شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳

خطوط ۳ و ۴ ایستگاه راه آهن دورود بازسازی شد/۱۱۲هزار مسافر از راه آهن لرستان جابجا شدند

به گزارش پل نگار،فخرالدین پیروزفر روز پنجشنبه در راستای ارائه گزارش عملکرد این ناحیه در سال ۹۹ با بیان اینکه این میزان بار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است اظهار داشت: در همین راستا با رایزنی های انجام شده بارگیری و حمل محصولات صادارتی پتروشیمی خرم آباد از مبدا ایستگاه راه آهن دورود نیز دوباره از سر گرفته شد.

وی ادامه داد: در این مدت با احداث خط آنتنی در ایستگاه راه آهن مومن آباد حمل و جابجایی مواد و تولیدات کارخانه فروآلیاژ ازنا برای نخستین بار از طریق ناوگان راه آهن تخلیه و جابجا شد.

مدیرکل راه آهن لرستان افزود:طی یکسال گذشته در بحث جذب بار و افزایش ظرفیت خطوط فرعی صنعتی توانستیم بار کلینکر شرکت سیمان دورود جذب و از طریق خطوط ریلی به مقاصد بار ارسال شود

وی تصریح کرد:در راستای افزایش ایمنی و بازسازی نقاط آسیب دیده از سیلاب فروردین ۹۸، از ابتدای سال ۹۹  تمامی پروژه های سیلاب بدون وقفه در حال انجام بوده و ظرف مدت گذشته چهار پروژه شامل حوضچه های رسوب گیر بین بلاک، دیوار ضامن حفاظتی ، ساحلی و دیوار سیل برگردان به پایان رسید.

وی با بیان اینکه مجموعه راه آهن لرستان با تدابیر پیشگیرانه و رعایت ضوابط ایمنی در مقایسه با سال گذشته در حوزه سوانح ریلی ۵۴ درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: احداث خط سوم و خط تامین ایستگاه قارون به عنوان تنها ایستگاه دوخطه راه آهن لرستان و محور جنوب که پس از ۸۲ سال با هدف رفع گره ترافیکی ریلی، توسعه خطوط ایستگاهی و همچنین رفع گلوگاه های ظرفیتی در خردادماه به بهره برداری رسید از برترین اقدامات این اداره کل بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این ایستگاه به منظور نوسازی سیستم سیگنالینگ، سیستم قدیمی حذف و اعزام و قبول قطارها با سیستم جدید به صورت الکترونیک امکان پذیر شده است.

پیروزفر ادامه داد: بازسازی خطوط ۳ و ۴ ایستگاه راه آهن دورود از جمله پروژه های زیرساختی این اداره کل در سال ۹۹ بود که پس از هشت دهه انجام شد.

مدیرکل راه آهن لرستان اظهار داشت:همچنین در راستای صرفه جویی در مصرف سوخت، ارتقای سرعت بازرگانی و همچنین کاهش هزینه ها با برنامه ریزی دقیق و تلاش همکاران ، بهره وری لکوموتیو در مقایسه با سال قبل ، رشد ۱۹ درصدی به مبلغ ۳۳۰  میلیارد ریال داشته است.

 

وی ادامه  داد: طی سال ۹۹ جهت بازسازی و نوسازی سیستم روشنایی ایستگاه راه آهن بیشه که از مقاصد گردشگری استان است، برج های نوری فوق کم مصرف نصب و به بهره برداری رسید.

پیروزفر تصریح کرد:راه آهن لرستان فعلی به طول ۱۵۵ کیلومتر خط اصلی و بیش از۲۸کیلومتر خط صنعتی-تجاری و فرعی مانوری  با ۱۱ ایستگاه از ایستگاه مومن آباد شروع می شود و تا ایستگاه تنگ هفت ادامه می یابد که در آینده نیز راه آهن در دست ساخت دورود – خرم آباد – پلدختر  و  ازنا- خمین  – اصفهان به آن افزوده خواهد شد.

وی یادآور شد:بیش از ۱۱۲ هزار مسافر حومه ای و بین شهری از طریق راه آهن لرستان جابجا شده اند.

انتهای پیام/

 

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *