جمعه , فروردین ۳۱ ۱۴۰۳

استقرار ییلاقی ۱۲ هزار نفر از عشایر لرستان در پلدختر/مشکلات عشایر بیشتر مورد توجه قرار گیرد

به گزارش پل نگار ،سید حمید رضا کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس در دیدار با رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه دفاع از حقوق عشایر از وظایف قانونی و شرعی مسئولین است. اظهار داشت:توجه به رفع دغدغه های عشایر می تواند زمینه تولیدات دامی را در زمینه های مختلف افزایش دهد.

وی بیان کرد: سیل خسارات زیادی به راه های عشایری لرستان وارد کرده و امور عشایر استان به یک اکیپ کامل راه سازی نیاز دارد.

کاظمی با اشاره به اینکه حدود ۱۲ هزار نفر از عشایر لرستان در ییلاق در  پلدختر  مستقر می شوند، افزود: راه ارتباطی و ماشین آلات راه سازی و مشکل آب شرب از نیازهای اصلی عشایر استان است.

وی ادامه داد: امسال که خشکسالی است موضوع تامین نهاده دامی برای عشایر مهم است چراکه بقای عشایر با دام است و اگر دام را از عشایر بگیریم تبدیل به حاشیه نشین می شوند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس  یادآور شد: لرستان یک استان عشایری است و باید کمک کنیم قشر عشایر سرپا بمانند و تسهیلات بانکی ارزان قیمت با بازپرداخت بلندمدت در شرایط خشکسالی می تواند برای عشایر کمک خوبی می باشد.

وی خاطر نشان کرد:به دلیل محرومیت در لرستان و جمعیت زیاد عشایری که در بیشتر فصول در شهرستان پلدختر هستند توجه به امکانات درمانی،دامپزشکی و تامین و توزیع متناسب نهاده های دامی ضروری به نظر می رسد.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *