پنج شنبه , اردیبهشت ۶ ۱۴۰۳

احیای توسعه معادن از اهداف صمت در لرستان است

به گزارش  پل نگار بهزاد منصوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اهداف صمت، احیای واحدهای راکد است که سال گذشته ۱۲ واحد راکد در استان احیا شد، همچنین طی چهار سال گذشته ۱۳۹ واحد غیر فعال در استان به مدار تولید بازگشتند.

رئیس سازمان صمت لرستان با تاکید بر هدایت ارزش افزوده سنگ به داخل استان افزود: سنگ استان ظرفیتی است که می تواند ارزش افزوده را به داخل استان هدایت کند، در این راستا مجوز ۵۰ واحد سنگبری صادراتی اخذ شده که با توجه به شرایط فعالان این حوزه و تقاضاهایی که وجود دارد تلاش بر این است که ارزش افزوده را به داخل استان منتقل کند.

وی با بیان اینکه توزیع کالاهای اساسی به صورت مستمر انجام می شود، بیان کرد: با توجه به نیاز بازار به روغن، هزار و ۳۰۰ تن روغن در سطح بازار توزیع شده است، همچنین ۱۰ درصد تخم مرغ مورد نیاز استان در داخل و مابقی از استان های دیگر تامین می شود.

وی با بیان اینکه بروجرد و خرم آباد بیشترین واحدهای صنعتی را دارند، افزود: در کل استان متناسب با شرایط لازم، استقرار این واحدها در نظر گرفته می شود اما احداث مینی پالایشگاه در پلدختر سبب شد تا از ظرفیت های موجود برای استقرار این واحدها در شهرهای مختلف استفاده شود.

رئیس سازمان صمت لرستان با اشاره به بازارچه فرش استان گفت: سال گذشته بازاچه فرشی برای تمرکز فعالیت های این حوزه در راستای تامین و عرضه مطرح شد اما تغییر کاربری صورت گرفت که تلاش می شود بازارچه جدیدی برای استقرار فعالیت های فرش در نظر گرفته شود.

منصوری با اشاره به واحد تولیدی کاغذ از سنگ الیگودرز بیان کرد: با شرکت ایمیدرو هماهنگی های لازم صورت گرفته که ظرف یک ماه آینده تجهیزات و ماشین آلات وارد می شود، همچنین ساختمان این واحد در مراحل پایانی است که در فاز اول ۱۰ هزار تن و تا ۳۰  هزار تن افزایش تولید در نظر گرفته شده است.

وی از رفع مشکلات لاستیک سازی خرم آباد خبر داد و تصریح کرد: منابع طرح مذکور لاستیک سازی خرم آباد از طریق بانک صمت و صندوق توسعه ملی تامین شده بود ولی به لحاظ اینکه بانک صمت در لیست تحریم قرار دارد، بانک از تامین منابع بازماند و با توجه به طرحی که با مجموعه برنامه ریزی شد قرار است بانک تغییر داده شود و متناسب با نیاز ارزی مورد نیاز به بانک، معرفی صورت گیرد.

رئیس سازمان صمت لرستان با اشاره به کارخانه لاستیک الیگودرز عنوان کرد: کارخانه لاستیک الیگودرز با پیشرفت ۱۱ درصد تاکنون ۱۰ میلیارد تومان برای این واحد هزینه شده و ۲۵۰ میلیارد تومان برای مابقی این واحد نیاز است که در فاز اول عملیات احداث را شروع کند و از برنامه زمانبدی عقب تر است.

منصوری معادن را یکی از ظرفیت های استان برشمرد و اظهار داشت: در استان ۱۸۶ واحد معدنی وجود دارد که از این تعداد ۱۵۶ معدن فعال و ۳۰ مجوز برداشت فعالیت دارند، علاوه بر این نیز ۱۰۵ واحد معدنی غیر فعال هستند و میزان اشتغالزایی در این واحدهای معدنی هزار و ۹۲۸ نفر ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: احیای توسعه معادن از اهداف صمت در سال جاری است و با توجه به ظرفیت خوبی که در ایمیدرو وجود دارد، در این حوزه به توافق رسیدیم که این شرکت تامین منابع مالی برای به کارگیری ظرفیت ها را انجام دهد.

 

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

اقامه نماز عید فطر در پلدختر

به گزارش پل نگار،همزمان با روز عید سعید فطر نماز پرشکوه و سراسرمعنوی آن به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *