چهارشنبه , اردیبهشت ۵ ۱۴۰۳

انتخابات در ۱۶ مرکز استان و ۸ کلانشهر الکترونیکی برگزار می شود

به گزارش پل نگارسید حمید رضا کاظمی رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استانداری لرستان اظهار داشت: تفاهم در خصوص تشکیل یک هیات اجرایی واحد با همراهی شورای نگهبان برای انتخابات مختلف و هم زمان فراهم آوردن بستر مناسب برای ثبت نام الکترونیکی داوطلبان و اصلاح بخشی از ایرادات قانون انتخابات شوراها که با تفاهم وزارت کشور و در جهت حضور بیشتر داوطلبان صورت گرفت.

کاظمی با بیان اینکه زمان رسیدگی به صلاحیت افراد در هیات های اجرایی به پایان نرسیده است عنوان کرد: ثبت‌نام قطعی شده و افراد بتوانند برگه عدم سوء پیشینه را به پرونده ملحق کنند.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در خصوص انتخابات الکترونیک گفت: ظرفیت وزارت کشور ۳۲ هزار صندوق اخذ رای الکترونیک است و این تعداد صندوق ۱۰ هزار شعبه را در کشور پاسخگو است.

وی تصریح کرد:در صورتی که بالای ۷۰ هزار شعبه اخذ رای در کشور داریم و در شرایط فعلی می توان یک دهم انتخابات را به صورت الکترونیک برگزار کرد.

نماینده شهرستان پلدختر در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۶ مرکز استان و ۸ کلانشهر انتخابات را به صورت الکترونیک برگزار خواهند کرد، گفت: در تهران به خاطر برگزاری چهار انتخابات همزمان، امکان انتخابات الکترونیک وجود ندارد.

وی همچنین آمار ثبت نام داوطلبان در شوراهای اسلامی روستایی را در دوره ششم ۲۴۸ هزار و ۳۶۵ نفر که شامل ۷ درصد خانم‌ها و ۹۳ درصد آقایان اعلام کرد و گفت:  این آمار نشان دهنده همدلی ، همراهی و حمایت مسئولین و دست اندرکاران و مردم است.

کاظمی آمار داوطلبان شرکت کننده در انتخابات ششمین مرحله شورای اسلامی شهر را پنجاه و یک هزار و ۵۹۶  نفر در کشور اعلام کرد که شامل ۱۲ درصد خانم‌ها و ۸۸ درصد آقایان هستند.

وی یادآور شد:برای اولین بار توفیق نصیب شد که یک نیروی استانی در لرستان و از بین استان های زاگرس نشین و لر تبار به عنوان رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا انتخاب شود.

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *