سه شنبه , اردیبهشت ۴ ۱۴۰۳

لرستان جز استان های پرخطر کرونایی کشور/سایه ۱۰۰درصدی کونا بر بخش های مختلف بستری بیمارستان پلدختر

به گزارش پل نگارسیر صعودی ابتلا به ویروس کرونا در استان لرستان همچنان ادامه دارد و شمار مبتلایان به این ویروس روز گذشته در استان از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور کرد تا لرستان در رده چهارم کشور به لحاظ وضعیت بد کرونا قرار بگیرد.

به گفته معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کاهش و بستری‌ها افزایش پیدا کرده است تا برای جلوگیری از افزایش مبتلایان به کرونا محدودیت‌های هوشمند کرونایی گروه‌های شغلی به مدت یک هفته دیگر تمدید شود.

وضعیت قرمز تمامی شهرستان‌های استان لرستان هنوز تغییر نکرده و با وجود این وضعیت، بانک‌های برخی شهرستان‌ها از جمله پلدختر باز و مراسمات عزا و عروسی که از عوامل اصلی وضعیت پیش آمده است همچنان در حال برگزاری است.

لرستان در رده چهارم کشور به لحاظ وضعیت بد کرونا قرار دارد

ثمینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، لرستان در رده چهارم کشور به لحاظ وضعیت بد کرونا قرار دارد و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان کاهش یافته و از طرفی تعداد بستری‌ها رو به افزایش گذاشته است اظهار داشت: با توجه به شرایط استان، محدودیت‌های هوشمند کرونایی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ به مدت یک هفته دیگر در استان تمدید می شود که ضرورت دارد مردم، کسبه و بازاریان و دستگاه‌های اجرایی در زمینه اجرای آنها همکاری کنند.

معاون استاندار لرستان ضمن تشکر از همکاری کسبه و بازاریان، تصریح کرد: گزارشات واصله حکایت از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از اصناف و گروه‌هایی که مجاز به فعالیت در شرایط کنونی هستند، مانند نانوایی‌ها، قصابی‌ها و سوپرمارکت‌ها دارد که تاکید می‌شود نظارت‌ها در این زمینه افزایش یابد تا در صورت بروز تخلف برخورد قانونی انجام شود.

وی بیان کرد: بر اساس تصمیم ستاد استانی زمان آغاز فعالیت دستگاه‌های اجرایی نیز از ساعت ۹صبح خواهد بود و ادارات با توجه به نوع خدمات خود در شرایط کنونی از یک سوم ظرفیت کارکنان در محل کار بهره گیری کرده و مابقی از دور کاری استفاده کنند.

ثمینی گفت: از هم استانی‌های محترم می‌خواهیم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات، عزاداری‌ها، دورهمی و تجمع در پارک‌ها و بوستان‌ها ‌در رابطه با مهار و کنترل بیماری همکاری کنند تا بتوانیم به خوبی از این شرایط خارج شویم.

سایه ۱۰۰درصدی کونا بر بخش های مختلف بستری بیمارستان پلدختر

سید محمد موسوی رئیس بیمارستان امام خمینی پلدختر با بیان اینکه  ۸۰درصد تنها  بیمارستان پلدختر به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است اظهار داشت: با توجه به سیر صعودی افزایش بیماران کرونایی و محدودیت تخت‌های بیمارستان در مقایسه با تعداد بیماران ورودی، بخش «کرونا۳» راه‌اندازی و مجموع تعداد تخت‌های اختصاص داده شده به بیماران کرونای در شهرستان پلدختر به عدد ۷۸ رسید.

وی افزود: تمام بخش‌های بیمارستان را برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی بسیج کرده و هم اکنون بخش اطفال،زنان، مردان، اورژانس به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده و یک گام تا پوشش صدرصدی بیمارستان به کرونا باقی مانده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) پلدخترعنوان کرد: از ۷۸ تخت بیمارستان ۴۸ تخت هم اکنون پُر است و ورودی بیماران به بیمارستان نسبت به هفته‌های گذشته تغییری نکرده است.

ابتلای ۵۴۲ پلدختری به کرونا در یک هفته

در شهرستان پلدختر با توجه به وضعیت قرمز شهرستان‌های جنوبی و غربی و همچنین قرار گرفتن این شهرستان بین این دو وضعیت قرمز، عادی انگاری کرونا، مسافرت‌های نوروزی، برگزاری آزادانه مراسمات عروسی و عزا شمار مبتلایان به ویروس کرونا سیر صعودی به خود گرفته و به سرعت وضعیت این شهرستان را قرمز کرد، در هفته گذشته ۵۴۲ پلدختری به ویروس کرونا مبتلا شدند تا شمار مبتلایان به این ویروس به پنج هزار و ۳۰ نفر برسد.

وضعیت تنها بیمارستان این شهرستان هم زیاد مناسب نیست و یک گام دیگر تا پوشش صدرصدی آن به کرونا باقی مانده است، سیر صعودی افزایش بیماران کرونایی، حدودیت تخت‌های بیمارستان در مقایسه با تعداد بیماران و افزایش ورودی به این مکان سبب شد که بخش سوم کرونا راه‌اندازی و مجموع تخت‌های اختصاص یافته به بیماران کرونایی به عدد ۷۸ برسد و  ۷۰ تا ۸۰ درصد تخت فعال خود را به کرونا تخصیص داده باشد.

براساس گفته روابط عمومی بیمارستان امام خمینی درصورت ادامه این وضعیت اگر فردی به دلیل بیماری غیر کرونا با بیمارستان مراجعه کند بیمارستان از ارائه خدمات عاجز خواهد بود.

در بازدید میدانی ما از سطح شهر پلدختر شاهد بودیم که با توجه به تعطیلی مشاغل تردد در سطح شهر بسیار پایین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به هفته‌های قبل افزایش پیدا کرده است البته نیاز است که بانک‌ها  که  به محل تجمع مردم تبدیل شده تعطیل شوند و با تجمعات برگزار شده به ویژه مراسمات ترحیم برخورد شود تا شاهد کاهش ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان پلدختر باشیم.

لرستان در میان هفت استان رکوددار مبتلایان کرونا

و اما فتاحی مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در رابطه با آخرین وضعیت کرونایی استان اظهار داشت: در آخرین جلسه ستادهای ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا، لرستان در بین چهار استان پرخطر کشور و هفت استان رکورددار ابتلا و مرگ‌ومیر معرفی شد.

وی افزود:این آمار به‌شدت نگران‌کننده در حالی ثبت‌شده است که در طی دو هفته گذشته شاهد تعطیلی گسترده بازار و کاهش ترددها بوده‌ایم و جا دارد از همراهی تمام اصناف در این برهه تقدیر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: اصلی‌ترین عامل شکل‌گیری ثبت این آمار در استان؛ عدم توجه به استفاده مداوم از ماسک، برگزاری و حضور در تجمعات گسترده به‌ویژه مراسم‌های سوگواری و آرامستان هاست که لازم است هم استانی‌های عزیز نسبت به رعایت این دو  آسیب خطرناک، اهتمام ویژه‌تری را اعمال کنند.

وی بیان کرد: ادامه این روند بدان معنا است که ظرفیت بیمارستانی استان جوابگوی مبتلایان بدحال نخواهد بود و آمار مرگ‌ومیر به‌صورت روزانه افزایش می‌یابد.

تعطیلی بازار لرستان تا پایان هفته جاری ادامه دارد

بهزاد منصوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه تعطیلی بازار استان و اصناف غیرضروری به دلیل وضعیت قرمز شیوع کرونا تا پایان هفته جاری ادامه دارد اظهار داشت: براساس ابلاغ مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا و با توجه به وضعیت قرمز شهرهای استان، فعالیت گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار از جمله مجتمع های خرید و تجاری و فعالیت دستفروشان همچنان تعطیل است.

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *