سه شنبه , اردیبهشت ۴ ۱۴۰۳

وقتی مسئولین لرستان قافیه را به دولتمردان ایلامی می بازند/حذف نام سیمره از بخش جدید پلدختر تا تصاحب هوشمندانه پل گاومیشان و شاه احمد به نام ایلامی ها؟!

به گزارش پل نگار،در حالی با پیگیری های سید حمید رضا کاظمی نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس ،بخش جدیدی به نام “سیمره” در شهرستان پلدختر می خواست بر روی نقشه جغرافیایی جنوب لرستان خودنمایی کند که ایلامی ها به خصوص مردم درهشهر در فضای مجازی نسبت به نامگذاری این بخش با سیمره مخالفت خود را اعلام کردند هر چند مدیر کل تقسیمات کشوری استانداری لرستان پیش تر در رسانه ها نام این بخش را “سیمره “اعلام کرده بود.

به نظر می رسد که مسئولین استان ایلام به خصوص شهرستان درهشهر نسبت به اسامی که مالکیت آن مختص آنها هم نیست با تمام توان دفاع می کنند هر چند رودخانه کشکان و سیمره در نقطه ای از پلدختر باهم تلاقی می کنند ونمی شد گفت این اسم مختص استان لرستان یا ایلام می باشد ولی بر عکس بی خیالی مسئولین شهرستان پلدختر و استان لرستان شاهد حذف نام سیمره از بخش جدید این شهرستان هستیم.

 

اما موضوع اینجا جالب می شود که مردم لرستان هنوز خاطره تلخ مالکیت امام زاده شاه احمد را فراموش نکردند که پس از ۴۰سال که مردم ایران،این امام زاده را به نام منطقه پل تنگ پلدختر می شناسند و اگر هم در گوگل سرچ کنید یا گوگل مپ به وضوح نشان داده می شود این امام زاده به نام پلدختر ثبت شده ولی به راحتی در سکوت مسئولین لرستان و پلدختر شاهد انتقال مالکیت این امام زاده که با اعتبارات دولتی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان لرستان احداث و بازسازی شد به استان ایلام منتقل شد.

پل گاومیشان شاه بیت دیگر دست اندازی های آشکار ایلام به حوزه جغرافیایی لرستان می باشد که بیشترین دهنه های پل گاومیشان در منطقه پلدختر می باشد ولی تابلوی نصب شده میراث فرهنگی گردشگری به نام استان ایلام می باشد حالا باید قضاوت کرد که هموطنان ما در ایلام به خاطر یک اسم با جوسازی و ابراز ناراحتی نسبت به حذف آن اقدام کردند ولی پلدختر مظلوم و بی دفاع،حوزه جغرافیایی و سرزمینی خود را از دست داده ولی نباید دم زده شود چون پرونده وارد سیکل خاصی می شود.

امیدوارم مسئولین لرستان از خواب زمستانی بیدار شوند و نسبت به این تبعیض های آشکار و ظلم هایی که به پلدختر می شود پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *