جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳

ایجاد بخش جدید با نام سیمره در پلدختر/معمولان به شهرستان تبدیل می شود

علیرضا بیرانوند مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لرستان در گفتگو با خبرنگار پل نگار اظهار داشت: با دستور استاندار لرستان، پیگیری مستمر  از طریق وزیر کشور و معاون سیاسی وزیر، همکاری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان و تلاش های نمایندگان شهرستان‌های پلدختر، سلسله، دلفان و بروجرد، طرح‌های تقسیمات کشوری به کمیسیون دولت انجام شده است.

وی با بیان اینکه تهیه طرح شهرستان معمولان با ایجاد دو بخش مرکزی و «افرینه» که توسط وزیر کشور برای تصویب به کمیسیون ارسال شده است عنوان کرد:دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لرستان اقدامات لازم را در خصوص پیگیری طرح‌های گذشته و تهیه طرح‌های جدید (ایجاد شهرستان و بخش) در دستور کار قرار داده و با کار کارشناسی و بازدید میدانی، اتفاقات خوبی صورت گرفته است.

مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لرستان گفت: طرح ایجاد بخش «سیمره» در شهرستان پلدختر که در صورت تصویب طرح در هیئت دولت، یک بخش جدید در شهرستان پلدختر ایجاد می‌شود.

بیرانوند با اشاره به ارسال طرح ایجاد بخش «ژان» از توابع شهرستان دورود به دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور ادامه داد: طرح ایجاد شهرستان «کاکاوند» و «ایتیوند» از توابع شهرستان دلفان و ارسال به دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور انجام شده است.

وی ادامه داد:ارسال طرح ایجاد بخش «مادیان رود» از توابع شهرستان کوهدشت به دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور و طرح الحاق روستای «جهان آباد» به شهر بروجرد نیز در مراحل نهایی و تصویب طرح توسط کمیسیون قرار دارد.

وی یادآور شد: ارسال طرح ایجاد بخش «شیروان» از توابع شهرستان بروجرد ،ارسال طرح ایجاد بخش‌های «میربگ» و «ایتیوند» از توابع شهرستان دلفان به کمیسیون هیئت دولت برای تصویب و انجام همه مطالعات کارشناسی و تهیه مجدد طرح ارتقا بخش «پاپی» به شهرستان، از توابع خرم آباد که در نوبت ارسال کمیسیون هیئت دولت بوده، از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *