعت رسیدگی آنها در این زمینه بازدارنده باشد تا شاهد افزایش قاچاق چوب در کشور نباشیم

رئیس قوه قضاییه بر ضرورت بازنگاهی در قانون تنفس جنگل از سوی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید مشاهده کرد که اجرای این قانون تا کنون چه آثاری را در پی داشته است.

آیت الله رئیسی در ادامه ضمن انتقاد از معطل ماندن برخی پرونده ها به مدت زیاد در کمیسیون های رفع اختلاف، بر تسریع رسیدگی به پرونده ها در این کمیسیون ها و همچنین افزایش شعب کمیسیون های رفع اختلاف تاکید کرد و گفت: به هیچ وجه معنا ندارد که پرونده یک کشاورز به مدت ۵ سال در کمسیون رفع اختلاف معطل بماند؛ در صورت تسریع در رسیدگی به پرونده های موجود در کمیسیون های رفع اختلاف، بسیاری از این پرونده ها به دستگاه قضایی کشیده نمی شوند.

رئیس قوه قضاییه در خصوص اجرای طرح کاداستر در کشور نیز عنوان کرد: ان شاالله تا آخر سال جاری، اجرای طرح کاداستر در کشور به نتایج خوبی خواهد رسید.

آیت الله رئیسی سپس با بیان اینکه شورای عالی آب به عنوان مرجع تقسیم عادلانه آب در کشور، باید به سرعت در خصوص دعاوی موجود در این زمینه اقدام کند، تصریح کرد: مردمی که در مجاورت منابع آبی زندگی می کنند نباید در دسترسی به این منابع با محدودیت روبرو باشند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه کشاورزی گلخانه ای در محوطه های درون شهری را اقدام بسیار پسندیده ای عنوان کرد و گفت: استان لرستان در این زمینه می تواند به عنوان یک الگو به تمام کشور معرفی شود.

رئیس قوه قضاییه ضمن تاکید بر ضرورت حفظ حریم رودخانه ها در کشور عنوان کرد: سیل دو سال پیش استان لرستان نشان داد که عدم رعایت چارچوب های مربوط به ساخت و ساز و رعایت نکردن حریم رودها و رودخانه‌ها، می تواند آثار منفی جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

آیت الله رئیسی همچنین بر ضرورت توسعه سدسازی و آبخیزداری در استان لرستان تاکید کرد و گفت: در صورتی که اعتبارات کافی برای سدسازی وجود نداشته باشد، باید مقوله آبخیزداری بیش از پیش جدی گرفته شود.

رئیس دستگاه قضا همچنین گفت: اینکه یک فوق لیسانس کشاورزی سر خود را بالا بگیرد و در زمین های کشاورزی به کار و تلاش بپردازد، یک افتخار برای او و همه ما محسوب می‌شود.

ضرب الاجل ۹ ماهه رئیس قوه قضاییه برای فعالسازی خط تولید کارخانه ماشین سازی لرستان
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ – ۱۱:۵۷

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان لرستان از کارخانه ماشین سازی این استان بازدید کرد.

ضرب الاجل ۹ ماهه رئیس قوه قضاییه برای فعالسازی خط تولید کارخانه ماشین سازی/ آیت الله رئیسی: مجموعه کشت و صنعت  لرستان نمونه‌ای از خصوصی سازی بد و خوب است

کارخانه ماشین سازی لرستان از جمله شرکت هایی است که در جریان خصوصی سازی به گروه امیرمنصور آریا واگذار شده بود.

 

 

ضرب الاجل ۹ ماهه رئیس قوه قضاییه برای فعالسازی خط تولید کارخانه ماشین سازی لرستان

ماشین سازی لرستان که با قدمتی بیش از ۴۰ سال، ساخت پل‌های شناور دوران دفاع مقدس را در کارنامه خود داشت بیش از ۴ سال است که تعطیل شده است.

 

 

ضرب الاجل ۹ ماهه رئیس قوه قضاییه برای فعالسازی خط تولید کارخانه ماشین سازی لرستان

آیت الله رئیسی در جریان این بازدید به سازمان بازرسی و دادستانی کل کشور دستور داد ضمن نظارت و پیگیری جهت تسریع در روند واگذاری کارخانه ماشین سازی لرستان به مالک جدید و رفع مانع از تصرف وی بر کارخانه، مالک جدید حداکثر ظرف ۹ ماه آینده کارخانه را به خط تولید برگرداند.

ضرب الاجل ۹ ماهه رئیس قوه قضاییه برای فعالسازی خط تولید کارخانه ماشین سازی لرستان

اعزام هیاتی ٢٢ نفره برای بررسی وضعیت دستگاه قضایی استان لرستان
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ – ۰۸:۳۴
آیت الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز (سه‌شنبه ۱۰ فروردین) در بیست و پنجمین سفر استانی خود وارد لرستان شد و مورد استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، رئیس کل دادگستری و مقامات استانی لرستان قرار گرفت.
ضرب الاجل ۹ ماهه رئیس قوه قضاییه برای فعالسازی خط تولید کارخانه ماشین سازی لرستان

رئیس قوه قضاییه طی سخنانی در بدو ورود به فرودگاه خرم‌آباد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بویژه نیمه شعبان، گفت: ان‌شاالله خداوند متعال در سال جدید برکات خود را بر مردم استان لرستان، کشور عزیزمان، نظام مقدس جمهوری اسلامی و امت اسلامی نازل فرماید.

آیت‌الله رئیسی همچنین مردم استان لرستان را مردمی متدین، شهیدپرور، باصداقت و باصفا توصیف و به مفاخر بزرگ و نام‌آور این استان ادای احترام کرد.

رئیس دستگاه قضا ضمن ابراز تاسف از تاخیر در انجام سفر به لرستان به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجازه حضور در اجتماعات مردمی مرکز استان لرستان و شهرستان‌های آن را به ما نمی‌دهد لکن امیدواریم در فرصتی دیگر شرایطی فراهم شود که بتوانیم در خدمت مردم عزیز این استان باشیم و از نقطه نظرات ارزشمند آنها بهره‌مند شویم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به بررسی مسائل و وضعیت قضایی استان لرستان از سوی هیئت ۲۲ نفره قضایی طی هفته‌های گذشته عنوان کرد: در جلسه شورای قضایی لرستان که در استان با حضور نماینده مقام معظم رهبری و استاندار و سایر مسئولان برگزار خواهد شد، مشکلات احصا شده طرح و نسبت به رفع آن دسته از مشکلات که در استان قابل حل است تصمیمات مقتضی اتخاذ و پیگیری سایر مسائل در مرکز دنبال خواهد شد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه دیدار با قضات و کارکنان قضایی، حضور در جلسه شورای اداری و همچنین دیدار با نمایندگان اقشار مختلف مردم از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در سفر به استان لرستان هستند، متذکر شد که این دیدارها از آنچه که ما باید در خدمت مردم عزیز استان لرستان باشیم کفایت نمی‌کند.

رئیس قوه قضاییه ضمن ابراز امیدواری از اینکه سفر به استان لرستان منشأ گشایش برای زندگی مردم و کارکنان قضایی این استان باشد، گفت: امیدواریم این سفر در راستای ماموریت اصلی دستگاه قضا که همان اجرای عدالت است موثر واقع شود.

رئیس دستگاه قضا ضمن ادای احترام به ۶ هزار و ۳۰۰ شهید استان لرستان و خانواده‌های معزز آنها و ایثارگران و جانبازان این استان، از آنها به عنوان سندهاى زنده جانفشانى و مقاومت و ايستادگى در راه حق یاد کرد.

منبع:میزان

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *