پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳

افزایش ۱۵درصدی شعب اخذ رای در لرستان

به گزارش  پل نگار،در یک برنامه تلویزیونی افزود: انتخابات همواره در لرستان به دلیل مشارکت بالای مردم باشکوه برگزار شده است و امسال با توجه به شرایط شیوع کرونا تعدادشعب به منظور حفظ سلامتی مردم و کمتر شدن تجمعات افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: مطابق دستورالعمل اعلام شده توسط وزارت کشور آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات پیش رو در لرستان فراهم شده است و این رویداد در ۳۱ حوزه شهری و یکهزار و ۷۰۰ حوزه روستایی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:  تعداد شعب اخذ رای در لرستان نسبت به دوره قبل ۱۵ درصد افزایش یافته و با همکاری پنج هزار نفر از عوامل اجرایی، انتخابات پیش رو را در  ۲هزار و ۳۱ شعبه استان برگزار خواهیم کرد.

استاندار لرستان همچنین اضافه کرد: سیل ۹۸ یکی از حوادث مهیب و ناگوار طبیعی بود که به دلیل همزمانی با سایر نقاط کشور به درستی به آن پرداخته نشد اما خسارت آن طبق برآوردهای انجام شده حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان بود که فرصت ها و داشته های بسیاری را در استان از بین برد.

خادمی گفت: احداث ۱۲ هزار و ۹۷۶ واحد، تعمیر ۲۱ هزار واحد مسکونی خسارت دیده، تهیه حدود هشت هزار بسته لوازم خانگی، جبران خسارات مربوط به بخش کشاورزی و تجاری از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه سیل سال ۹۸ است.

وی افزود: الحاق حدود ۴۰ هکتار زمین به محدوده شهر معمولان و روستاهای اطراف آن با هدف ایجاد مسکن در مناطق امن انجام پذیرفت و حرائم و بستر رودخانه ها با هدف پیشگیری از حوادث مشابه اصلاح و دیواره های ساحلی برای شهرهای پلدختر و  معمولان احداث شد.

وی بیان کرد: در بحث آبخیزداری نیز بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای جلوگیری از وقوع سیل هزینه شده و ۳۵۰ هکتار کار آبخیزداری در ۷۰ نقطه لرستان صورت گرفته است .

استاندار لرستان با بیان اینکه حدود ۱۰۰ پل جدید پس از سیل سال ۹۸ در استان احداث و بازسازی شده است بیان کرد: چهار بانده کردن جاده ها، منظم شدن پروازهای فرودگاه، وجود انرژی به اندازه کافی و زمین های آماده برای واگذاری از جمله اقدامات صورت گرفته برای جذب سرمایه گذاری در استان فراهم آمده است.

خادمی گفت: روزانه ۷۰۰ هزار بشکه فراورده نفتی از استان عبور می کند که ایجاد شهرک صنعتی مخصوص پتروشیمی و مینی پالایشگاه پلدختر طی سالهای اخیر در همین راستا صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: لرستان در حوزه سنگ، ظرفیت‌های قابل قبولی دارد و در زمینه گیاهان دارویی با وجود کارخانه های اکسیر و فارمد زاگرس و زیر کشت رفتن هفت هزار هکتار از اراضی استان می تواند قطب تولید دارو در کشور باشد.

وی گفت: لرستان در حوزه شیلات رتبه اول تولید ماهی قزل آلا را بین استان های غیر ساحلی کشور با تولید سالانه حدود ۳۰ هزار تن ماهی به خود اختصاص داده است .

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *