جمعه , فروردین ۳۱ ۱۴۰۳

مراکز اقماری دانشگاه های دولتی لرستان استاندارد سازی می شوند

خسرو عزیزی در گفت‌وگو با  پل نگار با بیان اینکه دانشگاه لرستان چهار مرکز اقماری در شهرستان‌های کوهدشت، پلدختر، الشتر و نورآباد دارد اظهار داشت: این مراکز در دولت دهم ایجاد شدند و شاید نقدهایی بر این امر وارد است چراکه زیرساخت‌ها مهیا نبود و این مراکز ایجاد شدند ولی ما تلاشمان این هست که این مراکز را به تدریج استانداردسازی کنیم.

سرانه فضای دانشگاه لرستان ۱۴.۲ درصد است

عزیزی در خصوص سرانه فضای دانشگاه لرستان گفت: در سال ۹۲، سرانه فضای دانشگاه ۷.۳ درصد بوده که با استانداردهای فاصله زیادی داشتیم و این درحالیست که در سال ۹۹ به ۱۴.۲ درصد رسیده است.

وی افزود: ۴۰ هزار مترمربع به سرانع کل دانشگاه اعم از پژوهشی، آموزشی، رفاهی، خوابگاهی، اداری و ورزشی اضافه شده است و ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

رئیس دانشگاه لرستان یادآور شد: از بدو تاسیس دانشگاه تاکنون زیربنای دانشگاه ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار مترمربع بوده است که ۴۰ هزار مترمربع آن مربوط به زمان دولت تدبیر و امید بوده است.

 

یکی از چالش‌های مراکز اقماری عدم وجود ساختمان کافی با مالکیت دانشگاه است

عزیزی اضافه کرد: در خصوص این مراکز با چالش‌هایی مواجه‌ایم که یکی از این چالش‌ها عدم وجود ساختمان کافی با مالکیت دانشگاه است که چندین بار از طریق کمیسیون ماده ۲۱۵ قدیم و ماده ۲۳ جدید پیگیری شدیم اما در بدو شروع دولت تدبیر و امید، سازمان مدیریت اعلام کرد به دلیل وجود پروژه‌های نیمه‌تمامی که وجود دارد پروژه جدید تعریف نشود تا این نیمه‌تمام‌ها به سرانجام برسند.

وی اظهار کرد: در مراکز اقماری علیرغم تلاش‌ها و پیگیری‌های لازم هنوز نتوانسته‌ایم بودجه‌ای برای خرید ساختمان یا احداث آن جذب و تامین شود.

رئیس دانشگاه لرستان عنوان کرد: تلاش شد که با همکاری سازمان فنی‌وحرفه‌ای لرستان در الشتر و پلدختر کمک کردند ساختمان فنی ‌وحرفه‌ای را به دانشگاه اجاره دادند.

 

 

انتهای پیام

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

اقامه نماز عید فطر در پلدختر

به گزارش پل نگار،همزمان با روز عید سعید فطر نماز پرشکوه و سراسرمعنوی آن به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *