پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳

روحانی در جلسه هیئت دولت: ایران هیچگاه دنبال سلاح هسته‌ای نبوده است/ اگر جنگ اقتصادی نبود، امروز نرخ دلار زیر ۵ هزار تومان بود

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت با اشاره به حادثه ۷ تیر سال ۱۳۶۰ اظهار کرد: در این روز دشمنان کشور توطئه بزرگی توسط مزودران در مقر حزب جمهوری اسلامی انجام دادند که خسارت عظیمی به کشور وارد کرد؛ البته این اتفاق می‌توانست بزرگتر هم باشد، ولی به دلیل عدم حضور برخی اعضا در این جلسه، این اتفاق رخ نداد.

روحانی ادامه داد: حادثه هفتم تیر توطئه جهانی بود و کشور‌های بزرگ غربی در طراحی آن دست داشتند؛ ظاهر این قضیه آنجا بود که فکر می‌کردند با این انفجار کشور به هم می‌پاشد و دشمن می‌تواند با شورش در داخل کشور، نظام را از بین ببرد.

رئیس جمهور ادامه داد: دو عامل در ناکامی این توطئه موثر بود؛ یکی حضور، وجود، بیان، قدرت فکری و نفوذ امام بود که به خوبی آن روز‌ها را مدیریت کردند.

وی در تشریح شخصیت شهید بهشتی عنوان کرد: شهید بهشتی به قدری مظلوم بود که در جلسات خصوصی نمی‌شد از او تعریف کرد و در تاریخ ندیدیم کسی مثل او که مظلوم و بی‌دفاع باشد.

روحانی ادامه داد: شهید بهشتی با مدیریتی که در مدرسه علوی قم داشت، نیرو‌های زیادی را تربیت کرد و نقش زیادی در حزب و دیگر مسئولیت‌های کشور داشت.

رئیس جمهور تصریح کرد: ایستادگی، روحیه و مقاومت مردم در آن روز‌ها با رهبری امام راحل یک معجزه تاریخی در کشور آفرید و نه تنها شهادت ۷۲ تن، مردم را خرد نکرد، بلکه تقویت روحیه مردم شد و به دشمنان نشان داد که نمی‌توانند به این راحتی ملت را از پا در بیاورند.

وی در ادامه گفت: در همان سال ۶۰ که بزرگترین توطئه‌ها در کشور رخ داد، بزرگترین پیروزی‌ها در میدان جنگ اتفاق افتاد و شکست حصر آبادان و آزادی بستان در این سال به وقوع پیوست که نشان دهنده روحیه مقاومت مردم بود و در تاریخ به عنوان ورق‌های زرین تاریخ ایران خواهد ماند.

روحانی با تبریک هفته قوه قضائیه به روسای این قوه گفت: آن چیزی که قوه قضائیه را نابود خواهد کرد، گرفتار شدن به جریانات حزبی است. حکم قاضی به گزارشات ضابطین و کارشناسان مرتبط با قوه قضائیه وابسته است و قاضی نمی‌تواند از آن فرار کند و برای ما بسیار مهم است که قوه قضائیه داشته باشد که شهید بهشتی آن را بنیان گذاری کرده است.

وی عنوان کرد: در مدیریت کشور بیشترین چیزی که نیاز داریم، هماهنگی سه قوه با همدیگر است که ما در این سال‌ها سختی این قضیه را حس کردیم؛ دیدیم وقتی دو قوه دیگر، کمی فاصله داشته باشند، چقدر فضای کار سخت خواهد شد و امیدواریم این اتفاق دیگر رخ ندهد.

روحانی با اشاره به بمباران شیمیایی سردشت گفت: بمباران شیمایی سردشت جنایت بزرگی بود و باید پیگیر آن باشیم تا شکایات در مراجع بین المللی علیه آن‌ها که مواد شیمیایی را رژیم بعث دادند و از این امکانات ضد بشری علیه مردم استفاده کردند، به سرانجام برسد.

کاری که ترامپ علیه ایران کرد تروریسم اقتصادی بود

رئیس جمهور با اشاره به اتفاقات امروز پیش روی کشور گفت: امروز هم مردم درگیر تروریسم اقتصادی هستند و کاری که ترامپ با اقتصاد ایران کرد، یک تروریسم اقتصادی محسوب می شود که جلوی دارو و غذا را گرفتند و همچنان جانشینان ترامپ، مسیر او را ادامه می دهند.

روحانی گفت: آمریکا ییشترین مخالفت را با برجام داشت، چراکه می‌دانست برجام چه توافقی است، آن‌هایی که در آمریکا ضد ایران بودند از برجام خارج شدند و یک جنگ اقتصادی علیه ما به راه انداختند.

وی افزود: مردم سختی زیادی را تحمل کردند، جنگ بدون مجروح و شهید نیست و تبعات خود را دارد، اما ملت ما ایستادگی کردند و امروز این مسیر را ادامه می‌دهند؛ نتیجه این ایستادگی را مردم را دیدند. دولت جدید آمریکا در فعالیت‌های انتخاباتی خود اعلام کرد که کار ترامپ و خروجش از برجام غلط است و مردم او را انتخاب کردند، اگر بایدن برخلاف حرف خود عمل کند مردم آمریکا اعتراض می‌کنند.

روحانی بیان کرد: مردم ما می‌خواهند زودتر برجام احیا شود، دولت دوازدهم در این مسیر هیچ کوتاهی نمی‌کند و با قدرت و دقت از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کند تا مردم به حق مسلم خود برسند؛ ما هیچگاه دنبال سلاح کشتار جمعی، هسته‌ای، شیمیایی نبوده‌ایم و برجام سندی است که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی به دنبال این سلاح‌ها نیست و فقط به دنبال فناوری‌های هسته‌ای برای فعالیت‌های صلح آمیز هستیم.

وی افزود: دولت در حد توان خود به مردمی که مزد بگیر بودند کمک کرده است، برخی می‌گویند کافی نبوده، اما از سال ۹۲ تا امروز حقوق کارکنان دولت ۵.۱ برابر شد؛ همچنین متوسط سرانه پرداختی به خانواده‌های بهزیستی و کمیته امداد ۱۲ برابر شده و متوسط حقوق بازنشستگان بیش از ۷ برابر شده است.

رئیس جمهور بیان کرد: حداقل حقوق کارگران ۵.۵ برابر شده؛ همه اینها نشان می‌دهد برای افزایش حقوق به افرادی که حقوق ثابت داشتند تمام تلاشمان را کردیم، تلاشمان این بود که کالا‌های اساسی را به طوری تنظیم کنیم که مشکلی در ماه‌های آینده ایجاد نشود، پس دولت به مسئولیت خود عمل خواهد کرد.

وی گفت: امروز اعتراضاتی درخصوص حقوق کارکنان صنعت نفت وجود دارد؛ دولت این موضوع را می‌داند و توجه دارد، به کارکنان صنعت نفت قول می‌دهیم این مشکل شود نمی‌گذاریم از نظر حقوق و دستمزد دچار محدودیت شوند و وزارت نفت این موضوع را پیگیری می‌کند.

روحانی گفت: برخی از کارکنان به صورت پیمانی کار می‌کنند به وزیر کار دستور می‌دهم؛ این موضوع را پیگیری کند تا مشکل این گروه از افراد نیز حل شود، هیچ مشکلی در تولید، انتقال، توزیع و صادرات نفت و فرآورده آن نداریم؛ برخی از دستگاه‌های تبلیغاتی ضد ایرانی حرف‌های غلطی می‌زنند.

وی گفت: در یک ماه پایانی دولت طرح‌های زیادی را افتتاح خواهد کرد، طرح‌های استراتژیک و مهم در حوزه‌های عمرانی، محیط زیست، بهداشت و درمان و… است؛ بزرگترین بیمارستان در هفته‌های آتی افتتاح می‌شود که بیش از هزار تخت خواب دارد، این بیمارستان سابقه نداشته است تا لحظه آخر خادم خوبی برای مردم باشیم.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

دشمن با جنگ شناختی به دنبال فتح ذهن است/جهاد تبیین بهترین راهکار مقابله ای جنگ شناختی است

به گزارش پل نگار،حجت الاسلام مصطفی مهدوی مسئول تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل ع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *