جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳

پیشکسوت و اولین سکان دار تربیت بدنی پلدختر درگذشت

به گزارش  پل نگار حمیدرسولی (نصیری ) از پیشکسوتان ورزش و فوتبال لرستان و شهرستان پلدختر و همچنین  نخستین رییس اداره تربیت بدنی پلدختر به  علت بیماری به دیار حق شتافت.

این پیشکسوت بااخلاق  فوتبال  لرستان   در دهه های ۵۰ و ۶۰ تا اوایل دهه  هفتاد  در تیمهای مختلف شهرستانی به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای و کاپیتان تیم های پرسپولیس ، پاس واستقلال پلدختر  وهمچنین  تیم منتخب این شهرستان در لیگ های مختلف استان ومسابقات برون استانی  بازی های درخشانی را ازخود به نمایش گذاشت.

شادروان رسولی (نصیری ) همچاستنین در اوایل دهه ۶۰ خورشیدی باپیگیری جهت راه اندازی دستگاه ورزش به عنوان نخستین رییس تربیت بدنی شهرستان ورزش خیز  پلدختر خدمت کرده ومنشاخدمات ارزنده ای در حوزه ورزش زادگاهش  در رشته های مختلف ورزشی وتقویت تیم های فوتبال ،کشتی ،والیبال این شهرستان…بود.

شادروان حمید رسولی (نصیری ) متولد   ۱۳۳۵  از خانواده های اصیل و ورزشی  شهرستان پلدختر و وابسته به ایل جودکی و کهن دیار بالاگریوه لرستان  بود که درکنار زنده یاد پهلوان یدالله پورنصیر(جودکی) بنیانگذار ورزش مدرن پلدختر و به همراه برادرانش ( مهدی ، شاپور،علیرضا ، محمدرضا،سام ونریمان ) به توسعه فوتبال در این شهرستان کمک های شایانی کرد.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

صعود زودهنگام مقتدرانه ایران به جام جهانی فوتبال/فوتبال ایران برای سومین بار جهانی شد

به گزارش پل نگار،تیم ملی فوتبال ایران با برتری مقابل عراق به جام جهانی ۲۰۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *