جمعه , فروردین ۳۱ ۱۴۰۳

شبهه نظام جمهوری اسلامی پاسخ داده شد/انتخاب دولت قوی برای حل معیشت مردم دست رهبری نیست

جناب سروان دریکوند مسئول سیاسی  نظارت و بازرسی سپاه شهرستان پلدختر در گفتگو با  پل نگار در پاسخ به شبهه یا سوال سیاسی با این عنوان که “وقتی جمهوری اسلامی در تهیه مرغ و تخم مرغ و مایحتاج عمومی مردم درمانده شده و نمی تواند قیمت پوشک بچه و روغن را کنترل کند ، مانور دادن روی موشک بالستیک و قدرت نظامی چه فایده دارد؟؟ این نظام ضعف ساختاری دارد و تغییر دولت و رییس جمهور هم هیچ فایده نخواهد داشت. !! اظهار داشت:

برای پاسخ به این پرسش مهم که در ذهن خیلی از مردم ایران هست باید به چند نکته مهم و اساسی توجه کرد :

۱⃣ بین نظام جمهوری اسلامی با دولت یا قوه مجریه و شخص رییس جمهور باید تفاوت قائل شویم. علت طرح چنین پرسشهایی مخلوط کردن اینها باهم است. در طول این ۴۲ سال از انقلاب اسلامی ایران ، بودند دولتهایی که با ضعف عملکرد خودشان و یا خروج از ریل انقلاب اسلامی برای نظام جمهوری اسلامی هزینه تراشی هم کرده اند. مثل دولت بنی صدر . پس نکته اول تفکیک نظام جمهوری اسلامی با دولتهای منتخب توسط مردم است.

۲⃣ساختار نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر رأی مردم است. مردم نمایندگان مجلس و شخص رییس جمهور را در پای صندوق رأی انتخاب می کنند . از طرفی قیمت مرغ و تخم مرغ ، قیمت پوشک و روغن و کنترل بازار طبق قانون بر عهده رییس جمهور و دولت است. وزارت جهاد کشاورزی و صمت موظف به تأمین کالاهای اساسی مردم و سفره مردم هستند. اگر ضعفی مشاهده میشود ناشی از ضعف عملکرد دولت منتخب است نه اصل نظام جمهوری اسلامی.

۳⃣ ممکن است بعضی بگویند دولت و رییس جمهور هم تایید شده توسط شورای نگهبان و نظام جمهوری اسلامی است ، پس بازهم مقصر نظام است. در جواب باید گفت شورای نگهبان حداقلهای قانونی برای تصدی ریاست جمهوری را بر اساس سوابق افراد بررسی می کند ، بررسی تواناییها ، بررسی اصلح بودن کاندیدها بر عهده مردم است. مردم در بین شش کاندید ریاست جمهوری باید بهترین و قویترین را انتخاب کنند نه ضعیف ترین را . به هر حال نمره ده قبول است ، نمره بیست هم قبول است ، اما دانش آموزی که بیست گرفته کجا و کسیکه ده گرفته کجا؟؟ خیلی فرق دارد.

۴⃣نظام جمهوری اسلامی قدرتمند است ، این را دشمنان نظام گفته و میگویند. ۴۲ سال است با قدرتمندترین کشورهای دنیا مانند آمریکا ، انگلیس ، فرانسه و… سرشاخ شده و در حوزه های نظامی ، علمی ، سیاسی و منطقه ای کاملا قوی ظاهر شده است. اگر نظام جمهوری اسلامی قوی نبود در بین اینهمه دشمن و مخالف و تحت این همه فشار اقتصادی دوام نمی آورد.

۵⃣علت وجود مشکلات معیشتی و گرانی و کمبود کالا ، ضعف عملکرد دولت های مختلف در ادوار گذشته و زیر مجموعه های آن ها بوده است. قطع یقین با تغییر دولت و رویکار آمدن دولتی قوی ، جهادی ، انقلابی ، جوان و پرتلاش ، بسیاری از این گرفتاریها برطرف خواهد شد. اما اینکار بعهده مردم است. دست رهبر نیست. اینکار باید توسط مردم و از طریق انتخابات انجام شود. بهمین خاطر انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ فوق العاده مهم است.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *