جمعه , اردیبهشت ۷ ۱۴۰۳

سهم کرونایی خدمات از اشتغال در لرستان ۴۰ درصد است/۱۰۰کار آفرین پلدختری آموزش می بینند

به گزارش پل نگار،علی آشتاب ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان که به مناسبت روز کارگر انجام شد، اظهار داشت: سال ۹۹ با توجه به شیوع کرونا، سال سختی بود و با توجه به اینکه سهم خدمات از اشتغال در استان ۴۰ درصد است.

وی بیان کرد:برای حمایت در این حوزه ۱۹۵ میلیارد تومان تسهیلات برای حفظ اشتغال ۲۴ هزار و ۵۸۶ نفر با هدف پرداخت حقوق، مطالبات کارگران و نیازهای جاری بنگاه ها پرداخت شد.

وی افزود: همچنین برای صیانت نیروی کار ۹ هزار و ۷۰۸ بازرسی از بنگاه های کار صورت گرفت و شش هزار و ۹۱۲ نفر ساعت آموزش های لازم ارائه شد که حوادث ناشی از کار نسبت به سال ۹۸ بیش از ۳۳ درصد کاهش داشته است.

آشتاب با اشاره به اشتغال حمایتی فرزندان شهدا و ایثارگر، بهزیستی و کمیته امداد، خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۱۲ میلیارد تومان تسهیلات برای سه هزار و ۳۵ نفر پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: بانک توسعه تعاون و رفاه ۴۱۰ میلیارد تومان در پروژه های عمرانی استان مشارکت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از افتتاح کارخانه شیرخشک و گاوداری خبر داد و گفت: کارخانه شیر خشک بروجرد و فاز اول گاورداری شش هزار راسی دلفان تا خرداد ماه افتتاح می شوند.

آشتاب بیان کرد: برای سال جاری ۸۴۵ میلیارد تومان طرح برای ایجاد اشتغال معرفی شده است؛ در پنج شهرستان مراکز فرهنگی ورزشی وجود دارد و ۳۰ میلیارد برای استخر دورود، الیگودرز و پروژه های ورزشی بروجرد اختصاص داده شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت:  در شهرستان پلدختر قرار است ۱۰۰ نفر کارآفرین آموزش های لازم را فرا گیرند تا بتوانند زمینه تحول اقتصادی را ایجاد کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: سال گذشته شش هزار و ۸۹۰ پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع شد که سه هزار و ۲۵۰ پرونده به صورت سازشی حل شده است.

آشتاب با اشاره به اشتغال روستایی عنوان کرد: برای اشتغال روستایی اقداماتی صورت گرفته به طوری که در برخی از روستاها شاهد مهاجرت معکوس هستیم و در این راستا برای هزار و ۳۴۰ طرح ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده که زمینه اشتغال پنج هزار و ۵۸۰ نفر فراهم شده است.

وی بیان کرد: در راستای مشوق های اعمال شده کارورزی ۷۵۶ نفر از فارغ التحصیلان و در طرح یارانه دستمزد ۷۵۲ نفر از این مشوق ها بهره مند شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: سال گذشته  ۴۶ نفر کارگر خارجی در استان شناسایی و اخراج شدند که ۳۴ نفر جایگزین این افراد شد.

 

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

اقامه نماز عید فطر در پلدختر

به گزارش پل نگار،همزمان با روز عید سعید فطر نماز پرشکوه و سراسرمعنوی آن به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *